סחיטה באיומים בגירושין

הליך גירושין, ידוע ככזה הטומן בחובו רגשות קשים, מתחים וכאב רב. במקרים קיצוניים, רגשות אלו עלולים להוביל להתנהגויות פוגעניות, ביניהן סחיטה באיומים בגירושין. עבירה זו, המהווה עבירה פלילית חמורה, נושאת עונשים משמעותיים. מאמר זה יתמקד בהבנה מעמיקה של מאפייניהן של עבירות סחיטה באיומים בין בני זוג, ההשלכות המשפטיות הכרוכות בהן, דרכי ההתמודדות וחשיבות הפנייה אל עורך דין פלילי לנפגעי העבירה.

 

על הנסיבות שבהן מתרחשת סחיטה באיומים בגירושין

הליך הגירושין, כידוע, טומן בחובו לא פעם רגשות קשים, מתחים ומשקעים מצד שני הצדדים. למרבה הצער, במקרים מסוימים, רגשות אלו עלולים להוביל להתנהגויות קיצוניות של מי מבני הזוג, ביניהן סחיטה באיומים בגירושין המופעלת כלפי בן הזוג השני. חשוב לדעת כי הרשעה בביצועה של עבירה זו, המהווה עבירה פלילית חמורה, גוררת עונשים משמעותיים, ועל כן חשוב להכיר את מאפייניה ואת ההשלכות המשפטיות הכרוכות בה.

לעניין זה, גם איומים שנאמרו בעל פה, בלהט הרגע, עלולים להוות עבירה פלילית ולגרור עונשים משמעותיים, כולל מאסר בפועל.

נפגעתם ממעשי סחיטה באיומים בגירושים? פנייה לייעוץ משפטי מקצועי תאפשר לכם לקבל את ההגנה והייצוג הדרושים לכם. חייגו עכשיו אל משרד עו”ד הפליליסט לקבלת ייעוץ משפטי דיסקרטי!

 

כיצד עבירת סחיטה באיומים מוגדרת בחוק העונשין?

סחיטה באיומים, לפי סעיף 428 לחוק העונשין, תשל”ז-1977, מוגדרת כאיום על אדם בכתב, בעל פה או בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופו, בחירותו, ברכושו, בפרנסתו, בשמו הטוב או בצנעת הפרט שלו, או באיום לפרסם דבר הנוגע לו או לאדם אחר, הכל כדי להניע את האדם לעשות מעשה או להימנע ממעשה שהוא רשאי לעשותו על פי חוק.

 

כיצד סחיטה באיומים בגירושין עשויה לבוא לידי ביטוי?

במקרים רבים, איומים בגירושין משמשים ככלי להשגת יתרון במשא ומתן לקראת גירושין. איומים אלו עשויים להתייחס לתביעות רכוש, מזונות, משמורת ילדים ועוד.

להלן מספר דוגמאות שכיחות למעשי סחיטה באיומים בגירושין:

  • איום על האישה כי אם לא תסכים לחתום על הסכם גירושין מקפח (עבורה), יפתח הבעל בהליכי גירושין בבית דין רבני, תוך חשיפת פרטים רגישים מחייה שעלולים להביא לפגיעה בזכויותיה.
  • איום על הגבר כי אם לא יעביר סכום כסף גבוה לאישה, היא תגיש נגדו תלונות שווא במשטרה.
  • איום של הורה אחד על השני כי אם לא ימלא אחר דרישותיו, ימנע מילדיו קשר עמו.

אם נפגעתם ממעשים כגון אלו מידי בני הזוג שלכם על רקע הגירושין, דעו כי אינכם חייבים להתמודד עם המצב לבד. פנו בהקדם האפשרי להתייעצות משפטית דיסקרטית עם עורך דין פלילי המתמחה בסחיטה ואיומים שיסייע לכם להגן על הזכויות והאינטרסים שלכם מול בן / בת הזוג.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

מה ההשלכות המשפטיות של עבירת סחיטה באיומים בגירושין?

סחיטה באיומים בגירושין עלולה להוביל להשלכות משפטיות חמורות עבור הסוחט ובהן:

  • הגשת כתב אישום פלילי נגד הסוחט.
  • מעצר עד תום ההליכים.
  • הרשעה פלילית, שתשאיר כתם משמעותי על תדמיתו של הסוחט.
  • צו הרחקה
  • פסילת רישיון נהיגה.
  • פיצויים כספיים לקורבן.
  • ועוד

לכן חשוב להימנע מביצוע מעשים מסוג זה בכל מחיר, גם כאשר הליך הגירושין טעון מאוד רגשית. חשוב לזכור כי סחיטה באיומים בגירושין היא עבירה פלילית חמורה, עם השלכות משמעותיות.

מנגד, אם אתם הצד הנפגע ממעשים אלו, אין להיכנע לאיומים, אלא לזכור כי החוק לצידכם וכי יש לכם כתובת ואפשרות לנקוט צעדים משפטיים כנגד הצד הפוגע, במידה ותבחרו להסתייע בשירותי עו”ד פלילי.

למאמר בנושא עונש על עבירת סחיטה באיומים לחצו כאן >>>

 

מה העונש על סחיטה באיומים בגירושין?

סחיטה באיומים בגירושין ובכלל, היא עבירה פלילית חמורה, שדינה עד 7 שנות מאסר.
אולם יש לציין כי במקרים בהם נעשה המעשה או המחדל שהסוחט דרש מהצד השני, בעקבות האיום עליו, העונש לבן הזוג הסוחט עשוי להגיע גם עד 9 שנות מאסר.

 

איך מתמודדים עם סחיטה באיומים בגירושין בצורה יעילה?

במקרה בו אתם חשופים לסחיטה באיומים בגירושין, חשוב לפנות לייעוץ משפטי מקצועי ללא דיחוי. עורך דין פלילי בעל ניסיון יוכל להעריך את חומרת המצב, לסייע לכם בתיעוד האיומים ובהגשת תלונה במשטרה, ולייצג אתכם בבית המשפט במידת הצורך.

בכל מקרה חשוב לזכור כי אין להיכנע לאיומים של בן/בת הזוג הסוחטים אתכם. מה שכן כדאי לעשות בנסיבות אלו, הוא להקפיד לתעד את האיומים, בין אם בכתב, בהקלטה או באמצעות עדים.

עם הראיות הללו ואף טרום השגתן, יש לפנות בהקדם האפשרי למשטרה או לעורך דין פלילי שיוכלו לכוון אתכם בנוגע לצעדים הבאים שתוכלו לנקוט.

 

לסיכום

סובלים מאיומים מצד בן / בת הזוג לשעבר? אל תתמודדו עם זה לבד! פנו עוד היום אל משרד עו”ד פלילי “הפליליסט” לקבלת ייעוץ משפטי מיידי!

למה לבחור דווקא בפליליסטים שלנו?

  • ניסיון עשיר: למעלה מ- 10 שנות ניסיון בתחום המשפט הפלילי, עם אינספור הצלחות מוכחות.
  • מומחיות בלתי מתפשרת: במשרדנו פועלים צוות עורכי דין פליליים מיומנים ומומחים, יוצאי פרקליטות ושב”כ, המתמקדים אך ורק בתחום הפלילי.
  • יחס אישי ומקצועי: אנו נותנים לכל לקוח את תשומת הלב והליווי המלאים להם הוא זקוק לאורך כל התהליך.
  • זמינות 24/7: אנו זמינים עבורכם בכל עת, גם בשעות לא שגרתיות, כדי להעניק לכם מענה מיידי וסיוע מקצועי.

לסיכום, אל תתנו לסחיטה באיומים בגירושין להכתיב את מהלך חייכם! צרו קשר עוד היום עם משרד עו”ד “הפליליסט” ותקבלו את ההגנה הטובה ביותר!

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות סחיטה באיומיםופלילי
סחיטה באיומים בעולם ההייטק

עולם ההייטק הוא מנוע הצמיחה של הכלכלה העולמית במאה ה- 21. חברות טכנולוגיה מובילות מפתחות פתרונות חדשניים שמשנים את חיינו ומייצרות הון עתק. אולם ההצלחה

קרא עוד
סחיטה מינית באינסטגרם

אינסטגרם – הפלטפורמה הפופולרית ברשת לשיתוף תמונות וסרטונים, הפכה בשנים האחרונות גם לזירת פשע דיגיטלית. התופעה של סחיטה מינית ברשתות החברתיות, הידועה גם במונח “סקסטורשן”

קרא עוד
סחיטה באיומים ברשת

העולם הדיגיטלי פתח צוהר לאפשרויות חדשות, אך גם חשף אותנו לסכנות חדשות. אחת מהן היא סחיטה באיומים ברשת, תופעה רחבה ומתרחבת שמשפיעה על אנשים מכל

קרא עוד
סחיטה מינית בפייסבוק

פייסבוק הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו משתמשים בה כדי להתחבר עם חברים ומשפחה, לשתף רגעים מיוחדים, ולצרוך חדשות ומידע. אך לצד היתרונות הרבים, טמונה

קרא עוד
אישום פלילי

אישום פלילי מהווה ומייצג מרכיב קריטי ועיקרי מכלל העיסוקים של המערכת המשפטית. משמעותו של האישום הפלילי הוא האשמת הנתבע על ידי המדינה כתוצאה מעבירה שנעשתה

קרא עוד