השכרת מקום לטובת מעשי זנות

השכרת מקום לטובת מעשי זנות, מוגדרת בחוק העונשין הישראלי בתור עבירה פלילית שתכליתה הינה ניהול או החזקתו של מקום למטרת עיסוק בזנות. החוק איננו מבחין לעניין זה בין מבנים לבין רכבים או נכסים מסוגים אחרים. גם אדם שמשכיר נכס שנמצא בבעלותו לאדם אחר בידיעה שהנ”ל יעשה בו שימוש לטובת מעשי זנות, יחשב בראי החוק בתור שותף לדבר עבירה, ולפיכך עלול לשאת בעונש מאסר במקרה של הרשעה בביצועה.

חשוב לציין בהקשר הזה שהחוק איננו מגדיר באופן חד משמעי את המונחים “השכרת מקום”, “החזקה” או “ניהול מקום לטובת מעשי זנות”. יחד עם זאת, ההלכה הפסוקה מעידה על כך שקיימת התייחסות כוללנית מצד מערכת המשפט לנושא זה, כאשר נהוג לבחון את התכלית של החזקת המקום והקשר של מקום זה לתחום הסרסרות, מבלי לתת משקל רב מדי לסוג הנכס המושכר או מתכונת החזקתו.

 

מהם מעשי זנות וכיצד הם מוגדרים בדין הפלילי במדינת ישראל?

מעשי זנות מוגדרים בחוק העונשין הישראלי בתור מעשים הכרוכים בשימוש בגופו של הזולת בתמורה לכסף או טובת הנאה, לשם תכלית של סיפוק יצרים מיניים, בכל דרך שהיא, ובלבד שהתקיים בה מגע עם גופו של אדם זה. עד ליולי 2020 – המועד בו נכנס לתוקף החוק לאיסור צריכת זנות בישראל, לא הייתה חקיקה ממשית שאסרה על עצם העיסוק במעשי זנות כשלעצמו ועל צריכתם של השירותים הללו.

זאת להבדיל מהפעולות שמביאות אדם לעיסוק באספקת שירותי מין לסוגיהם, כגון: עבירת שידול לזנות, עבירת סרסרות, השכרת מקום לטובת מעשי זנות, החזקת מקום לשם מעשי זנות, או הבאת אדם לידי מעשי זנות – הנחשבות מימים ימימה כעבירה פלילית שעונשים בצידה.

בהקשר זה חשוב לסייג ולומר שהחוק איננו מכוון נגד אותם נשים או גברים שעוסקים במעשי זנות, אלא נגד אלו שסוחרים בגופם של זולתם ופוגעים אגב כך בזכויותיהם הבסיסיות כבני אדם. השכרת מקום לטובת מעשי זנות, היא בין המקרים הבולטים שבהם פגיעה חמורה בזכויות אדם מתרחשת.

 

מאמצי האכיפה בעבירות השכרת מקום לטובת מעשי זנות

ככלל, בכל הנוגע לאכיפתו של האיסור על השכרת מקום לטובת מעשי זנות והחזקת מקום לשם מעשי זנות, עיקר מאמצי האכיפה נכון להיום, מתבצעים במסגרת ניסיונות לאיתורם של מקומות שבהם מוחזקות נשים בכפייה, ומאולצות לספק שירותי מין בניגוד לרצונן. לרוב מדובר במקומות שבהם מוחזקות קורבנות של עבירות סחר בבני אדם וסרסרות, ולכן רשויות האכיפה ממקדות את מאמציהן בגזרה זו.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

העונש הקבוע בחוק בגין השכרת מקום לטובת מעשי זנות

השכרת מקום לטובת מעשי זנות זו עבירה על החוק אשר העונש בצידה הינו עונש מאסר בן 6 חודשים. אולם למרות האמור לעיל, ברבים מן המקרים אדם שנאשם בהשכרת מקום לטובת מעשי זנות, יואשם גם בסעיפי אישום נוספים, כגון עבירת סרסרות, שידול לזנות, ניצול קטינים למעשי זנות, ואף סחר בבני אדם (עבירות יבוא של זונות לארץ).

במקרים אלו יכול העונש להגיע גם עד 20 שנות מאסר בפועל, כאשר עסקינן במקרים חמורים יותר כדוגמת עבירות סחר בנשים או שידול קטינים שטרם מלאו להם 14 שנים, לביצוע מעשי זנות.

 

באילו מקרים ניתן להאשים אדם שהורשע בהשכרת מקום לטובת מעשי זנות בעבירת סרסרות?

חשוב לדעת שכל אדם שהיה מעורב במעשי זנות בצורה כזו או אחרת, גם אם בתור משתף פעולה בלבד, ש”רק” השכיר מקום לאדם אחר לשם עבירות הזנות – עלול למצוא את עצמו נאשם בעבירות סרסרות שהעונש בצידן נע בין 5 ועד 7 שנות מאסר. חומרתו של העונש שייגזר על אדם כזה תלויה במידת המעורבות שלו בביצוע העבירה ובנסיבות המקרה.

 

מה עושים במקרה של חשד בהשכרת מקום לטובת מעשי זנות?

מאחר ואדם שנחשד בהשכרת מקום לטובת מעשי זנות, עלול במקרה של הרשעה לקבל עונש מאסר בפועל, ישנה חשיבות רבה לפנייה אל עורך דין פלילי כבר מתחילתם של ההליכים הפליליים. המעורבות של עו”ד פלילי בהליך כבר משלב החקירה המשטרתית, מבטיח בראש ובראשונה שהחשוד יוכל לממש את מלוא זכויותיו לאורך כל הדרך, וכן שלא יסבך את עצמו שלא לצורך, בעקבות טעויות חמורות בהתנהלותו מול גורמי החוק והמשפט.

 

השכרת מקום לטובת מעשי זנות  – למי ניתן לפנות לקבלת סיוע משפטי?

מתוקף תפקידו, עורך דין פלילי אשר מתמחה בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות מין, הוא הגורם המקצועי שהכי מתאים לפנות אליו אם זומנתם לחקירה או להליך משפטי בחשד או אישומים הנוגעים להשכרת מקום לטובת מעשי זנות או החזקת מקום לשם מעשי זנות.

 

כיצד עורך דין פלילי עשוי לסייע למי שנאשם בהשכרת מקום לטובת מעשי זנות?

על מנת להוכיח את חפותו של נאשם בהשכרת מקום לטובת מעשי זנות, עורך הדין שמייצג אותו בהליך המשפטי, יידרש להציג לבית המשפט הוכחות שיעידו על כך שמרשו לא היה מודע למשמעות הנגזרת ממעשיו, בעת שהשכיר את הנכס שלו לגורם שעשה בו שימוש למעשי זנות.

ככל ומדובר בעבירה פלילית ראשונה של הנאשם וכלל שעורך דינו יצליח להציג ראיות התומכות בכך שהלה פעל בתום לב בנסיבות הקיימות ושלא היה מודע כלל לכוונתם של השוכרים לעשות שימוש פלילי במקום המושכר, יתכן שניתן יהיה להוביל לסגירת התיק, או לכל הפחות להשיג הפחתה משמעותית בעונשו של הנאשם.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

השכרת מקום לטובת מעשי זנות
השכרת מקום לטובת מעשי זנות
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות זנות
ייבוא זונות לישראל

ייבוא זונות לישראל הוא בין העבירות הפליליות המזעזעות ביותר בפן המוסרי. כשמדובר בייבוא זונות לישראל הכוונה היא לעבירה שבמסגרתה נשים נחטפות, נלקחות, ו/או מאויימות כדי

קרא עוד
שידול לזנות

שידול לזנות נחשב כעבירה פלילית חמורה ביותר במדינת ישראל. זוהי תופעה אשר גורמת לפגיעה חמורה בגוף, בנפש ובצנעת הפרט ופרטיותם של קורבנותיה. לכן העונש הקבוע

קרא עוד
ניצול קטינים למעשה זנות

תופעת הזנות בישראל היא תופעה חמורה בפן החוקי, המשפטי וכמובן גם המוסרי. זאת לאור העובדה שמלבד הפגיעה בחירותם ובגופם של “העוסקים במלאכה”, תעשיית הזנות מהווה

קרא עוד
עבירת סרסרות

עבירת סרסרות הינה עבירה פלילית אשר משמעותה היא להנות מזנות של אדם אחר, אם באמצעות שידול, תמיכה, תיווך בין גורמים שונים, ניהול עסק התומך בזנות

קרא עוד
עורך דין עבירות זנות ותועבה

עורך דין עבירות זנות ותועבה הינו עורך דין פלילי המתמחה בייצוג נאשמים בתיקים פליליים העוסקים באספקת שירותי מין בתמורה לתשלום כספי או טובות הנאה מכל

קרא עוד