תפיסת סמים שיובאו מחו”ל

תופעת הסחר בסמים היא בעיה ידועה ונפוצה למדי בארץ. משטרת ישראל עושה מאמצים גדולים כדי למגר את התופעה של יבוא סמים מחו”ל, ומפעילה מספר יחידות אכיפה ייעודיות לטיפול בנושא. לא אחת מערכת החוק והמשפט בישראל נדרשות להתמודד עם תפיסת סמים שיובאו מחו”ל, ועל מנת ליצור אפקט מרתיע, להעניש בחומרה את העבריינים שהורשעו ביבוא הסמים.

משום שתפיסת סמים שיובאו מחו”ל עלולה להוביל לעונשים כבדים ביותר כפי שנפרט בהמשך המאמר, הייעוץ והליווי המשפטי בהליכים פליליים מסוג זה הם מחוייבי המציאות. אם נתפסתם עם סמים שיובאו מחו”ל או שאחד מיקיריכם נתון במצב כזה, מומלץ שתמשיכו לקרוא.

 

תפיסת סמים שיובאו מחו”ל היא אירוע שכיח יחסית במדינת ישראל

יבוא סמים מחו”ל אינו עניין חדש או נדיר במיוחד במדינת ישראל. במרבית המקרים, כאשר מתבצעת תפיסת סמים שיובאו מחו”ל מתברר כי היבוא בוצע למטרת סחר בסמים, שנחשב לעבירה פלילית חמורה ביותר שעונשים כבדים בצידה. מערכת המשפט בארץ אינה מגלה סובלנות כלפי עבירות מסוג זה לאור ההשלכות מרחיקות הלכת של תעשיית הסחר בסמים.

 

תפיסת סמים שיובאו מחו”ל – מאילו מדינות הסמים הללו מגיעים?

ישנם מקומות רבים ברחבי העולם, שמשלוחי ענק של סמים ממגוון סוגים מגיעים מהם לישראל.

דרום אמריקה היא בין המקומות העיקרייים שמהם משלוחים אלו יוצאים, ומגיעים לארץ דרך הים או בטיסה. מדובר בדרך כלל בסמים בכמות מסחרית שמגיע אף לעשרות רבות של קילוגרמים ואפילו מאות ק”ג. משלוחי הסמים הנ”ל כוללים לרוב גם סמים שנחשבים כסם “קל” וכן סמים קשים יותר. הסמים הללו, בסופו של עניין מגיעים לשימוש של אזרחים בישראל, בין אם מדובר על צרכני סמים בגירים או בבני נוער קטינים.

 

כיצד תפיסת סמים שיובאו מחו”ל מתבצעת?

תפיסת סמים שיובאו מחו”ל מתבצעת תוך שיתוף פעולה הדוק בין מספר גורמים שונים, כשביניהם משטרת ישראל, אגף המכס ומע”מ, מס הכנסה וכן הלאה. בעבור כל התראה שמתקבלת על יבוא סמים מתוכנן מחו”ל, מתוכננות דרכי פעולה שנשענות על שילוב כוחות בין הגורמים הללו, במטרה שמבצע הלכידה של המשלוח יושלם בהצלחה.

 

העונשים בגין תפיסת סמים שיובאו מחו”ל

כשעבריינים מייבאים סמים מחו”ל לתחומי ישראל, הם חושפים את עצמם לעונשים הכבדים הקבועים בחוק. העונש הקבוע בחוק העונשין במדינת ישראל על תפיסת סמים שיובאו מחו”ל, עלול בקלות רבה להגיע גם ל – 20 שנות מאסר בפועל, ככל שלתביעה ישנן ראיות אשר קשורות את הנאשם למשלוח הסמים שהגיע מחו”ל לתחומי ישראל.

לאור חומרת העונש בעבירות מסוג זה, על חשודים ונאשמים בעבירות שעניינן יבוא סמים מחו”ל, לפנות במהרה להתייעצות מול עו”ד המתמחה בפלילים ובאופן ספציפי בליווי משפטי לחשודים ונאשמים במקרי תפיסת סמים שיובאו מחו”ל.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

חשיבות הסיוע המשפטי במקרים של תפיסת סמים שיובאו מחו”ל

כאשר מתרחש מבצע של תפיסת סמים שיובאו מחו”ל, נפתחים כנגד העבריינים הנאשמים במעורבות בפעולת היבוא, הליך פלילי מורכב. במסגרת הליך זה, החשוד נתון בלחצים כבדים, כבר החל משלב החקירה המשטרתית. כאשר ההליך מתגלגל לכיוון של הגשת כתב אישום – הלחצים הללו, מטבע הדברים, הולכים וגוברים.

עורך דין שילווה את מרשו מרגע המעצר ועד לדיון בבית הדין הפלילי, יוכל לסייע לו לצלוח את ההליכים המשפטיים מבלי שיבצע טעויות הנובעות מלחץ ועלולות לפגוע באינטרסים שלו.

 

מה עורך דין פלילי יכול לעשות למענכם במידה ונאשמתם ביבוא סמים לארץ?

במידה ונאשמתם ביבוא סמים לארץ עו”ד מתחום הפלילים הוא הכתובת עבורכם. בכוחו של עורך דינכם להבטיח את מיצוי זכויותיכם בהליך הפלילי – בין אם נאשמתם בצדק ביבוא סמים ובין אם הובאתם למעצר על לא עוול בכפכם.

חשודים שמוגש כנגדם כתב אישום, יפיקו תועלת רבה מהייעוץ המשפטי שמספק איש המקצוע שמלווה אותם, ומבנייה מקצועית של תיק ההגנה שיציג נסיבות מקלות שעשויות להפחית את סעיפי האישום והחומרה המיוחסת להם. במקרה שבו אדם נאשם ללא עוול בכפו, יוכל עורך הדין הפלילי לעזור לו לרכז ראיות רלוונטיות שיתמכו בגרסתו ויסייעו בהוכחת חפותו בבית המשפט.

 

המידע שחשוב לשתף עם עורך דינכם במקרה של תפיסת סמים שיובאו מחו”ל

למותר לציין שעורך דין פלילי יכול לסייע ללקוחותיו רק אם הם משתפים עימו פעולה וחושפים בפניו את כל המידע הרלוונטי למעשים המיוחסים להם. חשוב לאפשר לעורך הדין שמייצג אתכם לבנות תמונת מצב ברורה של השתלשלות האירועים שהובילה לחשדות או לאישומים שהצטברו כנגדכם, מאחר והאסטרטגיה המשפטית שהוא יבנה תלויה במידע הזה.

בסיכומו של דבר, ככל שאדם משתף פעולה באופן הדוק יותר עם עורך דינו, כך גדלים הסיכויים לכך שיוכלו לסיים את ההליך הפלילי בתוך פרק זמן קצר יותר ובנזק מינימלי.

 

נלכדתם במבצע של תפיסת סמים שיובאו מחו”ל? כך עליכם לפעול

הסתבכתם בכל כורחכם באירוע של תפיסת סמים שיובאו מחו”ל? זה הזמן לשוחח עם עורכי דין פליליים המתמחים בתיקי סמים ולמצוא את איש המקצוע שיוכל לחלץ אתכם מהתסבוכת שאליה נקלעתם. ככל שתפנו לליווי משפטי מקצועי בשלב מוקדם יותר של ההליך, כך סביר שתהיו ערוכים אליו טוב יותר בפן האישי ובפן המשפטי כאחד.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות סמים
הסדר מותנה

הסדר מותנה הוא פתרון משפטי המאפשר לרשויות התביעה להימנע מהגשת כתב אישום כנגד חשודים בעבירות מסוגים מסוימים, ובכך להקל בהשלכות הפליליות שחשודים נושאים בהן. הסדר

קרא עוד
סם אונס

אחת הרעות החולות ביותר של החברה האנושית הוא שימוש בסם אונס. סם אונס הוא למעשה סם, שיכול להופיע בכמה צורות שונות, שנועד כדי לטשטש ולערפל

קרא עוד
עבירות אספקת סמים

מעמד הסמים בדין הפלילי בישראל, הוא נושא מורכב ומעניין מאוד, שעובר שינויים רבים בשנים האחרונות. עבירות סמים בישראל נתפסות ביד קשה באופן מסורתי, והעונשים המרביים

קרא עוד
עבירות ייצור סמים

החזקת סמים וייצור סמים, אסורות על פי חוק במדינת ישראל. זאת למעט מקרים ספציפיים שבהם ניתן לגורמים מסוימים היתר מיוחד לכך. למעשה, ייצור סמים על

קרא עוד
סחר בסמים

בפקודת הסמים המסוכנים של מדיענת ישראל מוגדרות עבירות הסחר בסמים בתור עבירות פליליות בדרגת חומרה גבוהה מאוד, המהוות סכנה ממשית לציבור בישראל. בהתאם לכך, עבירות

קרא עוד
גידול קנאביס בגינה

אף על פי האיסור הגורף שעדיין קיים בדין הפלילי במדינת ישראל על גידול קנאביס – גם בשנת 2021, צמח הקנאביס עודנו נחשב בעיני רבים כגידול

קרא עוד