מה הם המסמכים החוקיים שנצטרך להראות בעת פריצת דלת הכניסה?

פרצו לכם את דלת הכניסה? גנבו לכם חפצים יקרי ערך? מחפשים לתבוע את חברת הביטוח ולקבל את הכיסוי המגיע לכם? אילו מסמכים תדרשו להגיש? פריצה היא אחד המקרים החמורים ביותר לנפש האדם. האדם מרגיש שחדרו לו לפרטיות שלו בצורה הכי שפלה ואכזרית.

הלב לא עומד בתחושה המצמררת שאדם זר פרץ לבית שלכם ובחר בעצמו מה לעשות, לגעת, לחטט ולקחת כפי אוות נפשו. כמה דוחה לדמיין את הנוכל מסתובב בבית, פותח ארונות וטורק, מעיף חפצים, מחפש חפצים יקרים, מזלזל בפרטים החשובים לכם ויקרים לליבכם.

אתם ודאי מחפשים לתבוע את הנוכל המרושע ולקבל פיצויים מתאימים מחברת הביטוח המבטחת אתכם. מהם המסמכים שתדרשו להראות בפריצת דלת הבית? מהן הפעולות הנדרשות לביצוע לאחר מקרה הפריצה? הכול לפניכם במאמר הבא.

 

אילו מסמכים תדרשו להגיש במקרה של פריצת דלת הכניסה?

בכל מקרה של פריצת דלת כניסה, תדרשו להגיש מסמכים שונים כדי לאמת את הפריצה שקרתה:

1.  אישור מהמשטרה על דיווח הפריצה. מייד כאשר גיליתם את הפריצה, חייגו 100 והגישו תלונה למשטרה. בקשו לקבל אישור לתלונה. כך תוכלו לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

2. אישור תקינות מערכת האזעקה. (אם אכן קיימת מערכת)

3. רשימת תמונות וחשבוניות רכישה של הפריטים שנגנבו. הכינו רשימה מפורטת שתכיל את כל החפצים והפרטים הניזוקים ועם הערכת שוויים.

4. תיעוד הפריצה. צלמו את האירוע ממספר זוויות שונות. שימו לב שהתאורה טובה, כדי שחברת הביטוח תוכל לאמוד את גודל הנזק שהתרחש.

5. צילום או אישור ניהול חשבון.

תזכורת חשובה!

כמובן שהצעד המעשי הראשון שתעשו יהיה החלפת צילינדר לדלת כניסה.

 

אילו מסקנות תסיקו להמשך?

כדי לקבל תמונת מצב של כל המקרה, כדאי להיעזר במשטרה. חשוב שתנתחו יחד עם השוטרים את כל המצב ותבינו איך הנוכל פרץ את הדלת. כיצד תוכלו להקטין את סיכויי הפריצה לבית שלכם וכו. ככל שתקבלו מידע מקיף יותר, תוכלו לשפר את הרוגע והביטחון בבית שלכם ולהבטיח לכם ולילדים היקרים שלכם שלווה ברוכה.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

מהן הפעולות המעשיות שתעשו מיד אחרי הפריצה?

הזמינו מנעולן מקצועי בקשו ממנו להתקין צילנדר חדש לדלת. ולהחליף מנעול מקורי. אם אין לכם מצלמות אבטחה חכם יהיה להתקין כאלו. כמובן שחשוב מאוד לוודא כי כל חלונות הבית ממוגנים על ידי סורגים ודלת המרפסת ניתנת לנעילה הרמטית. רק כך תדעו שאתם אכן עושים ככל הניתן למניעת פריצה נוספת חלילה.

 

לסיכום,

פריצה היא מקרה כואב מאוד. קשה לבוא הביתה ולגלות שאדם זר חדר לרשותכם ועשה בבית שלכם ככל העולה על רוחו. כדי לקבל את הכיסוי הביטוחי המגיע לכם, חשוב לפנות לחברת הביטוח עם כל המסמכים הנדרשים מיד אחרי מקרה הפריצה. וכמובן, להחליף את הצילנדר של הדלת כדי למנוע פריצה נוספת…

לשבור את דלת הכניסה

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא כללי
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד
מכשירי הקלטה סמויים

השימוש בהאזנות הסתר באמצעות מכשירי הקלטה סמויים מעוגן בחוק האזנות סתר משנת 1979 ובתיקון נרחב שהתבצע בעקבות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. על פי החוק

קרא עוד