עורך דין עבירות רכוש

כשמדובר על עבירות רכוש בישראל הכוונה היא לעבירה שעניינה פגיעה יזומה ברכושו של אדם או בשלילה של זכויותיו ברכוש מסוים. העבירות אשר מסווגות כעבירות רכוש בחוק העונשין בישראל הן: עבירת גניבה, עבירת גניבה ממעסיק, גניבה בידי עובדי ציבור, עבירות שוד, עבירות פריצה והתפרצות, החזקת נכס החשוד כגנוב וכן הלאה.

עבירות רכוש גורמות לפגיעה בקניין הפרטי של אדם, וכשמדובר על עבירה של גניבה – אף לשלילה של זכותו של הפרט ברכושו באופן קבוע. מסיבות אלו, עבירות רכוש נחשבות כעבירות חמורות במיוחד בעיני רשויות החוק והמשפט בישראל.

לכן במידה ונפגעתם מעבירת רכוש או שזומנתם לחקירה בחשד לביצוע עבירות רכוש, חשוב לפנות לייעוץ מול עורך דין עבירות רכוש בהקדם. על המשמעויות הנגזרות ממעורבות במקרה של עבירות רכוש – הן מהצד הפוגע והן מהצד הנפגע – נסביר בהרחבה במאמר הבא.

 

מהן עבירות רכוש?

עבירת רכוש היא עבירה פלילית המבוצעת מתוך כוונה להזיק לרכושו של פלוני, או לפגוע בזכויותיו הנוגעות לרכוש. עבירות רכוש מהוות פגיעה חמורה בזכויות יסוד כדוגמת כבוד האדם וחירותו וזכות הקניין, ומהוות גם סכנה לשלמות גופו, כשמדובר על עבירות רכוש המערבות שימוש בכוח, אמצעים אלימים רמייה והפחדה.

חוק העונשין הישראלי מתייחס לסוגים שונים של עבירות רכוש, לרבות: עבירות גניבה, עבירת פריצה והתפרצות, עבירת גניבה בידי עובדי ציבור, עבירת גניבה ממעסיק, עבירות שוד וכן הלאה.

 

כיצד מתייחס החוק בישראל לעבירות רכוש?

בדין הפלילי בישראל ניכרת החשיבות הרבה הניתנת במדינתנו לזכותו של אדם לבעלות על רכושו, וחשיבותה של מניעת מצב אנרכי בו לכל אדם ישנה אפשרות ליטול את מטלטליו של זולתו מבלי שידרש לשאת בהשלכות פליליות בשל כך.

הפגיעה בחזקתו של אדם על נכסיו נבחנת בראי החוק, גם ביחס לאלמנט ההסכמה, לפיו בהינתן מצב בו לקיחת רכושו של אדם נעשתה ברשותו, אין המעשה מסווג בתור פגיעה ברכושו הפרטי. חוק העונשין בישראל מגדיר עבירות רכוש על פי נסיבות האירוע ובהתאם להיקף האלימות שנעשה בה שימוש במסגרת ביצוע העבירה.

הענישה הקבועה בחוק העונשין בגין עבירות רכוש בישראל,  משתנה בהתאם לסוג עבירת הרכוש שבוצעה, ויכולה להגיע גם לעונש מאסר בן 20 שנים.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

עורך דין עבירות רכוש – באילו סוגי תיקים הוא יכול לסייע?

בין עבירות הרכוש היותר שכיחות במדינת ישראל ניתן למנות: עבירות גניבה, עבירת פריצה, גרימת נזק לרכוש ואחזקת רכוש גנוב. בכל המקרים הללו, עורך דין עבירות רכוש ידע לייעץ ולסייע לכם. להלן סוגי עבירות הרכוש השכיחות ביותר בטיפול של עורכי דין עבירות רכוש בישראל:

 

עבירות גניבה

עבירת גניבה היא נטילת רכוש, קרי, נכס מוחשי או שאינו מוחשי, מחזקתו של בעליו החוקיים מבלי שיבחין בכך או יתן את הסכמתו לכך. עבירת גניבה נחשבת כמעשה שנעשה במרמה ובחוסר תום לב, בכוונה להפקיע את הרכוש לצמיתות מידי בעליו החוקיים.

 

עבירת “מעין גניבה”

כשמדובר על עבירות מעין גניבה, הכוונה למונח כללי אשר מאגד תחתיו עבירות מסוגים שונים הנוגעות לנטילת חפץ, משאב או כל נכס שהוא ללא קבלת הסכמה מדעת של בעליו, בנסיבות שונות ממקרה הגניבה השכיח. הבולטות מבין העבירות המשתייכות לקטגוריה זו הינן: נטילת מים, חשמל או גז במרמה, ניתוק חפץ מנכס מקרקעין למטרת גניבה, הסתרת צוואה, וכן הלאה.

 

עבירות שוד

עבירת שוד הינה עבירת גניבה שבמסגרתה נעשה שימוש באמצעים אלימים או באיום באלימות לטובת ביצוע הגניבה.

 

גניבה של רכבים

עבירת גניבת רכב כשמה כן היא: עבירת גניבה הנוגעת לנטילת כלי רכב לסוגיהם מידי בעליהם ללא הסכמתם, לרבות עבירות פריצה לרכבים, גניבת חלקי רכב וסחר בהם.

 

עבירת פריצה והתפרצות

כאשר לביצוע הגניבה נלווית גם פעולת חדירה לשטח פרטי ללא היתר, תוך שימוש בכוח – תסווג העבירה בתור עבירת פריצה. באם מדובר בחדירה לשטח פרטי ללא היתר אך ללא הפעלת כוח – יסווג המעשה בתור עבירת התפרצות.

 

זומנתי לחקירה בחשד לביצוע עבירת רכוש – האם עורך דין עבירות רכוש יכול לעזור לי?

במידה וזומנת לחקירה בחשד לביצוע עבירות רכוש או שכבר הוגש כנגדך כתב אישום בגין עבירות רכוש, תזדקק לסיוע משפטי מטעם עורך דין פלילי מנוסה הבקיא בייצוג חשודים או נאשמים בתיקי עבירות רכוש.

עורך דין עבירות רכוש ילווה אותך לאורך כל שלבי ההליך הפלילי, ויוכל לסייע לך להתנהל נכון מול הגורמים השונים המעורבים בו – החל מגורמי האכיפה שמטפלים בשלבי החקירה המשטרתית ועד להתנהלות מול הגופים המשפטיים, במידה והתיק יגיע לטיפולו של בית המשפט.

 

על חשיבות הפניה להתייעצות מול עורך דין עבירות רכוש לפני החקירה המשטרתית

חשוב להכיר בעובדה שעבירות רכוש נחשבות בעיני המחוקק כעבירה פלילית בדרגת חומרה גבוהה, היות ומדובר בעבירה שיש בכוחה לערער את תחושת הביטחון האישי של כל אזרח במדינה. היות ומדינת ישראל שואפת להבטיח כי אזרחיה יחושו מוגנים בגבולותיה, ושלא נשקפת כל סכנה לשלומם ולרכושם – ההשלכות של מעורבות בביצוע עבירות רכוש על הנאשם עשויות להיות כבדות משקל.

התייעצות מול עורך דין פליליות עם התמחות בתיקי עבירות רכוש טרום שלב החקירה המשטרתית, יכולה לעשות את כל ההבדל מבחינתו של החשוד – בין מצב שבו הוא נושא בהשלכות הקשות של הרשעה בעבירה שלא הוא ביצע לעומת תרחיש שבו ההליך מסתיים בהוכחת חפותו או בהמתקת עונשו.

האמור במאמר זה אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי פרטני מטעם עורך דין פלילי, והוא מובא כמידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה מידע משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. לטיפול במקרים ספציפיים יש לפנות באופן ישיר לסיוע מקצועי מעו”ד פלילי.

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שאלות ותשובות בנושא עורך דין עבירות רכוש

עבירות רכוש במדינת ישראל מתייחסות לפגיעה יזומה ברכושו של אדם או שלילה של זכויותיו ברכוש מסוים. גם עבירות גניבה ממעסיק, גניבה בידי עובדי ציבור, ועוד נחשבות לעבירות רכוש. כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

עבירות רכוש נחשבות כעבירות חמורות במיוחד בעיני רשויות החוק והמשפט שכן הן מהוות פגיעה בוטה בקניין הפרטי של אדם.

עו”ד המתמחה בעבירות רכוש יהיה בקיא בייצוג חשודים או נאשמים בעבירות מסוג זה, ויוכל לסייע לך להתנהל נכון מול גורמי האכיפה והגופים המשפטיים.

התייעצות עם עו”ד עם התמחות בתיקי עבירות טרם חקירה יכולה להפוך מצב בו החשוד מורשע בביצוע העבירה למצב בו עונשו יומתק ובמקרים מסוימים אף תוכח חפותו.

מידע נוסף בנושא עבירות רכוש
גרימת נזק לרכוש

גרימת נזק לאחר לכל אחד מאיתנו רכוש משלו אשר הוא רוכש או משיג ואז שומר עליו ומשתמש בו. בהתאם לכך, מצופה מכולם לשמור על רכושם

קרא עוד