כל מה שרציתם לדעת על זיהוי נעדרים באמצעות רישומים דנטליים

ביום בהיר אחד אתם מתעוררים ומגלים שהדבר הנורא מכל קרה – אדם קרוב אליכם נעדר ולא ניתן למצוא אותו בשום מקום. התקשרתם, חיפשתם בביתו, שאלתם חברים – אבל שום דבר. האדם לא נמצא באף מקום. במקרה כזה, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לדווח למשטרה, ובמקביל תוכלו גם לפנות לחוקר פרטי כדי להרחיב את החיפוש. אחת הדרכים לזהות נעדרים היא באמצעות רישומים דנטליים. כל המידע במאמר הבא.

 

לא רק בסרטים

פעמים רבות כשאנחנו צופים בסדרת טלוויזיה או סרט מתח שבו מציגים אנשים שנעדרו, אחת השיטות שהמשטרה והחוקרים משתמשים בה כדי לאתר או לזהות נעדרים שנמצאו היא על ידי בדיקת השיניים של הנעדר והתאמה לרישומים דנטליים שקיימים במערכת. אולי תופתעו לדעת, אבל לא מדובר בפעולה שקורית רק בהוליווד, ובחיים האמיתיים זו אחת הדרכים כדי לזהות נעדרים. רוב האנשים ילכו במהלך חייהם לרופא השיניים, בין אם כשהיו ילדים קטנים או בין אם הם עשו זאת כאנשים בוגרים.

בכל פעם שאתם הולכים לרופא השיניים, מתוייקים אצלו באחסון המידע כל הרישומים הדנטליים שלכם. לא משנה אם עשיתם השתלות שיניים בבת ים, אם הלכתם לשיננית בתל אביב או שעקרו לכם שן בכרמיאל – הכל מתועד ורשום. לכן, כשהמשטרה מצליחה לזהות אדם שנעדר, אבל לא מצליחה לזהות מי הוא, היא תיגש לרישומים דנטליים שקיימים במערכת כדי לזהות מי הוא ולדווח למשפחתו.

 

כיצד מאתרים אנשים שנעלמו?

כדי לתור אחר אנשים נעדרים, אחת השיטות לכך תהיה באמצעות מעקב אחר עסקאות שהאדם ביצע בכרטיס האשראי או פעולות עסקיות אחרות שיש להן רישום ממוחשב. בנוסף, דרך פנייה למשרד הפנים, אפשר לנסות ולבדוק האם האדם עבר לגור במקום חדש ולא עידכן אף אחד ממכריו על כך, ומשרד הפנים ידע לתת את המידע על כתובת מגורים חדשה.

כשבוחרים לשכור חוקר פרטי, אחת השיטות שהוא יבחר לעשות כדי לאתר נעדרים, תהיה לפי איתור של מספרי טלפון או כתובות שלאו דווקא נמצאות במשרד הפנים, או על ידי תשאול ומעקב אחרי אנשים שמצטיירים כחשודים פוטנציאליים.

 

מתי המשטרה תסגור תיק של נעדר?

לפי החלטתה של המשטרה, תיק משטרתי של אלמוני שנעדר יסגר רק לאחר שהמשטרה הצליחה לזהות שאכן מדובר בוודאות באדם שנעלם, בין אם הוא נמצא חי או מת. במידה ולא מצאו את הנעדר או שלא נמצא איכון ועברו 5 שנים מהיום בו פתחו את התיק – התיק יגנז בארכיון הנעדרים שנמצא במטה הארצי של המשטרה.

 

לסיכום

סיטואציה בלתי נתפסת וקשה מאוד היא כאשר אדם קרוב אליכם נחשב כנעדר ואין כל קצה חוט למצוא אותו. מדובר במצב רגשי לא פשוט כלל, וגם המשטרה וגם חוקרים פרטיים עושים כל שביכולתם כדי לאתר אחר הנעדר. בין אם מדובר במעקב וחיפוש של רישומים דנטליים, בתשאול אנשים או חיפוש פיזי בשטח – כל שנותר הוא לקוות שהאדם ימצא חי, שלם ובריא.

שתלים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אילו מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

התמודדות עם מחלה קשה היא מטלה קשה ומורכבת בפני עצמה, אך רבים אינם מודעים לכך שהיא עלולה להוביל גם לקשיים כלכליים משמעותיים. ירידה ביכולת התפקודית,

האם ארגון משחק פוקר נחשב עבירה פלילית?

במדינות שונות ברחבי העולם, הסטטוס המשפטי של ההימורים כולל פוקר, משתנה מאוד ומשקף עמדות תרבותיות שונות, מסגרות משפטיות ומדיניות אכיפה. בעוד שפוקר כמו גם משחקים

בקשה לרישיון נשק – מהם החוקים

בשנים האחרונות, הדיונים סביב בעלות על נשק ותקנות נשיאת נשק הופכים בולטים יותר ויותר. בישראל, קבלת רישיון נשק היא תהליך קפדני המדגיש את החשיבות של