עורך דין עבירות סמים

במדינת ישראל החוק אוסר על שימוש בכל סוגי הסמים באשר הם – קלים או קשים כאחד. כאשר אנשים צורכים סמים או מבצעים בהם שימוש אחר כמו סחר, הם עוברים על החוק, חשופים למעצר ולענישה על ידי מערכת המשפט הישראלית.

היות ולא מעטים האנשים שמוצאים את עצמם מתגלגלים אל עולמות אלו, ישנם רבים הזקוקים לשירותיו של עורך דין עבירות סמים שיוכל לעמוד לצידם ולנסות להמתיק, עד כמה שניתן, את העונש אותו הם צפויים לקבל.

 

רגע, רגע, מה זאת אומרת “עוברים על החוק”?

מדינות רבות אמנם התקדמו אל עבר לגליזציה ומאפשרות שימוש בסמים מסוגים שונים, אבל בשנת 2020 מדינת ישראל עדיין לא נמנית באופן רשמי על המדינות הללו. שימוש בסמים, שלא לצרכים רפואיים ובכפוף למרשם רופא, הוא פתח להסתבכות פלילית, ובוודאי אם העיסוק בסמים לא נעצר רק בשלב השימוש האישי, אלא גם עוברת לשלבי הסחר.

 

עבירות סמים בראי החוק בישראל

תופתעו לגלות, אך כיום גם אנשים נורמטיבים ושומרי חוק, עלולים למצוא את עצמם במרכזה של תסבוכת משפטית, ולו בגלל שנתפסו עם ג’וינט אחד באמתחתם. גורמי האכיפה ומערכת המשפט מתייחסים בחומרה רבה לכל צורה של אחזקת סם – גם כאשר היא נעשית לשימוש אישי בלבד.

זאת מפאת הצורך של מדינת ישראל להילחם בקרטלי הסמים וארגוני הפשיעה, ולכן השאיפה היא ליצור רתיעה גורפת בכל הנוגע לשימוש בסמים ואחזקתם.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

הענישה על שימוש וסחר בסמים – לא משהו שבא לכם לנסות

היות והדין הפלילי במדינת ישראל רואה בחומרה רבה עבירות סמים, הענישה בגין השימוש והסחר בהם הינה כבדה, הנעה בין עבודות שירות ממושכות ועד שנות מאסר ארוכות.

לא מדובר כאן על עניין של מה בכך, ולכן עדיף להימנע ממנו מראש. אם בכל אופן מצאתם את עצמכם מזומנים לחקירה בחשד לעבירות סמים, או בשלב בו הוגש כנגדכם כתב אישום בגין עבירות סמים לסוגיהן, עורך דין פלילי המתמחה בעבירות סמים, הוא הגורם המקצועי שיוכל לסייע לכם.

 

כיצד עורך דין עבירות סמים יכול לסייע לאדם החשוד או נאשם בעבירות סמים?

כאשר אתם עומדים בפני חקירה משטרתית או הליך משפטי, אתם זכאים להשתמש בשירותיו של עורך דין. כמובן שעורך הדין צריך להיבחר על פי תחום העיסוק שלו, ולכן עורך דין פלילי או עורך דין עבירות סמים בהחלט יכולים להתאים לתיקים מהסוג בו אנו דנים.

עורך דין פלילי מכיר את פרצות החוק הקטנות ביותר, את תתי הסעיפים ואת החוקים שיכולים לחלץ אתכם מהצרה, ולהפחית בצורה משמעותית את הענישה אותה אתם עשויים לספוג ובמידה ותימצאו אשמים בעבירות סמים.

 

סמים קלים, סמים קשים – יש הבדל מבחינת החוק בישראל?

בכל הנוגע לענישה בגין עבירות סמים, פקודת הסמים המסוכנים כוללת רשימת חומרים האסורים לשימוש, אך אינה מבחינה בין מה שמוגדר בציבור כ”סם קל” לבין חומרים הנחשבים כסמים קשים יותר. חומרת העבירה נמדדת בעיקר לפי מהותה.

קרי, קיים הבדל גדול בין אחזקת סם או שימוש בסמים לצריכה אישית, לבין סחר בסמים. העונשים הקבועים בחוק העונשין הם מידתיים לחומרת העבירה, כאשר עבירות של סחר בסמים מטופלות ביד נוקשה יותר.

 

איך בוחרים עורך דין עבירות סמים?

עורך דין עבירות סמים צריך להיות בעל ותק, וניסיון רב בתחום עבירות הסמים, עם רקורד של הצלחות בתיקים של חשד לעבירות סמים. תפקידו של עורך דין פלילי לעניין זה, הוא לעשות שימוש בהיכרותו עם החוק הפלילי כדי להטות את כף המאזניים לטובתכם. בנוסף, צריכה להיות ביניכם כימיה מידית – כזו שלא תשאיר לכם ולו צל קטן של ספק שמדובר כאן על עורך דין רציני שיעשה למענכם את כל מה שצריך.

 

בחירה של עורך דין עבירות סמים – הזול ביותר הוא לא בהכרח הטוב ביותר

בתור ישראלים יש לנו נטייה לבחור במוצרים ושירותים שמציעים לנו את המחיר הזול ביותר. בכל הנוגע לעורך דין עבירות סמים או עורך דין פלילי – אנחנו מציעים לכם להיפטר מהגישה הזו.

למה? פשוט מאוד – בכל הקשור בתיק הפלילי שלכם אתם רוצים לוודא שיעמוד לצידכם עורך הדין המקצועי ביותר, ותאמינו לנו – אין כאן מבצע של אחד פלוס אחד, ועבור שירות מקצועי צריך גם לשלם. זה כמובן לא אומר שתצטרכו לבחור בעורך הדין הפלילי היקר ביותר, אבל בהחלט כדאי להבין שבסופו של דבר מדובר כאן על עלות אל מול תועלת.

 

חשד לעבירות סמים זה משהו שאין אפשרות להתמודד איתו לבד?

במקרים מסוימים הרבה מיוצגים מעדיפים לייצג את עצמם, מבלי שעורך דין פלילי ייצג אותם וידבר בשמם. אולם כאשר מדובר על עבירות סמים – מדובר נדרשים ידע, ניסיון רב ומיומנות. על מנת להמנע מטעויות שעלולות להוביל אתכם לתסבוכת משפטית מתמשכת ואף לעלות לכם במאסר ממושך. עורך דין עבירות סמים הוא לא פחות מהכרח במקרים בהם קיים חשד לעבירות סמים או כתב אישום בנדון.

 

זומנתי לחקירה משטרתית בחשד לעבירות סמים – האם יש מה לעשות?

במידה וזומנתם לחקירה בגין חשד לעבירת סמים, חשוב מאוד לפנות בהקדם האפשרי לייעוץ משפטי מול עורך דין פלילי. זאת כדי להמנע ממצב בו נאמרים דברים הפוגעים באינטרסים שלכם במהלך החקירה. עורך דין עבירות סמים מקצועי, מיומן ובעל ותק, ידע להכין אתכם להליך החקירתי כך שהמידע שתספקו לחוקרי המשטרה לא יעמוד בניגוד לעובדות או לזכויות שלכם.

בכוחו של עו”ד סמים מנוסה, להביא לסגירת התיק וביטול האישומים במקרים מסוימים, ולחסוך ממיוצגיו עונשי מאסר ממושכים. על מנת לוודא במאת האחוזים כי אתם עושים את הבחירה הנכונה כשמדובר בעורך דין פלילי המתמחה בעבירות סמים, הקפידו לחפש ברשת ובקרב מכרים המלצות מניסיון אישי.

האמור במאמר זה אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי פרטני מטעם עורך דין פלילי, והוא מובא כמידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה מידע משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. לטיפול במקרים ספציפיים יש לפנות באופן ישיר לסיוע מקצועי מעו”ד פלילי.

עורך דין עבירות סמים
עורך דין עבירות סמים
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות סמים
הסדר מותנה

הסדר מותנה הוא פתרון משפטי המאפשר לרשויות התביעה להימנע מהגשת כתב אישום כנגד חשודים בעבירות מסוגים מסוימים, ובכך להקל בהשלכות הפליליות שחשודים נושאים בהן. הסדר

קרא עוד
סם אונס

אחת הרעות החולות ביותר של החברה האנושית הוא שימוש בסם אונס. סם אונס הוא למעשה סם, שיכול להופיע בכמה צורות שונות, שנועד כדי לטשטש ולערפל

קרא עוד
עבירות אספקת סמים

מעמד הסמים בדין הפלילי בישראל, הוא נושא מורכב ומעניין מאוד, שעובר שינויים רבים בשנים האחרונות. עבירות סמים בישראל נתפסות ביד קשה באופן מסורתי, והעונשים המרביים

קרא עוד
עבירות ייצור סמים

החזקת סמים וייצור סמים, אסורות על פי חוק במדינת ישראל. זאת למעט מקרים ספציפיים שבהם ניתן לגורמים מסוימים היתר מיוחד לכך. למעשה, ייצור סמים על

קרא עוד
סחר בסמים

בפקודת הסמים המסוכנים של מדיענת ישראל מוגדרות עבירות הסחר בסמים בתור עבירות פליליות בדרגת חומרה גבוהה מאוד, המהוות סכנה ממשית לציבור בישראל. בהתאם לכך, עבירות

קרא עוד
גידול קנאביס בגינה

אף על פי האיסור הגורף שעדיין קיים בדין הפלילי במדינת ישראל על גידול קנאביס – גם בשנת 2021, צמח הקנאביס עודנו נחשב בעיני רבים כגידול

קרא עוד