עורך דין גרימת מוות ברשלנות

גרימת מוות ברשלנות היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין. מי שהורשע בעבירה מהסוג האמור עלול לבלות מספר לא מבוטל של שנים מאחורי סורג ובריח. בעשורים האחרונים נעשה שימוש נרחב באישום הזה, במגוון רחב של מצבים ובמקרים רבים מאוד.

למרות שהמונח גרימת מוות ברשלנות נזכר לא אחת בהקשרים שונים, מעניין לראות שרבים עדיין אינם מבינים את המונח הזה כהלכה ואינם מודעים למצבים שבהם אפשר להגיש תביעה כנגד אדם בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

מהן העבירות השונות הקשורות בגרימת מוות באופן כללי? מהי הענישה בדין גרימת מוות ברשלנות? מה בין גרימת מוות ברשלנות לבין המצבים האחרים של גרימת מוות שהחוק הפלילי בישראל מתייחס אליהם? מה תפקידו של עורך דין פלילי בהגנה על אדם הנאשם בגרימת מוות ברשלנות? איך אפשר להשיג את עורך הדין הפלילי הטוב ביותר לייצוג חשודים או נאשמים בעבירות של גרימת מוות ברשלנות? כדאי לקרוא – בשורות באות נעסוק בהרחבה בכל הסוגיות הללו.

 

מהי גרימת מוות ברשלנות?

גרימת מוות ברשלנות הינו מצב שבו אדם גרם למותו של אדם אחר, לא בכוונה תחילה אלא עקב רשלנות בפעולות שבהן נקט או פעולות שנמנע מלנקוט במקום שהיה ראוי שיעשה כך. המאפיין העיקרי של גרימת מוות ברשלנות הינו העובדה שמי שגרם למותו של אדם אחר לא התכוון לכך מלכתחילה ולא נקט שום אמצעי על מנת לגרום למותו של אדם אחר במכוון.

מצד שני, רשלנות בפעולות שונות שאותן הוא ביצע, גרמו בסופו של עניין למותו של אדם אחר, ומכאן שאדם המבצע עבירה של גרימת מוות ברשלנות, נדרש לתת את הדין על כך.

 

מה בין רצח, המתה וגרימת מוות ברשלנות?

החיים מזמנים לכל אדם הפתעות רבות. למרבה הצער, קורה לא אחת שאדם גורם למותו של אדם אחר בנסיבות משתנות. העבירה החמורה ביותר הינה עבירה של רצח בנסיבות מחמירות – כאשר אדם אחד מסיים את חייו של אדם אחר בכוונה תחילה ובתכנון מראש. באמצע שנת 2019 חלו שינויים בחקיקה בכל הנושאים הקשורים ברצח, הריגה והמתה.

מצד אחד, בוטלה עבירת ההריגה, שלעיתים קרובות עוררה תרעומת רבה כאשר הואשמו בעבירה הזאת מי שהתביעה לא הצליחה להוכיח שביצעו רצח בכוונה תחילה. מצד שני, סוגי ההריגה השונים כוללים רצח בנסיבות מחמירות, רצח, המתה בנסיבות של אחריות מופחתת והמתה בקלות דעת. אבל גם לאחר התיקונים שנכנסו לתוקף, נותרה בעינה העבירה של גרימת מוות ברשלנות.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

העונש הקבוע בדין הפלילי בישראל בגין גרימת מוות ברשלנות

הענישה בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות במדינת ישראל, עשויה לנוע בטווח שבין שישה חודשי עבודות שירות לבין שלוש שנות מאסר בפועל. זאת, בהתאם לחומרת העבירה ובהתאם לנסיבות. בעקבות קבלת סיוע של עורך דין גרימת מוות ברשלנות, הענישה יכולה להסתכם בעונש מקל מאוד.

חשוב להבין כי מבצע העבירה לא התכוון בשום אופן להרוג אדם אחר או לגרום למותו ובשום צורה שהיא לא התכונן לבצע את עבירת ההמתה במזיד. התוצאה הטראגית של הרשלנות היא בהחלט מצערת, אבל איננה מצדיקה ענישה מחמירה של עשרות שנים בכלא, בראי החוק. עם זאת, כנגד מי שהורשע בעבירה מהסוג האמור יכולה להיות מוגשת תביעת פיצויים שעלולה להסתכם בסכומי כסף גבוהים מאוד.

 

עורך דין פלילי וסיוע בתביעה בגין גרימת מוות ברשלנות

דווקא מפאת ההבדל העצום בענישה בין עבירות ההמתה לסוגיהן לבין עבירה של גרימת מוות ברשלנות, החשיבות של ייצוג נאות של עורך דין פלילי היא משמעותית ביותר. ההשפעה של הפעילות של עורך הדין היא ניכרת לאורך כל השלבים במשפט.

בשלב הראשון, עורך דין מנוסה המכיר את רזי החקיקה ויודע מה עליו לעשות לטובת מרשו, יפעל במטרה למנוע אפשרות של הגשת כתב אישום באישומים חמורים יותר. אישום בהמתה בקלות דעת ולא בגרימת מוות ברשלנות, עלול להוסיף שנות מאסר רבות לנאשם שהורשע בעבירה כזאת – עד כדי 12 שנות מאסר בפועל. לעיתים מזומנות מפריד רק קו דק בין גרימת מוות ברשלנות לבין המתה בקלות דעת.

לאחר ההרשעה, עורך דין פלילי טוב יפעל למזעור הנזקים ומיתון הסנקציות כנגד מבצע העבירה. לרוב, עצם התוצאה יש בו משום ענישה ואין צורך לפסוק ענישה ברף הגבוה ביותר. ושוב, אין קשר בין גזר הדין במשפט הפלילי לבין האפשרות הקיימת להגשת תביעת פיצויים כנגד העבריין המורשע על ידי בני משפחתו של הנפטר.

 

מהו תפקידו של עורך דין גרימת מוות ברשלנות?

עבירה של גרימת מוות ברשלנות היא עבירה שיש לה אספקטים שונים ויש בה מספר גדול של משתנים. במצב כזה, הדבר החכם ביותר שאדם הנחשד או נאשם בעבירה של גרימת מוות ברשלנות יכול לעשות, הוא לשכור את שירותיו הטובים של עורך דין פלילי המתמחה בתחום זה.

מטבע הדברים, התביעה תנסה להפיק את המרב מן ההוכחות הנמצאות באמתחתה ולבקש את גזר הדין המחמיר ביותר, במקרה של הרשעה. עורך דין פלילי המכיר את התחום ומתמחה בו, יכול להביא לכך שההאשמות תהיינה בסיכומו של עניין הרבה פחות חמורות מאלה שהתביעה כיוונה אליהן מלכתחילה.

בראש ובראשונה, עורך דין פלילי המייצג נאשם בתיק גרימת מוות ברשלנות, יחתור לכך שההאשמות תהיינה ברף הענישה הנמוך ביותר שמאפשר החוק. לעיתים קרובות, עורך דין פלילי מיומן מצליח גם להוכיח שלא נפל כל פגם במעשיו ובהתנהגות של הלקוח שלו וכי מותו של הקורבן היה עניין טרגי, אבל לא בהכרח נבע מפעולה כלשהי שהנאשם ביצע או נמנע מלבצע.

אם בכל זאת הוכחה אשמתו של הנאשם, פועל עורך הדין הפלילי במטרה לצמצם ככל האפשר את הענישה שמרשו צפוי לקבל. במצבים כמתואר לעיל, יש חשיבות עליונה לרמה המקצועית ולמידת הניסיון של עורך הדין וליכולת שלו לשכנע את השופטים באחריותו המופחתת של הנאשם.

 

איך להשיג עורך דין טוב לטיפול בתביעת גרימת מוות ברשלנות?

כאשר מוגשת כנגד אדם תביעה בגין גרימת מוות ברשלנות, זה בדיוק הזמן למצוא עורך דין פלילי עתיר ניסיון. הסיבה לכך היא המשמעות העצומה שיש לתוצאות של המשפט על מצבו של הנאשם. ככל שסעיפי ההרשעה יהיו משמעותיים יותר וככל שהענישה בסיכומו של עניין תהיה משמעותית יותר, כך הסיכוי שתוגש גם תביעת פיצויים כנגד הנאשם יהיה גבוה יותר.

מכאן שלעורך הדין ולפעולות שלו עלולות להיות השלכות ארוכות טווח על הנאשם. הדרך הטובה ביותר לבחור עורך דין פלילי מומלץ, היא לפנות לעורך דין המתמחה בתחום תביעות גרימת מוות ברשלנות, שיש לו הישגים מוכחים במשפטים דומים והמלצות המעידות על כך שהשיג תוצאות טובות במקרים דומים.

דרך נוספת לבחירת עורך דין איכותי היא הסתייעות בחברים ומכרים המכירים בעל מקצוע מיומן ובעל ניסיון. דבר נוסף שיש צורך לקחת בחשבון, הינה מידת האמון שנוצר בין הלקוח לבין עורך הדין.

ככל שהקשר בין הצדדים טוב יותר, כך התוצאה הסופית צפויה לשרת את המיוצג טוב יותר. יש לכם עניין בעורך דין פלילי המתמחה בנושא של גרימת מוות ברשלנות? הקדימו לפנות להתייעצות מקצועית מול עורך דין פלילי, שיוכל ללוות אתכם לכל אורך התהליך ולשמור על זכויותיכם מול מנגנוני האכיפה והמערכת המשפטית, גם כאשר מדובר במצב סבוך.

האמור במאמר זה אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי פרטני מטעם עורך דין פלילי, והוא מובא כמידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה מידע משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. לטיפול במקרים ספציפיים יש לפנות באופן ישיר לסיוע מקצועי מעו”ד פלילי.

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות רצח
ייצוג בעבירת רצח

עבירות של המתה נחשבות לעבירות החמורות ביותר הקיימות בחוק העונשין של מדינת ישראל. כשהחמורה מבין כולן הינה עבירת הרצח. ישנם שלבים ארוכים מאוד מרגע תחילת

קרא עוד
הריגה בשוגג

ההגדרה של הריגה בשוגג עשויה לגרום לכל מי שקורא את החוק לאי נוחות, הכיצד ייתכן שאדם יהרוג אדם אחר בשוגג? ההגדרה הזו באה להציג לנו

קרא עוד
עבירת הריגה

המונח הריגה ביסודו מתייחס למעשה שבו אדם אחד הורג אחר תוך כוונה לכל מיני סיבות ונסיבות האירוע. על קשת זאת ניתן למצוא גם מקרים של

קרא עוד