עבירות אספקת סמים

מעמד הסמים בדין הפלילי בישראל, הוא נושא מורכב ומעניין מאוד, שעובר שינויים רבים בשנים האחרונות. עבירות סמים בישראל נתפסות ביד קשה באופן מסורתי, והעונשים המרביים על עבירות אספקת סמים יכולים להגיע גם ל – 20 שנה בכלא. סוחרי הסמים נחשבים בעיני החוק הישראלי לסכנה לציבור, כאשר ישנה אבחנה בחוק העונשין בין צרכני הסמים לבין ספקי הסמים, מבחינת רף הענישה המקובל.

 

על עבירות אספקת סמים בראי החוק בישראל

דרגת הענישה החמורה על אספקת סמים בישראל, נובעת מכך שהנאשם בעבירות אספקת סמים, למעשה מבצע פעולה שעלולה לפגוע בטובת הציבור באופן מהותי. הסוחר משלשל לכיסו הרבה מאוד כסף, תוך כדי שפוטנציאל הפגיעה בציבור הוא גבוה, מבחינת החוק.

סוחרי הסמים מספקים לאזרחי המדינה חומר נרקוטי, ממכר ומסוכן, שיכול לדרדר אנשים למדרון חלקלק ממנו יתקשו לצאת, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית. סוחרי סמים נוטים לגלגל סכומי עתק באופן עקבי, ודוגמאות לכך לא חסרות, בארץ ובחו”ל, כאשר גם להיקף אספקת הסמים יש משמעות בנושא הענישה.

 

העונשים בצידן של עבירות אספקת סמים

הרשעה בעבירות אספקת סמים בהחלט יכולה להסתיים בתקופת מאסר לעבריין המורשע, אך במקרים רבים, מחליט בית המשפט על נקיטת פעולות נוספות, אשר יקשו על אותו אדם לבצע עסקאות סמים נוספות בעתיד:

  1. שלילת רישיון הנהיגה – נועדה להגביל את יכולתו של הנאשם באספקת סמים להתנייד.
  2. חילוט טלפון נייד – המדינה יכולה להפקיע מחזקתו של הנאשם את הטלפון הנייד שלו או כל כלי אחר, ובכך למנוע ממנו גישה למידע רלוונטי שסייע לו בביצוע עבירות הסחר בסמים.
  3. חילוט כספים – אם אדם נתפס בעת עסקת סמים ובידיו כסף מזומן, המדינה יכולה להפקיע מידיו גם את הכסף המדובר.
הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

האם חל שינוי ביחסו של המחוקק לעבירות אספקת סמים בישראל בשנים האחרונות?

נושא הסמים במדינת ישראל הוא כאמור מורכב. הקלות החקיקה בשנים האחרונות נוגעות בעיקר לסמים קלים, והנושא של אי הפללה הפך להיות יותר רלוונטי. מנגד, אל חיינו נכנסו אלמנטים כמו הטלגראס, וגם לגליזציות שונות והבטחות פוליטיות טרם הניבו פירות. במיוחד בנושא של סמים קלים, וגם במקרים של סמים קשים, אנשים אשר נתפסים זקוקים לשירותיו של עורך דין פלילי עם התמחות בנושא של עבירות סמים.

 

מתי כדאי לפנות לעורך דין אספקת סמים?

עורך דין אספקת סמים הוא איש מקצוע שמתמחה באופן ספציפי בנושא עבירות סמים. הוא מודע לחוסר הוודאות בנוגע לאחזקה של סמים קלים והנושא של אי ההפללה בקנאביס, והוא אף יודע כיצד להתמודד עם הנושא בבית המשפט.

ניהול המשבר באופן עצמאי יכול להגדיל את הנזק, מכיוון שהמשטרה עלולה לפנות לגורמים נוספים אשר מספקים או צורכים את הסם, ואותם גורמים יכולים לגרום למצב של הנאשם להפוך להרבה יותר גרוע. העבודה עם עו”ד פלילי בנושא הזה היא חשובה מאוד, וזה משהו שאסור לוותר עליו.

 

עבירות אספקת סמים ועבודה עם עו”ד פלילי בדרך לענישה מקלה

יש הרבה מאוד אפשרויות של ענישה בנושא של עבירות אספקת סמים ולרוב, עם עורך דין טוב ועבירות של סמים קלים, אפשר לסיים את המשפט בעסקת טיעון ועונש קל בלבד, וזאת לאור החקיקה המקלה. עורך דין אספקת סמים שמכיר את התחום, ידע לנווט אל תוך עסקאות טיעון ועונשים מקלים, ולהשיג ללקוח שלו ניצחון בבית המשפט.

 

היחס של בתי המשפט בארץ לעבירת אספקת סמים

בית המשפט מסתכל על עבירות סמים בצורה שונה מאשר בעבר, במיוחד לאור השינוי התפיסתי של הדור החדש. מעטים הם האנשים שלא התנסו בעבר בעישון סמים מסוג גראס, ואפילו קצת יותר מזה. לא מדובר בסמים קשים כמו הירואין, או סמים שהם ממכרים בצורה מסוכנת.

החשיבה בישראל משתנה, ולכן, בעזרת עו”ד פלילי טוב, אפשר להתמודד עם הנושא בצורה ראויה, ואפילו ללא הרשעה משמעותית שתפריע להתקדמות בחיים בשלב מאוחר יותר.

 

כיצד מתקבלת הכרעת הדין לגבי עבירות אספקת סמים?

חשוב לזכור כי במקרים רבים של עבירות אספקת סמים לוקחים בבית המשפט אלמנטים נוספים בחשבון, כמו האפשרות של עבירות רכוש של אנשים משכבות חלשות כדי לממן את המסים, עבירות של גניבה, וכמובן פגיעה כלכלית במדינה, מפני שמדובר בשוק פתוח ללא פיקוח וללא מיסוי.

הפגיעות כאן הן רבות ונרחבות, ולא מדובר רק בסוחר סמים אחד, אלא במעטפת שלמה של פגיעות שנוצרת בגלל העבודה שלו. החיבור עם עורך דין פלילי הוא חשוב מאוד ויכול לעשות את ההבדל.

 

הידעתם? גם אנשים נורמטיביים עלולים להיאשם בעבירות אספקת סמים

אנשים רבים לעיתים כלל לא מבינים למה הם מואשמים בסחר בסמים. למעשה, כמה חברים שרוצים “להתארגן” יחד ומעבירים כסף לאחד מהאנשים כדי לרכז את הכל, הופכים אותו בעל כורחו לסוחר סמים.

הניואנסים בנושא הזה חשובים מאוד וגם כאן, גם אם אתם בטוחים שאתם רק חלק קטן ממערכת גדולה, עליכם לעבוד עם עורך דין אספקת סמים בצורה מסודרת, כדי לדאוג שהפגיעה בכם, אם תהיה כזו, תהיה מידתית ולא מוגזמת עבור משהו שנראה בעיניכם מינורי.

 

נקלעתם לצרה? פנו לעורך דין פלילי לעזרה

בישראל יש לא מעט צרכני סמים, כאשר רובם הם צרכנים של סמים הנחשבים קלים, וחלקם הקטן צורך גם סמים קשים. הלגליזציה של שוק הקנאביס עדיין לא פה, ולמרות ההקלה המסתמנת בחקיקה הנוגעת לשימוש אישי בקנאביס ומוצריו, העונשים בגין עבירות של אספקת סמים עדיין מחמירים.

לכן אם נקלעתם לצרה כזו או אחרת סביב שימוש בסמים או אספקתם, סביר להניח שאתם זקוקים לייצוג משפטי ברמה הגבוהה ביותר כדי להיחלץ מן “הברוך”. עורך דין פלילי שמתמחה בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות אספקת סמים, הוא איש המקצוע שיסייע לכם להבין את מצבכם וידריך אתכם כיצד להתמודד עם מערכת אכיפת החוק, שגם היא לא חפה מטעויות.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

עבירות אספקת סמים
עבירות אספקת סמים
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות סמים
הסדר מותנה

הסדר מותנה הוא פתרון משפטי המאפשר לרשויות התביעה להימנע מהגשת כתב אישום כנגד חשודים בעבירות מסוגים מסוימים, ובכך להקל בהשלכות הפליליות שחשודים נושאים בהן. הסדר

קרא עוד
סם אונס

אחת הרעות החולות ביותר של החברה האנושית הוא שימוש בסם אונס. סם אונס הוא למעשה סם, שיכול להופיע בכמה צורות שונות, שנועד כדי לטשטש ולערפל

קרא עוד
עבירות ייצור סמים

החזקת סמים וייצור סמים, אסורות על פי חוק במדינת ישראל. זאת למעט מקרים ספציפיים שבהם ניתן לגורמים מסוימים היתר מיוחד לכך. למעשה, ייצור סמים על

קרא עוד
סחר בסמים

בפקודת הסמים המסוכנים של מדיענת ישראל מוגדרות עבירות הסחר בסמים בתור עבירות פליליות בדרגת חומרה גבוהה מאוד, המהוות סכנה ממשית לציבור בישראל. בהתאם לכך, עבירות

קרא עוד
גידול קנאביס בגינה

אף על פי האיסור הגורף שעדיין קיים בדין הפלילי במדינת ישראל על גידול קנאביס – גם בשנת 2021, צמח הקנאביס עודנו נחשב בעיני רבים כגידול

קרא עוד