מהם שירותי ליטיגציה בבתי המשפט?

עולם המשפטים לעיתים נראה כמו עולם מקביל – יש לו קוד לבוש מהודר שלרוב לא מקובל במקצועות האחרים, יש בו תחומים שונים, שלרובנו נראים דומים מאוד, ובעיקר יש לו שפה משלו. לרוב, כאשר מישהו שחיצוני לתחום חושב על עורך דין, הוא חושב על אדם שמבלה את זמנו בויכוחים מסוגננים בבית המשפט, עם זאת, זהו סוג מאוד מסויים של עורך דין – הלטיגטור.

 

מה זה בעצם לטיגציה?

המשמעות המילולית של המילה ליטיגציה הינה ‘התדיינות’. כפי שמשתמע, הליטיגציה הינה העמידה בפני שופטת בבית המשפט, כלומר ייצוג  הלקוח, והצגת הטענות אל מול השופטת. תחום הליטיגציה רחב מאוד – הוא כולל בו את האזרחי, שכולל בו ייצוג משפטי בבית המשפט בתחום האזרחי, ובתוכו גם המסחרי, יחד עם הפלילי, הכולל ייצוג בהליכים פליליים בבית המשפט.

 

מי הוא עורך הדין מתחום הליטיגציה ומהו התפקידו?

עורך הדין מתחום הלטיגציה, או בקיצור ה’ליטיגטור’, הוא האדם שייצג אתכם בבית המשפט. תפקידו מורכב עד מאוד; עליו להכיר לעומק את סדרי הדין של כל ההליכים המשפטיים, עליו לזכור את כלל הפרטים של התיק, יחד עם כלל המידע הרלוונטי מהליכי משפט ישנים, שעשויים עזור לניצחון. לפיכך, ליטיגטור מוצלח חייב להיות אדם חכם, בעל יכולות זיכרון מרשימות.

מעבר לכך, העבודה בבית המשפט היא דינמית; לעומת העבודה המשרדית של עורכי הדין, בה הם יכולים לחשוב פעמיים על כל פרט, בעוד העבודה בבית המשפט היא מיידית, ולפיכך על הליטיגטור להיות חריף, ולהיות מסוגל להגיב במיידיות לשינויים המתרחשים. בנוסף על כל אלו, על הליטיגטור לדבר בכריזמה, ולדעת להציג את העובדות בצורה הנכונה ביותר עבור הלקוח שלו.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

שלוש שאלות שחשוב לשאול את עצמנו בבחירת עורך דין מתחום הליטיגציה

כאמור, ללטיגטור תפקיד מאתגר ביותר. לפיכך, הבחירה בליטיגטור משמעותית מאוד, משום שהיא משפיעה על תוצאות הדיון באופן ישיר – הבטחון שלו בבית המשפט והיכולות שלו להציג את הטיעונים שלו בצורה בהירה ומשכנעת יכולה לשנות את התוצאות בצורה משמעותית. לפיכך, אנו ממליצים לכם להתבסס על 3 שאלות בעת בחירת הליטיגטור:

 

  1. רקע

חשוב לבדוק ולהבין: האם הליטיגטור התמחה בתחום הליטיגציה? האם יש לו וותק בתחום? מעבר לכך, ייתכן שיעניין אתכם הרקע האקדמי שלו.

 

  1. מוניטין

מוניטין הוא אולי הפרמטר החשוב ביותר – האם הליטיגטור נחשב בתחומו? האם הוא זכה בתיקים רבים בעברו?

 

  1. התרשמות אישית

על אף שאמרנו שהמוניטין צריך להיות פרמטר מרכזי בבחירה, זהו הפרמטר הכי הכי חשוב. האם אתם מתרשמים ממנו? האם הוא מעביר לכם תחושת ביטחון? משכנע אתכם בניצחון מובטח? האם יש בינכם קליק, ואתם מרגישים שהוא מבין את מצבכם המורכב?

 

סיכום

במידה והגעתם לסיטואציה בה אתם נזקקים לליטיגטור, עליכם להבין את חשיבות עבודתו, ולבחור בליטיגטור טוב, שייצג אתכם נאמנה. באתר https://www.amitvered.co.il תוכלו למצוא ליטיגטורים מהשורה הראשונה.

פטיש

 

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עריכת דין
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד