עורך דין סחר בסמים

זומנתם לחקירה או שהוגש כנגדכם כתב אישום בגין סחר בסמים? עורך דין פלילי מנוסה ובמיוחד עורך דין סחר בסמים, כזה שמתמחה בנבכי החוק הפלילי ופקודת הסמים המסוכנים, יכול לעשות עבורכם את כל ההבדל בין תיק שנסגר במהירות למקרה שעלול להסתבך ולהוביל לעונשי מאסר. כיצד? על כך במאמר הבא.

 

מהם החומרים הנחשבים כסם מבחינה פלילית?

רשימה של הסמים המסוכנים נלווית כנספח לפקודת הסמים המסוכנים בישראל, והיא מפרטת מהם הסמים האסורים לשימוש בארץ. בפקודת הסמים המסוכנים בישראל המתעדכנת מעת לעת, אין הבחנה בין סמים שנחשבים ל”קלים” וסמים “קשים”.

למרות זאת, פקודת הסמים המסוכנים מגדירה יוצאי דופן לעניין הענישה, ומתירה שימוש בחומרים מסוימים לצריכה במרשם במסגרת טיפולים רפואיים ובמינונים מוגדרים. העונש המקסימלי הקבוע בחוק בגין עבירות סמים עומד על 25 שנות מאסר או קנסות גבוהים ביותר.

 

מהן עבירות סחר בסמים?

על פי סעיף 13 לפקודת הסמים המסוכנים בישראל, ביצוע עסקאות סמים מכל סוג שהוא אסור בתכלית האיסור במדינת ישראל, כולל: ייבוא סמים, ייצוא סמים, סחר בסמים, וכן אספקת סמים. הידעתם? אספקת סמים ללא תמורה מנוגדת לחוק אף היא, ולכן גם אדם בישראל שסיפק מריחואנה או כל סם אחר לחברו או מכריו ללא תמורה, נחשב כעבריין וצפוי לעונשים הקבועים בחוק.

החוק הפלילי בישראל מתייחס לעבירות סחר בסמים בחומרה והענישה בגין עבירות אלו מגיעה גם עד עונשי מאסר של 20 שנים לצד קנסות כספיים כבדים, וחילוט של רכוש שקיים יסוד להאמין שנרכש באמצעות כספי סחר בסמים.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

על חשיבותם של ותק וניסיון משפטי בייצוג נאשמים בתיקי סחר בסמים

אם וכאשר חס וחלילה מסתבך אדם בעבירת סמים או נסיבות שעלולות להתדרדר לכדי הגשת כתב אישום פלילי כנגדו, מן הראוי לדעת לבחור עורך דין פלילי הבקיא בייצוג מיוצגים בתיקי סחר בסמים. לכן, לפני שבוחרים עורך דין סחר בסמים, יש לשים לב למספר פרמטרים שיכולים להיות מכריעים לאופן בו יתפתח ההליך המשפטי המתנהל כנגדכם.

 

מהם הפרמטרים החשובים לבחירת עורך דין פלילי המתמחה בתיקי סחר בסמים ?

בראש ובראשונה, כאשר אתם ניגשים לבחור בעורך דין פלילי שיוכל לייצג אתכם ולשמור על האינטרסים שלכם בתיקים מורכבים כמו חשד לסחר בסמים, חשוב לשים לב להסמכתו על עורך הדין אליו פניתם.

אף שיש מי שיאמרו כי תעודות ותארים הם לא חזות הכל, בכל זאת נודעת חשיבות להשכלה האקדמית של עורך הדין הפלילי מולו תבחרו לעבוד. זאת משום, שהרקע התיאורטי וכן הידע המקדים של עורך דין יכולים להיות גורם מסייע  כאשר מדובר בתיקי סחר בסמים שנסיבותיהם מורכבות יותר.

אולם הפרמטר המשמעותי מכל בהקשר של בחירת עורך דין פלילי בתחום זה, הינו הניסיון. ככל שעורך הדין הפלילי בו בחרתם ותיק ומנוסה יותר, כך גוברים הסיכויים שהוא צבר הצלחות במספר גבוה של תיקי סחר בסמים, עסק במקרים מגוונים והתנסה באינספור תרחישים, לקוחות, ואינטראקציה עם גורמי אכיפה וגורמים משפטיים שונים. כל אלו יכולים לסייע מאוד לקידום האינטרסים שלכם בתור מיוצגים.

 

גם עורך דין סחר בסמים לא בוחרים ללא המלצות

לרוב, אנשים לא מגיעים אל עורך דין סחר בסמים או עורך דין פלילי כשיש להם אלטרנטיבה טובה יותר. בדרך כלל מדובר יהיה בתיקים שהרבה מונח בהם על הכף: שמו הטוב, חירותו ופוטנציאל הפרנסה של האדם. במצבים אלו אין ברירה אלא לפנות אל עורך דין פלילי שיודע את המלאכה. לכן קיים הכרח לנסות ולאתר עורך דין פלילי מומלץ שזכה להכרה בייצוג נאשמים בתיקי סמים, ומתהדר בהיסטוריה של נצחונות משפטיים מוחצים.

 

אילו שאלות עורך דין סחר בסמים ידע לשאול?

מכיוון שעבירה של סחר בסמים היא עבירה חמורה מאוד בראי החוק, חשוב מאוד שעורך הדין הפלילי שאת שירותיו תשכרו, ידע לשאול את השאלות הנכונות. למשל: האם, במידה ובוצע מעצר, הוסברו לכם כל זכויותיכם? במידה ובוצע חיפוש בכליכם, האם החיפוש נעשה בעזרת צו בית משפט כחוק? מדוע השאלות הללו חשובות? על כך נפרט להלן.

 

עורך דין סחר בסמים צריך “להכיר את החומר”

במקרים רבים, עוד לפני שבכלל הגעתם למשפט, אפשר לעצור את התיק שלכם ולבטל את כל האישומים, רק מעצם העובדה שרשויות החוק פעלו באופן המנוגד לתקנות הקבועות בדין הפלילי.

כך למשל, עורך דין סחר בסמים אשר בקיא בנבכי החוק ומכיר מלפנים את סדר הדין הפלילי, ידע בדיוק האם נפגעו זכויותיכם באופן שפוסל את ההליכים בכללותם. שאלות כגון: האם אכן היה חשד סביר שהוביל לכך שזומנתם לחקירה? האם מלכתחילה למשטרה היתה סמכות לערוך חיפוש בביתכם ובחפציכם?

שליטה במארג הסמכויות של הדין הישראלי היא קריטית ולפעמים היא עצמה יכולה להיות ההבדל בין תיק סחר בסמים שנגרר ונמתח, ובין תיק שיכול להיסגר בתוך פרק זמן של פחות מ – 24 שעות, ללא כל נזק או השפעה ארוכת טווח.

 

עורך דין סחר בסמים יודע בדיוק מהן הכמויות המותרות בחוק ומהו ההבדל בין שימוש עצמי לסחר בסמים

מלבד העובדה שאין ספק כי ישנם מקרים אשר בהם חיפוש או הגעה של רשויות החוק לתחומכם הפרטי נעשתה שלא כחוק, ישנם מקרים רבים נוספים בהם התיק כולו יכול ליפול על שליטה ועל היכרות מוקדמת של המייצג שלכם, עם פקודת הסמים המסוכנים ותחולתה.

יתרה מכך, עורך דין פלילי מיומן דואג להתעדכן בשינויים בחוק העונשין ובפסיקה החלים מעת לעת, כך שיוכל למצוא דרכים יצירתיות לסייע ללקוחותיו, בהתאם לתמורות החלות בחברה ובמערכת המשפט הישראלית בכל הנוגע לנושא הלגליזציה. בשורה התחתונה – עורך דין סחר בסמים אשר בקיא ברזי החקיקה ידע בדיוק אלו שאלות לשאול ואילו טיעונים לשטוח, לטובת הלקוח.

האמור במאמר זה אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי פרטני מטעם עורך דין פלילי, והוא מובא כמידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה מידע משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. לטיפול במקרים ספציפיים יש לפנות באופן ישיר לסיוע מקצועי מעו”ד פלילי.

עורך דין סחר בסמים
עורך דין סחר בסמים

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות סמים
הסדר מותנה

הסדר מותנה הוא פתרון משפטי המאפשר לרשויות התביעה להימנע מהגשת כתב אישום כנגד חשודים בעבירות מסוגים מסוימים, ובכך להקל בהשלכות הפליליות שחשודים נושאים בהן. הסדר

קרא עוד
סם אונס

אחת הרעות החולות ביותר של החברה האנושית הוא שימוש בסם אונס. סם אונס הוא למעשה סם, שיכול להופיע בכמה צורות שונות, שנועד כדי לטשטש ולערפל

קרא עוד
עבירות אספקת סמים

מעמד הסמים בדין הפלילי בישראל, הוא נושא מורכב ומעניין מאוד, שעובר שינויים רבים בשנים האחרונות. עבירות סמים בישראל נתפסות ביד קשה באופן מסורתי, והעונשים המרביים

קרא עוד
עבירות ייצור סמים

החזקת סמים וייצור סמים, אסורות על פי חוק במדינת ישראל. זאת למעט מקרים ספציפיים שבהם ניתן לגורמים מסוימים היתר מיוחד לכך. למעשה, ייצור סמים על

קרא עוד
סחר בסמים

בפקודת הסמים המסוכנים של מדיענת ישראל מוגדרות עבירות הסחר בסמים בתור עבירות פליליות בדרגת חומרה גבוהה מאוד, המהוות סכנה ממשית לציבור בישראל. בהתאם לכך, עבירות

קרא עוד
גידול קנאביס בגינה

אף על פי האיסור הגורף שעדיין קיים בדין הפלילי במדינת ישראל על גידול קנאביס – גם בשנת 2021, צמח הקנאביס עודנו נחשב בעיני רבים כגידול

קרא עוד