ההשפעה של פשיטת רגל על ניקוד האשראי ודוח האשראי שלך 

בקשה לפשיטת רגל היא אחת הדרכים הנפוצות והיעילות במיוחד להתמודד עם הצטברות של חובות, כאשר בסופו של תהליך יקבל החייב צו הפטר מלא או חלקי ליתרת חובותיו. לצד היתרונות הברורים של תהליך פשיטת הרגל, על החייב לקחת בחשבון את שאר ההיבטים של התהליך, וביניהם את ההשפעה על ניקוד האשראי ודו”ח האשראי

 

מהו הליך פשיטת רגל?

הליך פשיטת רגל, אשר עבר עדכון במהלך השנים ונקרא כיום חדלות פירעון ושיקום כלכלי, נועד לאפשר לאנשים שנקלעו למציאות של הצטברות חובות, לצאת לדרך כלכלית חדשה, תוך התחשבות מקסימלית בנושים, אשר יקבלו את חלקם היחסי מההחזר החודשי, בהתאם ליכולתו הכלכלית של החייב.

האפשרות לצאת לדרך כלכלית חדשה נראית לחלק מהאנשים כפתרון נוח למדי לבריחת החייב מאחריות, אך בפועל, לכולנו קיים אינטרס משותף להחזיר את החייב למעגל העבודה ולהביא לשיקומו הכלכלי, במקום להעמיק את הסחרור הכלכלי אליו הוא נקלע.

 

כיצד פותחים בהליך פשיטת רגל?

על מנת לבדוק את התאמת החייב לתהליך, חשוב ומומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין חדלות פירעון ושיקום כלכלי אשר ילווה אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב הגשת הבקשה בצורה מסודרת ונכונה, דרך קבלת צו פתיחת הליכים וניהול משא ומתן מול הנושים וכלל הגורמים הרלוונטיים ועד קבלת צו הפטר חלקי או מלא מהחובות.

 

מה המשמעות של הליך פשיטת רגל?

הליך פשיטת רגל – חדלות פירעון, נועד כאמור לאפשר לחייב לצאת לדרך כלכלית חדשה, כאשר במסגרת ההליך, הנמשך לרוב בין 9 ל – 12 חודשים,  נעשה איחוד תיקים לחייב, באופן המאפשר לו לשמור על אורח חיים נורמטיבי, תוך צמצום הסנקציות וההגבלות המוטלות עליו.

לצד היתרונות הרבים של התהליך, להליך פשיטת הרגל קיימים הביטים נוספים אותם יש לקחת בחשבון ואחד המשמעותיים מביניהם הוא, ההשפעה של פשיטת רגל על ניקוד האשראי ודוח האשראי, באופן העלול לפגוע באפשרות של החייב לקבל הלוואות ואשראי בתנאים נוחים.

 

כיצד פשיטת רגל משפיעה על ניקוד האשראי ודוח האשראי של החייב?

כחלק מהניסיונות להגביר את התחרות בשוק האשראי, קבע המחוקק במהלך שנת 2019 כי בנק ישראל יחל להפעיל מאגר נתוני אשראי, המספק נתונים חיוביים ושליליים הנוגעים לפעילות הפיננסית של כלל האזרחים. מטבע הדברים, הליך פשיטת רגל אינו מעיד על התנהלות כלכלית תקינה ולפיכך, השפעתו תהיה דירוג אשראי נמוך.

 

האם ניתן לתקן את דירוג האשראי?

לדירוג אשראי שלילי קיימת השפעה מהותית על היכולת שלכם לקבלת אשראי והלוואות בתנאים נוחים ולפיכך, כדאי לדעת כי ניתן לשפר ולתקן את דירוג האשראי שלכם, הן באמצעות ליווי של עו”ד מקצועי והן באמצעות שינוי דפוסי ההתנהגות הכלכלית לאורך זמן.

 

לסיכום

הליך פשיטת רגל – חדלות פירעון, נועד לאפשר לחייבים להשתקם ולצאת לדרך כלכלית חדשה, אך אחד ההיבטים המהותיים שיש לקחת בחשבון כאשר מתחילים בתהליך הוא ההשפעה השלילית של הליך פשיטת רגל על דירוג ודו”ח האשראי של החייב, באופן הפוגע באפשרות קבלת אשראי והלוואות בתנאים נוחים.

פשיטת רגל על ניקוד אשראי

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עריכת דין
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד
האזנות סתר

האזנות סתר כוללות, הקלטה, הקשבה, פיקוח או קליטה של שיחות בין צדדים שונים כאשר זו נעשית ללא ידיעתם או הסכמתם של מי מהצדדים. על פי

קרא עוד