עורך דין עבירות זנות ותועבה

עורך דין עבירות זנות ותועבה הינו עורך דין פלילי המתמחה בייצוג נאשמים בתיקים פליליים העוסקים באספקת שירותי מין בתמורה לתשלום כספי או טובות הנאה מכל סוג אחר.

עבירות זנות ותועבה מטופלות בחומרה במסגרת החוק הפלילי בישראל, לאור הפן הבלתי מוסרי המיוחס להן. מכאן החשיבות הרבה של קבלת סיוע משפטי מקצועי מעורך דין הבקיא ברזי החקיקה הנוגעת לעבירות זנות ותועבה. על כך נדון בהרחבה בשורות הבאות.

 

מדוע החוק בישראל כה מחמיר עם העוסקים בעבירות זנות ותועבה?

עבירות זנות ותועבה, מטופלות במלוא חומרת הדין במסגרת החוק הפלילי בישראל, והעונש הקבוע בצידן של עבירות אלו הוא לרוב כבד. הסיבה לכך שהחוק הישראלי כה מחמיר עם נאשמים שהורשעו בביצוע עביות זנות ותועבה, הינה הנחת היסוד אשר לפיה עבירות זנות ותועבה מובילות לפגיעה קשה באנשים ובחברה, ומכאן שיש להוקיען לאלתר.

יתרה מכך, במסגרת תעשיית הזנות מתבצעות לעתים קרובות עבירות נוספות וחמורות ביותר, כגון: עבירות אינוס, עבירות סחר בנשים, עבירות סחיטה, הלבנות כספים, עבירות מין מסוגים אחרים, וכל זאת כאשר ארגוני פשיעה נמצאים לעתים קרובות בתמונה. מכאן, הצורך של המחוקק בישראל ליצור רף ענישה מחמיר ומרתיע.

 

אילו עבירות מסווגות בתור עבירות זנות ותועבה בדין הפלילי בישראל?

חוק העונשין מבחין באופן ברור בין עבירות זנות ותועבה אשר מבוצעות בניגוד לרצונו החופשי של הפרט, לבין מעשי זנות ותועבה הנעשים מתוך בהסכמה, ביודעין ומבחירה חופשית. נשאלת השאלה אילו עבירות נחשבות אם כן, כעבירות זנות ותועבה בראי החוק בישראל. קיימים סוגים רבים של עבירות אשר מסווגות בחוק העונשין בתור עבירות זנות ותועבה, ובכללן:

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

הדחת אדם לביצוע מעשי זנות

עבירת הבאת אדם למעשה זנות, פירושה שידול של אדם לזנות על ידי הדחתו למעשה זנות באמצעים פסולים מוסרית או חוקית. עבירה זו מבוצעת בתמורה לכסף או טובות הנאה מסוג אחר המוענקים לאדם כדי שיקיים יחסי מין עם אנשים זרים, שלא לצורך סיפוקו המיני בדרכים נורמטיביות.

 

הבאת אדם לכדי עיסוק בזנות

הדחת אדם לעיסוק בזנות שלא כמעשה חד פעמי אלא במסגרת עיסוק קבוע.

 

עבירות סרסרות

על פי הדין הפלילי בישראל, מוגדרות עבירות סרסרות בתור: פרנסה וגריפת רווח מהעיסוק בזנות של אדם אחר. זאת במידה ועיסוקו של הזולת בזנות משמש כמקור פרנסה חלקי או עיקרי של העבריין, בין אם במסגרת שידול לזנות, או ניהול של עסק שעניינו מתן שירותי מין בתמורה לכסף או טובות הנאה מסוגים אחרים.

 

השכרת מקום למטרות זנות

החזקת מקום לשם זנות, כהגדרתה בחוק העונשין, פירושה ניהול או החזקה של מקום לטובת עיסוק בזנות. החוק אינו מבדיל בין מבנים לכלי רכב או מקומות אחרים לעניין זה. גם אדם אשר משכיר את הנכס שבבעלותו ביודעין לאדם אחר שעושה בו שימוש לצורכי זנות, הינו שותף לדבר עבירה בעיני החוק ועומד בפני עונשי מאסר.

מן הראוי לציין בהקשר זה כי בחוק לא קיימת הגדרה חד משמעית למונח “החזקה” או “ניהול מקום לשם זנות”. אולם הפסיקה מעידה על התייחסות רחבה של המערכת המשפטית לעניין זה, תוך בחינת תכליתו של המקום המוחזק והקשר שלו לתחום הסרסרות.

 

ניצול קטין למעשה זנות

זוהי אחת מן העבירות הכי חמורות בחוק העונשין, היות וקטינים שגילם נמוך מ – 14 שנים אינם יכולים לתת את הסכמתם למעשי הזנות מבחינה חוקית.

 

ייבוא של זונות לארץ

מדובר על שידול של אדם לעזוב את ביתו ובני משפחתו המתגוררים במדינה זרה, ולעלות לישראל על מנת לעסוק בזנות.

 

פרסום והצגת תועבה

בקטגוריית עבירות אלו נכנסים עבריינים המעורבים בהפקת סרטי פורנו, פרסום והצגה של תכנים פורנוגרפיים. הפקות אלו מערבות פעמים רבות עבירות פליליות נוספות כגון הדחה לזנות וניצול מיני של משתתפיהן.

לפני הכל, חשוב להבין כי כל מעשה הקשור לזנות, באופן ישיר או עקיף, עלול לגרור עונשים חמורים מאוד. היות ועבירות זנות ותועבה הן קטגוריה רחבה המאגדת תחתיה סוגים שונים של עבירות, מן הראוי להתבונן בראש ובראשונה בסוגי העבירות המשתייכים לקטגוריית הזנות ולהבין מהם העונשים הקבועים בצידן.

 

מהם העונשים הקבועים בחוק בגין עבירות זנות ותועבה?

להלן כמה מסוגי העבירות הבולטות המסווגות בחוק העונשין בתור עבירות זנות ותועבה:

 

הדחה של אדם לידי מעשה זנות

חוק העונשין קובע עונש מאסר של עד 5 שנים בגין עבירה זו.

 

הבאת אדם לכדי עיסוק בזנות

הענישה על עבירה זו יכולה להגיע עד 7 שנות מאסר, גם אם האדם ששודל לזנות עסק במתן שירותי מין לכאורה מבחירה חופשית.

 

עבירת סרסרות

חוק העונשין קובע עונש מאסר של עד 5 שנים בגין עבירות סרסרות.

 

עבירת החזקת מקום לשם זנות

מדובר בעבירה על החוק שהעונש המקסימלי הקבוע בצידה עומד על מאסר של 5 שנים.

 

ניצול קטין למעשה זנות

כאשר מדובר בניצול קטינים לשם מעשי זנות, חוק העונשין מחמיר אף יותר. העבריינים המעורבים בעבירות זנות קטינים, צפויים לעונשי מאסר של 5 – 20 שנים.

 

יבוא של זונות לארץ

בעבירות של ייבוא זונות לארץ מדובר על עונשים בסדר גודל זהה לענישה בגין עבירות שידול וסרסרות בנסיבות מחמירות, או ייבוא וסחר בבני אדם, והם מגיעים ל – 10 שנות מאסר.

 

פרסום והצגת תועבה

על פי חוק העונשין בישראל, דינם של מפיצי ומפרסמי תכני תועבה לקהל הרחב, הינו 3 שנות מאסר. כל גורם שהיה מעורב בהפקת תכני התועבה וסרטי פורנו באופן ישיר, קרי: מפיקים, במאים, תסריטאים וכדומה, צפוי לעונש מאסר של 5 שנים על פי החוק.

השימוש במילה “קטין” במסגרת תכני תועבה כדי למשוך קהל של פדופילים, אף אם בפועל לא היתה מעורבות של קטינים בהפקת התכנים, גורר ענישה של 7 שנות מאסר. במידה ואדם שנחשב כקטין מבחינה חוקית השתתף בהפקת פורנו (גם אם הסרט לא פורסם ולא הוצג), על גורמי ההפקה יוטל עונש מאסר של 10 שנים.

 

על חשיבות הפנייה לעורך דין פלילי במקרה של חשד לעבירות זנות ותועבה

בהתחשב בחומרת העונשים הקבועים בדין הפלילי בהקשר של עבירות זנות ותועבה, קיימת חשיבות רבה לפניה לסיוע משפטי מעורך דין פלילי מנוסה, במקרה בו קיים חשד למעורבות בעבירות הנוגעות לתחום הזנות והתועבה.

התייעצות בעורך דין פלילי הבקיא ברזי החקיקה ומנוסה בטיפול בתיקי זנות ותועבה, יכול להביא כל פרשה אל סיומה המהיר ולחסוך מן החשוד את הפגיעה בשמו הטוב ובשגרת חייו. מכאן החשיבות בפניה לייעוץ משפטי בשלב מוקדם ככל שניתן, ורצוי כבר משלב הזימון לחקירה המשטרתית.

האמור במאמר זה אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי פרטני מטעם עורך דין פלילי, והוא מובא כמידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה מידע משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. לטיפול במקרים ספציפיים יש לפנות באופן ישיר לסיוע מקצועי מעו”ד פלילי.

עורך דין עבירות זנות ותועבה
עורך דין עבירות זנות ותועבה
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות זנות
ייבוא זונות לישראל

ייבוא זונות לישראל הוא בין העבירות הפליליות המזעזעות ביותר בפן המוסרי. כשמדובר בייבוא זונות לישראל הכוונה היא לעבירה שבמסגרתה נשים נחטפות, נלקחות, ו/או מאויימות כדי

קרא עוד
שידול לזנות

שידול לזנות נחשב כעבירה פלילית חמורה ביותר במדינת ישראל. זוהי תופעה אשר גורמת לפגיעה חמורה בגוף, בנפש ובצנעת הפרט ופרטיותם של קורבנותיה. לכן העונש הקבוע

קרא עוד
השכרת מקום לטובת מעשי זנות

השכרת מקום לטובת מעשי זנות, מוגדרת בחוק העונשין הישראלי בתור עבירה פלילית שתכליתה הינה ניהול או החזקתו של מקום למטרת עיסוק בזנות. החוק איננו מבחין

קרא עוד
ניצול קטינים למעשה זנות

תופעת הזנות בישראל היא תופעה חמורה בפן החוקי, המשפטי וכמובן גם המוסרי. זאת לאור העובדה שמלבד הפגיעה בחירותם ובגופם של “העוסקים במלאכה”, תעשיית הזנות מהווה

קרא עוד
עבירת סרסרות

עבירת סרסרות הינה עבירה פלילית אשר משמעותה היא להנות מזנות של אדם אחר, אם באמצעות שידול, תמיכה, תיווך בין גורמים שונים, ניהול עסק התומך בזנות

קרא עוד