האם עורך דין פלילי יכול לסייע עם רישום פלילי?

גניבות רכב, פריצות, נהיגה בשכרות ודו”ח חניה שלא שולם ועוד הן דוגמאות לעבירות פליליות שעשויות לגרום לכם לשבת בכלא, אם לא יטופלו על ידי גורם מקצועי. במידה שלא טופלתם היטב והואשמתם לשווא או לחלופין אכן פשעתם, אבל חזרתם בתשובה שלמה ואתם מעוניינים שהרישום הפלילי ימחק ולא ניתן יהיה לדעת על קיומו, עליכם לפנות לעורך דין טוב שיעזור לכם.

 

קצת על רישום פלילי

רישום פלילי מתייחס לרוב לרישום באחד משני מאגרי מידע שמשטרת ישראל מנהלת. הראשון הוא מאגר המרשם הפלילי שכולל רישומים לגבי צווים שונים, הרשעות ועונשים שנפסקו על ידי בית המשפט בעבירות בדרגות פשע ועוון (עד שלוש שנים).

לצד מאגר זה, קיים מאגר רישום משטרתי שכולל מידע לגבי חקירות ומשפטים אקטיביים שעודם מתנהלים ויחד עם זאת, תיקים שנסגרו ללא העמדה לדין, בין אם מחוסר אשמה או מחוסר ראיות.

אם ברצונכם למחוק את רישומים אלו, עליכם לפנות לעורכי דין, אותם ניתן למצוא בכל מיקום בארץ – עורך דין פלילי בקריות, המרכז והגליל.

 

מחיקה מכוח התיישנות

בספר חוקי המדינה קיים חוק המרשם הפלילי ותקנת השבים אשר עוסק במרשם הפלילי. כל עבירה שנרשמת במרשם נתונה לתקופת התיישנות ואף תקופת מחיקה, בהתאם לחומרת העבירה. כך, מרגע החלטת בית המשפט, מתחיל “לרוץ השעון” ועד אז, הרישום חשוף לציבור הרחב.

לרוב, לאחר 10 שנים לאחר מתן פסק הדין, נמחקת העבירה מהרישום הציבורי והגישה למידע מצוי בידי המשטרה וניתן לאנשים מועטים. ראוי לדעת שיש כל מיני החרגות. למשל, אצל קטינים תקופת המחיקה היא מצומצמת יותר ולרוב נעה בין שלוש לחמש שנים.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

מחיקת הרישום הפלילי טרם תקופת המחיקה

מכיוון שאתם כאן, אנחנו מניחים שאתם לא רוצים להמתין כל כך הרבה שנים כדי למחוק את הרישום שיש עליכם או על קרוביכם. זאת כמובן לאור ההשלכות החברתיות והתעסוקתיות שיש למרשם זה.

אנחנו ממליצים לפנות כאמור לעורכי דין פליליים מקצועיים אשר למודי ניסיון ויודעים להפעיל טכניקות בהתאם לתיק ולאפשר מחיקה מיידית או הקדמה מסוימת שלה. בהינתן שהתיק עדיין נמצא בשלב שאינו נסגר, אפשר לנסות להתמודד עם זה באמצעות פניה לקצין חקירות. במידה שהתיק כבר סגור, עורך הדין יכול לפנות לגורם שסגר את התיק ולהוכיח כי קיימות ראיות אשר ראוי שיובילו למחיקת התיק.

 

אפשרויות מחיקה נוספות

ניתן לפנות למשטרה בבקשה למחוק תיקים משטרתיים אשר הוכרעו וכבר סגורים. באמצעות מסלול זה, יש להגיש בקשה למחיקה. אם ימצא שסוג העבירה, הזמן שעבר והחומרה נמוכות, סביר שיאושר למוחקה. אפיק אחרון הוא פניה לנשיא המדינה אשר בסמכותו לקצר את תקופת ההתיישנות או לתת חנינה.

 

לסיכום

אם אתם מעוניינים למחוק רישום פלילי, אנחנו ממליצים לכם בחום לפנות לעורכי דין מקצועיים שהתמודדו עם מקרים דומים לשלכם. באמצעותם, תוכלו לקצר את זמן ההתיישנות ואף להגיע למחיקה מידית. בהצלחה!

שופט

 

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עריכת דין
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד