עורך דין מרמה והונאה

אם זומנתם לחקירה בחשד לביצוע עבירות מרמה והונאה, מומלץ לפנות בהקדם להתייעצות משפטית מקצועית מול עורך דין מרמה והונאה. עורך דין פלילי המתמחה בייצוג חשודים ונאשמים בתיקי מרמה והונאה, יוכל לספק לכם הכוונה וליווי משפטי מקצועי על מנת למזער נזקים ולהגן על זכויותיכם בהליכים, ובמידה ואתם בצד הנפגע – יסייע לכם בהבאת האחראים לעוול שנגרם לכם לדין.

 

מהן עבירות מרמה והונאה?

עבירות מרמה והונאה הן עבירות פליליות שמתבצעות לשם השגת טובות הנאה מסוימות או כספים עבור מבצעי העבירה על חשבון הזולת (בין אם מדובר באדם אחר או בארגון כלשהו). עבירות מרמה והונאה עשויות להתבצע על ידי אדם פרטי או איש מקצוע באותה המידה.

עם סוגי העבירות הנחשבות כעבירות מרמה והונאה, ניתן למנות מנעד רחב מאוד של מעשים פליליים, ובכללם: עבירות התחזות, עבירות זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מעילה, הפרת אמונים, תרמיות פירמידה, וכן הלאה.

 

הידעתם? עבירות מרמה והונאה הן עבירות צווארון לבן

עבירות הונאה ומרמה מתבצעות במקרים רבים בהקשר עסקי או כלכלי, ובהתאם לכך הן משתייכות לקטגוריה של עבירות צווארון לבן. עבירות מרמה והונאה מעצם מהותן הן עבירות צווארון לבן, משום שהן מתבצעות לרוב בידי אנשים שעוסקים במקצועות משרדיים, אשר במסגרת עבודתם בהם, יש להם גישה ישירה למידע רגיש, למערכות שונות, למסמכים ולכספים.

בביצוע עבירות מרמה והונאה העבריין מוצא דרכים מתוחכמות לנצל את הגישה שניתנה לו למשאבים הללו במטרה להפיק תועלת אישית בדרכים בלתי חוקיות.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

מי זקוק לעורך דין מרמה והונאה?

עבירות מרמה והונאה נחשבות לעבירות חמורות למדי מבחינת החוק בארץ, והעונשים בצידן נעים בין קנסות גבוהים ועד עונשי מאסר בפועל. לכן כל אדם שנחשד בביצוע עבירות מרמה והונאה או זומן לחקירה משטרתית בגין חשד למעורבות בעבירות מסוג זה, יעשה טוב אם יפנה בהקדם להתייעצות משפטית ראשונית מול עורך דין מרמה והונאה.

מנגד, גם אדם שסבור כי אדם אחר או ארגון כלשהו הונה אותו, יכול להפיק תועלת רבה מפנייה לייעוץ משפטי מקצועי מול עורך דין מרמה והונאה. המאפיין  הבולט אך החמקמק של עבירות הונאה ומרמה, הוא בכך שלרוב הן מתבצעות באמצעים מתוחכמים, כך שקשה לעיתים קרובות להתחקות אחר האחראים לביצוע העבירה.

מכאן מתחדד אף יותר הצורך בסיוע משפטי של עורך דין פלילי, לביצוע בקרת נזקים גם מצד נפגעי העבירה.

 

באילו סוגי תיקים מטפל עורך דין מרמה והונאה?

עורך דין מרמה והונאה מוסמך לייצג חשודים ונאשמים במגוון סוגים של עבירות, המסווגות תחת קטגוריה זו, וביניהן:

  • עבירות התחזות
  • עבירות זיוף (ובכללן: עבירת זיוף המשפיעה על עסקאות, שימוש במסמכים מזויפים)
  • עבירת מעילה
  • קבלת דבר במרמה
  • ביצוע תחבולות
  • עבירת הונאת נושים
  • תרמיות פירמידה (עבירת “פונזי”)
  • רישום כוזב במסמכי תאגיד
  • עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד

 

המכנה המשותף לכל התיקים הללו, הוא שהעבירה המיוחסת לחשוד / לנאשם בהם, נוגעת לניסיון להשגת דבר מה בעורמה, על ידי הטעיית ורמיית הזולת.

 

מעורבותו של עורך דין מרמה והונאה בהליך הפלילי

בקביעת העונשים לעבריינים מורשעים שביצעו עבירות מרמה והונאה, נלקחות בחשבון נסיבות ביצוע העבירה, ההיסטוריה הפלילית של מבצע העבירה, כמות עבירות המרמה וההונאה שבוצעו על ידי אותו נאשם, הנזק שנגרם לקורבנות העבירה, והיקף החומר הראייתי שנצבר בתיק וסייע בהרשעת הנאשם.

כמובן, מעורבותו של עורך דין מרמה והונאה בהליך המשפטי, מאפשרת במקרים רבים להציג בפני הערכאה השופטת ראיות לנסיבות מקלות, שיכולות לסייע בצמצום הענישה כנגד הנאשם.

 

מתי כדאי לפנות לעורך דין מרמה והונאה?

אם זומנתם לחקירה במשטרה בחשד למעורבות בעבירות מרמה והונאה, זה בדיוק הזמן לפנות לעורך דין מרמה והונאה. זוהי זכותכם להיוועץ בעורך דין פלילי טרום הכניסה להליך החקירתי, וחשוב ביותר לממש אותה על מנת שלא תמצאו את עצמכם מנדבים לחוקרים מידע שעשוי לסבך אתכם בהמשך ההליכים.

ליווי משפטי מקצועי עוד משלב הזימון לחקירה המשטרתית, יבטיח כי תבינו כהלכה את הסיבה לכך שאתם חשודים בביצוע העבירה, מהות החשדות כנגדכם והאופן שבו עליכם לפעול על מנת להגן על הזכויות שלכם בכל שלב ושלב של ההליך הפלילי.

 

האם עורך דין מרמה והונאה יכול לסייע בהפחתת העונש לנאשם?

הן המחוקק והן בתי המשפט במדינת ישראל, מתייחסים להרשעה בעבירות מרמה והונאה בחומרה רבה. משיקולי הרתעה, רף הענישה בעבירות הונאה ומרמה הוא גבוה, כאשר העונש נע בין קנסות גבוהים ועד עונשי מאסר ממושכים, אשר עשויים להגיע עד לעונש מאסר מקסימלי של 3 שנים ובמקרים חמורים יותר, אף ל – 5 שנים של מאסר בפועל.

עורך דין מרמה והונאה אשר מתמחה בייצוג של חשודים ונאשמים בתיקי מרמה והונאה, מסייע למיוצגיו לאורך כל שלבי ההליך הפלילי – החל משלב החקירה המשטרתית ועד להליך המשפטי. במקרים רבים, בכוחו של עורך דין מרמה והונאה מנוסה, לאתר פרצות שונות בחוק, אשר באמצעותן ניתן לפרקים למצוא עילה להפחתה בעונשו של הנאשם בביצוע העבירה.

 

בשורה התחתונה

העונשים הצפויים לנאשם שיורשע בביצוע עבירות מרמה והונאה עשויים לנוע כאמור בין קנסות גבוהים ועד תקופת מאסר ממושכת בפועל. נאשמים ששואפים להיחלץ מההליך הפלילי עם עונש מינימלי עד כמה שניתן, יצטרכו להסתייע בשירותיו של עורך דין פלילי מנוסה שייצג אותם מול בית הדין הפלילי ויפעל למיקסום האינטרסים שלהם.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

עורך דין מרמה והונאה
עורך דין מרמה והונאה
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות מרמה והונאה
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד
ביצוע תחבולה

עבודת המשטרה בישראל היא לא עבודה קלה, והיא לעיתים דורשת מהעוסקים במלאכה “ללכלך” מעט את הידיים. העבודה המשטרתית מבוססת במידה רבה על יצירת קשרים עם

קרא עוד
מרמה והפרת אמונים

עובד ציבור בישראל נדרש על פי החוק לשמור יושר כפיים, אמון הציבור והאינטרס הציבורי. לכן כאשר עובדי ציבור, מבצעים מעשים שיש בהם משום מעילה באחריות

קרא עוד
קבלת דבר במרמה – עונש

קבלת דבר במרמה היא בין העבירות הפליליות השכיחות יותר במדינת ישראל. עבירות קבלת דבר במרמה כרוכות בהטעיה של הזולת ו / או יצירת מצג שווא

קרא עוד
קבלת דבר במרמה

קבלת דבר במרמה היא עבירה פלילית הכרוכה בהולכה שולל של הזולת או יצירה של מצג שווא שמטרתן היא להשיג תועלת או כספים, רכוש או טובות

קרא עוד