הונאה בכרטיסי אשראי

התשלום בכרטיסי אשראי הוא הנפוץ ביותר כיום בישראל ולכן, הונאה בכרטיסי אשראי היא עבירה פלילית שכיחה באופן יחסי. כרטיסי האשראי הפכו למתוחכמים ואיכותיים יותר בשנים האחרונות, כאשר בחלקם אפשר לשלם אפילו עם WIFI וכמובן, שיש אפשרות לשלם איתם מרחוק דרך הטלפון.

למרות שהמעבר לתשלום בטלפון סלולרי נראה קרוב מתמיד ובלתי נמנע, יש עדיין אנשים רבים שמשתמשים וישתמשו בכרטיסי האשראי, במה שחושף אותם לגניבות והונאות מסוגים שונים, שאליהן חשוב להיות מודעים.

 

סוגים של הונאה בכרטיסי אשראי

יש שלושה סוגים של הונאה בכרטיסי אשראי אשר מהווים את העבירות הנפוצות ביותר. הכרטיס, בסופו של דבר, הוא כרטיס פיזי, אך יש לו הרבה מאוד מינוסים שיכולים להתבטא בפגיעה כלכלית מסוגים שונים:

  1. גניבה של כרטיס האשראי – מדובר בסופו של דבר בכרטיס פלסטיק אותו ניתן לגנוב. עד שהאדם שנגנב ממנו הכרטיס שם לב לדבר, יכול הגנב לבצע מספר חיובים במקומות שלא דורשים קוד או אימות לפי מספר תעודת זהות.
  2. שכפול כרטיס אשראי – התקדמות הטכנולוגיה מאפשרת לאנשים מתוחכמים לשכפל את הפס המגנטי. מדובר בשיטה מתקדמת ופחות נפוצה, אך גם כזו שמקשה יותר על מציאת האחראי.
  3. העתקת הקוד – יש הרבה אנשים שמזמינים כיום מוצרים בטלפון ומעניקים את הפרטים המלאים של כרטיס האשראי שלהם. מנגד, האנשים המקבלים את הקוד או גורמים שמאזינים לשיחה, יכולים לקחת את הפרטים ולבצע חיובים שונים.

 

הונאה בכרטיסי אשראי – איך זה עובד?

ברוב המוחלט של המקרים, הונאה בכרטיסי אשראי מסתיימת די מהר. אנשים מזהים שהארנק שלהם נעלם או שהכרטיס חסר להם. באותה נקודה, הם יבטלו או יחסמו את כרטיס האשראי לתקופה מסוימת, לרוב של 48 שעות, ויוכלו לבטל את החסימה אם ימצאו את הכרטיס.

כיום זה נעשה באמצעות אפליקציות נוחות ואפילו אין צורך לבצע טלפונים לבנקים או חברות האשראי השונות. הכל נגיש ונוח, דבר שגם מוריד את הסיכון ואת הכדאיות של הגנבים לבצע את הגניבה.

 

המציאות העגומה של הונאות אשראי

המציאות העגומה היא שמי שבסופו של דבר מפסיד ממצב של הונאה בכרטיסי אשראי אלו חברות האשראי ועסקים רבים. הלקוח מקבל את כספו בחזרה בצורה די מהירה, והעלויות של הגניבה מתחלקות בין הביטוחים השונים וגורמות לעסקים כאבי ראש.

השאלה היא מה ניתן לעשות ואיך ניתן לקבל את הפיצוי הראוי על ההונאה, בין אם מדובר באדם הפרטי או העסק. התשובה היא בראש ובראשונה לפנות לשירותיו של עורך דין עבירות הונאה שיודע כיצד להתמודד עם הנושא הזה.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

נפגעתם מהונאה בכרטיסי אשראי? זה הזמן לפנות לייעוץ משפטי מעו”ד פלילי

אחד הדברים הראשונים שיבצע עו”ד פלילי הוא בירור של המצב וניסיון להגיע אל מבצע הגניבה. יש גופים שונים שאפשר לפנות אליהם, לרבות המשטרה, ואם מבצעים את החקירה כמו שצריך, יש הסתברות גדולה שהאשם יבוא על עונשו וישלם את הקנס. לרוב, הגנבים לא מבצעים קניות גדולות מדי, שכן אם חברות האשראי רואות חיוב מוגזם, הם מתקשרות ללקוחות לבקש אישור, וכאן, לאחר הביטול של הכרטיס, מסתיים למעשה “מסע הקניות” הגנב.

 

העונשים על עבירות הונאה בכרטיסי אשראי

בעבירות הונאה בכרטיסי אשראי יש עונשים שונים, כאשר עבירה בנסיבות מחמירות יכולה להגיע כם ל-5 שנות מאסר. יש הרבה גנבים שנכנסו לכלא בשנים האחרונות בזכות עבודה נכונה של עורך דין עבירות הונאה אשר הצליח להגיע אליהם ולהביא אותם לדין.

עו”ד פלילי המתמחה בנושא מסוגל להגיע אל הגורמים הנכונים ולהפעיל את החוטים בצורה כזו, שהעבריין ימצא ויובא לדין. חברות האשראי, ולבטח העסקים הקטנים שהפסידו ציוד ו/או נתנו שירות לשווא, הם לא אלו שצריכים להיפגע.

 

ההשלכות של מקרי הונאה בכרטיסי אשראי

לא חסרות דוגמאות של עסקים קטנים שנסגרו בשל הונאה בכרטיסי אשראי בצורה כזו או אחרת. אנשים שמסרו ציוד יקר, או שסיפקו שירות שלא הביא להם תמורה, במשך תקופה ארוכה.

העסקים הקטנים יודעים שהם חייבים לבצע סוג של זיהוי לפי תעודת זהות כדי להוריד מהם אחריות, אך רבים מהם לא עושים זאת, ובסופו של דבר גם נפגעים. העסקים צריכים לפעול במידה מסוימת של זהירות, אך גם כאן, זה לא תמיד משנה, שכן בהזמנה טלפונית, באם יש למזמין את כל הפרטים הרלוונטיים, אין להם שום דרך להימנע מכך.

 

האם יש דרכים למנוע הונאות בכרטיסי אשראי?

הונאה בכרטיסי אשראי זוהי עבירה שהטכנולוגיה עתידה לדעת להתמודד איתה בקלות יתרה בעתיד, וזאת באמצעות אמצעי זיהוי רבים יותר. עם זאת, גם בכלים החדשים כמו אפליקציות סליקה או העברת כספים יש הרבה מאוד אלמנטים מסוכנים, כך שהסכנות סביב כסף לעולם לא נעלמות.

הצורך בבדיקה הוא חשוב, אך כאשר נופלים קורבן, חשוב לדעת לפנות לשירותיו של עורך דין עבירות הונאה שיעזור לכם להחזיר את הכספים שנגנבו מכם, בין אם אתם אנשים פרטיים או עסקים.

 

איך עורך דין עבירות הונאה יכול לסייע במקרים של הונאה בכרטיסי אשראי?

עו”ד פלילי טוב אשר מסייע ללקוחות שלו במצב של הונאת כרטיסי אשראי יכול להביא לפתרון הבעיה במהרה. הרשת שהוא מפעיל למציאת הגנבים היא רשת מתוחכמת, ויכולה להביא אותם לדין במהרה, ולהחזיר לאותם אנשים את הכסף שנגנב מהם. בנוסף, גנבים רבים נכנסים לכלא, וכך נוצרת הרתעה למקרים עתידיים. עורך דין עבירות הונאה עם התמחות ספציפית יכול לעשות את ההבדל עבור המון אנשים שנגנב מהם הכרטיס, ולעשות עימם צדק.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

הונאה בכרטיסי אשראי
הונאה בכרטיסי אשראי
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שאלות ותשובות בנושא הונאה בכרטיסי אשראי

הונאה בכרטיסי אשראי הינה עבירה יחסית שכיחה ועל אף שהמעבר לתשלומים בסלולר נראה קרוב מתמיד, אנשים רבים עדיין משתמשים בכרטיסי אשראי וחשופים לגניבות והונאות מסוגים שונים. איך זה עובד וכיצד להימנע? הכל במאמר שלפניכם.

מתוקף היותו כרטיס פיזי, הונאה בכרטיס אשראי מתחלקת לשלושה סוגים החל גניבת הכרטיס, שכפולו, והעתקת הקוד הסודי. במידה ונפגעתם מהונאה בכרטיסי אשראי יש לפנות לייעוץ משפטי מעו”ד פלילי. כנסו לאתר וצרו קשר עם עורך דין פלילי מומחה.

בעוד הלקוח מקבל את כספו בצורה די מהירה, המפסידים העיקריים הם דווקא בתי העסק, וחברות האשראי. כאשר עלויות הגניבה מתחלקות בין הביטוחים השונים וגורמות לעסקים כאב ראש לא קטן. ישנם גם עסקים קטנים רבים שנסגרו עקב עבירות מסוג זה.

הונאות בכרטיסי אשראי הינן עבירות שעשויות להיפתר באופן משמעותי בעתיד הלא רחוק ע” טכנולוגיה מתקדמת והמעבר המהיר לאפליקציות בסלולר. אך גם בכלים המתקדמים של היום ישנן סכנות רבות ונקיטת משנה זהירות הינה דבר חשוב. במידה ונפלתם קורבן, פנו לשירותיו של עורך דין עבירות הונאה שיעזור לכם להשיב את הכספים שנגנבו מכם.

מידע נוסף בנושא עבירות מרמה והונאה
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד
ביצוע תחבולה

עבודת המשטרה בישראל היא לא עבודה קלה, והיא לעיתים דורשת מהעוסקים במלאכה “ללכלך” מעט את הידיים. העבודה המשטרתית מבוססת במידה רבה על יצירת קשרים עם

קרא עוד
מרמה והפרת אמונים

עובד ציבור בישראל נדרש על פי החוק לשמור יושר כפיים, אמון הציבור והאינטרס הציבורי. לכן כאשר עובדי ציבור, מבצעים מעשים שיש בהם משום מעילה באחריות

קרא עוד
קבלת דבר במרמה – עונש

קבלת דבר במרמה היא בין העבירות הפליליות השכיחות יותר במדינת ישראל. עבירות קבלת דבר במרמה כרוכות בהטעיה של הזולת ו / או יצירת מצג שווא

קרא עוד
קבלת דבר במרמה

קבלת דבר במרמה היא עבירה פלילית הכרוכה בהולכה שולל של הזולת או יצירה של מצג שווא שמטרתן היא להשיג תועלת או כספים, רכוש או טובות

קרא עוד