גניבת טלפון נייד

גניבת טלפון נייד, למרבה הצער, אינה עניין יוצא דופן במדינת ישראל. למעשה מבין עבירות הגניבה המתבצעות בארץ, גניבה של טלפונים ניידים הפכה נפוצה מאוד בשנים האחרונות. האם יש מה לעשות במקרה של גניבת טלפון נייד? האם ישנן דרכים שבהן ניתן לקבל בחזרה את המכשיר שלנו?

מהו העונש הצפוי לאדם שיורשע בגניבת טלפון נייד, ומה לגבי אפשרות לנקיטת צעדים משפטיים על מנת להשיג פיצוי כספי הולם בגין עוגמת הנפש הכרוכה בגניבתו של המכשיר שאנו כה תלויים בו? כל השאלות הללו הן סוגיות חשובות ובכולן נדון בשורות הבאות.

 

הידעתם? גניבת טלפון נייד היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין

בשנים האחרונות, גניבת טלפונים ניידים הפכה למכת מדינת של ממש. גנבי הטלפונים החכמים נוטים לצאת מנקודת ההנחה שבעלי המכשירים הסלולאריים לא ינקטו בצעדים אקטיביים על מנת לעלות על עקבותיהם, ושגם אם יתפסו בסופו של דבר, לא יענשו בחומרה על מעשיהם. אולם חשוב לדעת שגניבת טלפון נייד נחשבת כעבירה פלילית שעונשים משמעותיים בצידה כפי שנסביר בהמשך.

 

האם יש מה לעשות במקרה של גניבת טלפון נייד?

במקרה המצער של גניבת טלפון נייד, ישנם מספר צעדים מיידיים שחשוב לנקוט:

  1. היה והמכשיר הנייד שלכם נגנב, הפעולה הראשונה שעליכם לעשות היא לנסות לאתר את מיקום המכשיר, להפעיל נעילה וכן להפעיל בו אזעקה מרחוק. לבעלי מכשירים עם מערכת הפעלה של אנדרואיד, לדוגמא, יש אפשרות להשתמש בשירות של Google שמופעל מרחוק ובאמצעותו ניתן לאתר מכשירים שאבדו, וגם לנעול את המכשיר או למחוק את תכולותו. פעולות אלו הן חיוניות להגנה על פרטיותכם כבעלי הטלפון הנייד.
  2. שורת שלכם ולדווח לה על כך שהמכשיר שלכם נגנב. חברת הסלולר כבר תדאג לחסום את מכשירכם לשיחות יוצאות ולשימוש בדאטה, כדי למנוע חיובים על שימוש במכשיר שבוצעו בידי אנשים אחרים.
  3. מעבר לכך, חשוב לפנות גם לחברת האשראי לשם חסימת כרטיסי האשראי שבבעלותכם ואף להתריע לבנק על הגניבה, שעלולה לחשוף אתכם לביצוע של פעולות בלתי רצויות בחשבונכם.
הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

גניבת טלפון נייד – האם ישנן דרכים שבהן ניתן לקבל בחזרה את המכשיר שלנו?

לפעמים כשגניבת טלפון נייד מבוצעת במקום פומבי, ניתן לפעול לאיתור ראיות רלוונטיות שעשויות לסייע באיתורו של הגנב שמחזיק בטלפון שלכם. לצורך העניין, אם גניבת הטלפון הנייד אירעה בחנות כלשהי בקניון, אפשר לבקש מהבעלים של החנות לבדוק את ההקלטות במצלמות האבטחה של החנות על מנת לגלות איך המכשיר נגנב.

במקרים רבים כאשר דואגים לפעול בזריזות, לא צריך אפילו לצלצל למשטרה, וניתן להסתפק בהפעלתם של גורמי האבטחה במקום (לצורך העניין, קצין הבטחון בקניון) בכדי לאתר את הגנב/ים וליטול מידיהם את הטלפון הנייד הגנוב. במקרים אחרים, אפשרי גם להגיש תלונה על גניבת הטלפון הנייד במשטרה, אולם נדיר יחסית לאתר את הגנב לאחר מעשה.

 

פתיחת הליכים פליליים במקרים של גניבת טלפון נייד

כשאדם שאחראי לביצוע גניבת טלפון נייד נתפס בקלקלתו כשהטלפון הנייד עדיין נמצא בידיו, באופן טבעי זוהי זכותכם המלאה לדרוש לקבל בחזרה את המכשיר הנייד שלכם. אם החלטתם לפתוח גם בהליכים פליליים לעניין זה, מותר לכם להזמין משטרה למקום ובהתאם לשיקול דעתם של השוטרים וגילו של הגנב, הוא עשוי להיות מובל למעצר.

במקרים מסוימים המשטרה מצליחה ללכוד גנבי טלפונים ניידים שלא בזמן אמת (במיוחד כשמדובר בגנבים סדרתיים), וזאת בעזרת התיעוד שנאסף ממנגנוני האבטחה המקומיים במקומות שונים.

 

פתיחת הליכים פליליים בגין גניבת טלפון נייד

כשמדובר בהגשת תביעה על גניבת טלפון נייד, חשוב להבין את חשיבותן של הראיות המוכיחות את דבר המעשה. בהקשר זה סיוע של עורך דין פלילי המתמחה בתיקי עבירות גניבה, יכול לסייע לכם לבנות את תיק הראיות בתביעה על מנת להבטיח שתביעתכם תתקבל בבית המשפט.

במקרים רבים, בעזרת ייצוג משפטי איכותי של עורך דין פלילי המתמחה בעבירות גניבה, ניתן לסיים את ההליכים המשפטיים בכך שגנב הטלפון הנייד יקבל עונש ראוי ולנפגע ישולם פיצוי כספי הולם בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו.

 

מהו העונש הצפוי לאדם שיורשע בגניבת טלפון נייד?

הרשעה בגניבת טלפון נייד עלולה להוביל למתן עונש מאסר של עד 3 שנים. זאת משום שגניבה של טלפונים ניידים נחשבת כעבירה בדרגת חומרה גבוהה מעבירות רכוש מסוגים אחרים, לאור הפגיעה בפרטיותו של קורבן מעשה הגניבה במקרים אלו.

 

האם יש נסיבות מקלות לעניין גניבת טלפון נייד?

כאשר עסקינן בגניבת טלפון נייד, הגנבים מגיעים במקרים רבים משכבות סוציואקונומיות נמוכות יחסית. לעתים מדובר גם בגנבים צעירים מאוד ואף קטינים. לכן, רשויות החוק והמשפט נדרשות לקחת בחשבון את הנסיבות שבהן בוצעה הגניבה ואת הנסיבות האישיות של הגנב במתן גזר הדין.

בעזרת פנייה לליווי משפטי מעו”ד פלילי, אפשרי גם להגיע לביטול של כתב האישום בתנאים מסוימים ואף להמיר את עונשו של העבריין בחתימה על הסכם של הסדר מותנה.

 

על הסיוע המשפטי שמספר עו”ד פלילי לחשודים בגניבת טלפון נייד

בשנים האחרונות חלה החמרה במדיניות הענישה במקרי גניבה של טלפונים חכמים. לכן במידה ונעצרתם או זומנתם לחקירה בגין גניבת טלפון נייד, חשוב להקדים תרופה למכה ולפנות באופן מיידי לעורך דין פלילי טוב שייעץ לכם כיצד לפעול. הזכות לייעוץ משפטי לפני החקירה שמורה לחשודים גם במקרים של גניבת טלפון נייד וחשוב מאוד לנצל אותה כדי להימנע מטעויות שעלולות לעלות לחשוד ביוקר.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

גניבת טלפון נייד
גניבת טלפון נייד
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות גניבה
גניבה מקשישים

גניבה מקשישים הינה עבירה פלילית חמורה ובזויה מאין כמוה, מאחר ומדובר בגניבה שמתבצעת תוך ניצול חוסר האונים והחולשה של אנשים חסרי ישע. בהתאם לכך החוק

קרא עוד
גניבה ממעסיק

גניבה ממעסיק היא תופעה רווחת למדי שפוגעת במעסיקים רבים במדינת ישראל ובאמון שלהם בעובדיהם. בסקירה להלן, נסביר אילו סעדים מעמיד החוק בישראל לרשות המעסיק כדי

קרא עוד
עבירות פריצה

עבירת פריצה היא, כלשונה, עבירה של כניסה בלתי חוקית של מאן דהו למקרקעין, רכב או רכוש כל שהוא השייך לאדם אחר. זאת, כמובן, כאשר מטרת

קרא עוד
עבירות מעין גניבה

כל אדם בר דעת יודע להגדיר מהי עבירת גניבה. מדובר בנטילת רכוש השייך לאדם או לעסק ללא רשות ושלא במטרה להשיב את הרכוש הגנוב לבעליו.

קרא עוד
עבירות גניבה – עונש

אחת העבירות הנפוצות ביותר בישראל, בדומה למה שקורה במרבית המדינות בעולם, היא עבירת הגניבה. עם זאת, קיים שוני מהותי בענישה על עבירות גניבה שונות במקומות

קרא עוד
ייצוג משפטי בעבירות גניבה

עבירת גניבה היא אחת העבירות העתיקות ביותר. הראייה הטובה ביותר לכך הינה העיסוק בנושא בכל מערכת חוקים שהתקיימה לאורך ההיסטוריה, כולל חוקי התורה היהודית. גם

קרא עוד