איך בוחרים עורך דין פלילי?

תיק פלילי הוא אירוע מפחיד בחייו של כל אחד, ובמיוחד עבור מי שלא התנסה בחוויה דומה בעבר, כאשר פחד זה הוא בהרבה מקרים פחד מוצדק בשל האפשרות של ההליך פלילי לטלטל ולשנות לחלוטין את חייו של העובר אותו. אחד הדברים שהכי חשוב לוודא כבר בהתחלה של ההליך הפלילי, בשל השפעתו המכרעת על הצורה שבה הדברים יסתדרו, הוא איכות העורך דין שנשכר.

 

למה חשוב להקפיד בבחירת עורך הדין הפלילי?

עורכי דין, כמו בעלי מקצוע רבים, מגיעים בטווח רחב של איכויות. איכות זו שיכולה להיות יחסית זניחה במקרים אחרים, היא בעלת חשיבות מכרעת בבית המשפט, וזאת בעיקר בשל כך שעורך דין פלילי שמייצג את לקוחותיו בהליך הפלילי הוא המנהל של התיק כולו – הוא זה שבוחר את קו ההגנה ומבצע אותו, והוא גם זה שמתווך את ההליך ללקוח, מבצע מחקר משפטי ועובדתי ועוד.

מרכזיות עורך הדין מובילה לכך שתיקים רבים יכולים “לקום ולפול” על עורך הדין שנבחר – שיכול לבחור קו הגנה שאינו איכותי מספיק, לבצע אותו בצורה לא טובה ואפילו לכשול בלהסביר ללקוח כיצד נכון שיתנהל בכדי להיטיב עם מצבו – במחיר כבד עבורו.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

מהם התנאים שחשוב לבחון בעת בחירת עורך דין פלילי?

  1. מומחיות:

חשוב מאוד לברר את השכלתו של עורך הדין שאתם חושבים לבחור לייצגכם. תבררו באיזו אוניברסיטה או מכללה הוא למד, תשאלו האם הוא עשה תארים שניים במשפט פלילי, ותתרשמו מהאופן שבו הוא מציג את התיק שלכם בפניכם – האם הוא נשמע מקצועי? האם הוא נשמע משכנע מספיק בכדי לשכנע את השופט?

 

  1. תעריף:

דבר חשוב מאוד שלא נעים לדבר עליו הוא עניין התשלום. כפי שעורכי דין מגיעים באיכויות שונות, הם גם מגיעים במחירים שונים – שיכולים לנוע בסקאלות של אלפי שקלים. לפני שאתם חותמים על חוזה עם עורך דין פלילי תוודאו את המחיר המלא של שירותיו ואת התאמת המחיר ליכולותיכם, תוך השוואת מחירים אם צריך.

 

  1. מיהו המייצג שלי בפועל?

משרדי עורכי דין רבים כוללים בתוכם מספר רב של עובדים, כאשר פעמים רבות האדם שמנהל את התיק הוא לא האדם שתיפגשו אתו תחילה. דבר זה מוביל לכך שאנשים רבים חושבים שהם הולכים להיות מיוצגים על ידי שותף במשרד, ומגלים להפתעתם בבית המשפט שהמייצג שלהם הוא בכלל סניגור זוטר.

 

  1. אדיבות ואנושיות

כפי שנכתב לעיל, ההליך הפלילי הוא הליך לא פשוט מבחינה פסיכולוגית. חשוב מאוד למצוא סניגור שאתם מרגישים אתו בנוח, ושגורם לכם להרגיש בטוחים – כי הוא הולך להיות המלווה שלכם בתהליך.

 

  1. המלצות

כמו במקרה של כל איש מקצוע אחר – המלצות, המלצות, המלצות. תשאלו אנשים אם הם מכירים או פגשו עורכי דין טובים, שידועים ביחסם החם וביכולותיהם המשפטיות.

 

לסיכום

לאיכות עורך הדין שתבחרו יכולה להיות השפעה מכרעת על ההליך הפלילי. אנחנו ממליצים להקדיש זמן ומחשבה לבחירה, בכדי לוודא שהיא הבחירה הנכונה עבורכם.

עורך דין

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עריכת דין
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד