ייבוא זונות לישראל

ייבוא זונות לישראל הוא בין העבירות הפליליות המזעזעות ביותר בפן המוסרי. כשמדובר בייבוא זונות לישראל הכוונה היא לעבירה שבמסגרתה נשים נחטפות, נלקחות, ו/או מאויימות כדי לאלץ אותן לעסוק בזנות. מדובר לרוב על נשים ממדינות זרות שאין להן אזרחות ישראלית, שמראש יובאו לישראל למטרה של עבודה בתעשיית הזנות המקומית, וזאת באמצעי מרמה ושימוש באלימות.

במאמר זה נסביר מהם העונשים הקבועים בחוק בישראל בצידן של עבירות ייבוא זונות לישראל, ומהו התפקיד של עורך דין פלילי בהקשר זה.

 

מה זה ייבוא זונות לישראל?

כאשר מדובר בעבירות ייבוא זונות לישראל, הכוונה היא כאמור לאקט של ייבוא נשים ממדינות זרות כמו מדינות עולם שלישי, או מדינות עניות ונחשלות שהאזרחים שלהן נתונים במצוקה כלכלית וקיומית. ייבוא הזונות לישראל מתבצע במרבית המקרים תוך שימוש בטקטיקות הטעייה, הונאה ואלימות, לטובת העסקה כפויה של הנשים במתן שירותי מין בישראל.

ייבוא זונות לישראל אינו תופעה בלעדית לארץ. למעשה מדובר בתופעה כלל עולמית, שמתרחבת מתחת לאף של רשויות החוק. העומדים מאחורי מהלכי הייבוא הללו הם ארגוני פשיעה, אשר מנצלים את מצוקת הנשים הללו שהן לרוב צעירות ומגיעות מרקע סוציואקונומי לא טוב.

עברייני ייבוא זונות לישראל נוהגים לפתות את קורבנותיהם לעלות לארץ בשלל הבטחות שקריות שאינן מתממשות בפועל. למרבה הצער, הנשים הללו לרוב מגלות רק בשלב מאוחר מדי שעליהן לעסוק במתן שירותי מין וזנות בכפייה תוך שהן מוחזקות בתנאי שבי.

 

על חומרתן של עבירות ייבוא זונות לישראל

לרוב, הקורבנות של ייבוא זונות לישראל נמכרות עם הגיען לארץ לסרסורים שמאלצים אותן לעבוד בתעשיית הזנות המקומית בתנאי שעבוד של ממש, הכוללים התעללות גופנית ומינית, והעסקה בכפייה ובאיומים. למותר לציין שייבוא זונות לישראל וסחר בבני אדם בכללותו, הם עבירות פליליות לכל דבר ועניין, שלא לומר מעשים בלתי מוסריים בעליל.

היות והם השוללים מהאדם את זכויותיו הבסיסיות ביותר, כמו הזכות לחירות, צנעת הפרט, כבוד האדם, זכות האדם על גופו וביטחונו האישי של הפרט. בהתאם לכך, שואף המחוקק בישראל, לטפל בעבריינים שמבצעים עבירות ייבוא זונות לישראל כמי שנאשמים בעבירות סחר בבני אדם, ולהענישם במלוא חומרת הדין. אילו עונשים צפויים למי שיורשעו בעבירה של ייבוא זונות לישראל? על כך בשורות הבאות.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

זונות או קורבנות סחר? המושגים הקריטיים לטיפול במקרי ייבוא זונות לישראל

בעשורים האחרונים, מתנהל במדינת ישראל מאבק נגד התופעה המדאיגה של ייבוא זונות לישראל, מאבק שבא לידי ביטוי בין השאר, בשינויים תפיסתיים של ממש שאותם שואף המחוקק להטמיע באוכלוסיה הכללית. זאת על ידי הגדרתן של הנשים שנפגעו במסגרת ייבוא זונות לישראל, כקורבנות ולא כזונות – מונח שממנו משתמע כי נשים אלו הן לכאורה במעמד של שותפות לדבר עבירה.

כיום הדגש הוא על שינוי ההתייחסות לנשים הללו והכרה במעמדן כ”קורבנות סחר”. כך מי שנדרש לעמוד לדין על עבירות אלו בפועל, הוא העבריינים שהיו מעורבים בשידולן של אותן נשים לזנות כאורח חיים, ולא בהכרח הנשים עצמן, שחייהן שובשו באופן בלתי הפיך כתוצאה מכך.

בנוסף, תכליתו של שינוי זה בתייחסות לנפגעות העבירה כקורבנות סחר בבני אדם, היא להסדיר את רף הענישה המחמיר יותר שיש לאמץ כנגד סרסורים בעבירות של ייבוא זונות לישראל.

 

ייבוא זונות לישראל – העונש בדין הפלילי כיום לעומת הענישה שהיתה נהוגה בעבר

אם בעבר, הרשעה בעבירות של ייבוא זונות לישראל, ובכללן ניהול מכוני זנות לסוגיהם, הביאה עמה עונש מרבי שאינו עולה על חמש שנות מאסר, הרי שהחל משנת 2006, החל להשתרש השינוי התפיסתי בו עסקנו בשורות הקודמות, אשר במסגרתו סעיף האישום בעבירות אלו, שונה לסעיף של “עבירות סחר בבני אדם”.

שינוי פעוט זה במינוח, הוביל הלכה למעשה לשינוי משמעותי ביותר בעונש המרבי שקובעים בתי הדין הפליליים בישראל לנאשמים שהורשעו בעבירות ייבוא זונות לישראל. עקב כך, נכון למועד כתיבת שורות אלו, העונש המירבי המוגדר בחוק העונשין הישראלי על עבירות של ייבוא זונות לישראל, הינו תקופת מאסר בפועל של עד עשרים שנים.

כמו כן, כדי למנוע מבעוד מועד מצב שבו ניתן עונש קל מדי לעברייני ייבוא זונות לישראל, שאין בו הלימה לחומרת העבירות שבוצעו בפועל, החוק קובע שהעונש המינימלי שיינתן בצידן של עבירות מסוג ייבוא זונות לישראל, יהיה  רבע מתקופת המאסר המירבית שמוגדרת בחוק.

בהקשר זה, על פי בתיקון בחקיקה, גם מי שיורשע בסיוע לתיווך בעסקת ייבוא זונות לישראל, וגם אדם שתכנן לבצע עבירה כזו, צפוי לעונש הקבוע בחוק – אף אם עסקת הייבוא לא יצאה אל הפועל בסופו של עניין.

 

ייבוא זונות לישראל – שינויים במעורבות המדינה

מלבד רף הענישה המשופר שהונהג בעבירות ייבוא זונות לישראל, בשנת 2006, חל שינוי גם באופן הטיפול של המערכת המשפטית בישראל, באותן נשים. אם בעבר נתפסו הנשים הללו כשוהות בלתי חוקיות בישראל ונעצרו בשל כך, הרי שכיום נשים אלו מופנות לקבלת סיוע במסגרת מקלטים הערוכים לקליטת קורבנות סחר בבני אדם ולמתן סיוע לנפגעות אלו.

 

חוק איסור צריכת זנות במדינת ישראל – צעד גדול למאבק בייבוא זונות לישראל

בשנת 2018 נקודת מפנה נוספת נרשמה בישראל בכל הנוגע למאבק בתופעה של ייבוא זונות לישראל. תפנית זו אירעה עם חקיקתו של חוק איסור צריכת זנות ב. מדובר בחוק שבין היתר נועד לסייע בצמצום ממדי התופעה עד כדי מיגור מלא של ייבוא זונות לישראל.

 

מהו התפקיד של עורך דין פלילי בהקשר לעבירות ייבוא זונות לישראל?

לאור חומרת העונשים הקבועים כיום בחוק על ייבוא זונות לישראל, ישנה חשיבות בל תתואר לתמיכה משפטית מקצועית של עורך דין פלילי, במקרים שבהם אדם חשוד בייבוא זונות לישראל, או שנפל קורבן לעבירות סחר בבני אדם.

ההתייעצות עם עו”ד פלילי מנוסה שמכיר היטב את מערכת המשפט בארץ ואת החוקים הנוגעים לעבירות זנות ותועבה, יכולה לסייע בסיום הפרשה בהקדם, וכן לחסוך מכל המעורבים פגיעה חמורה בשמם הטוב ובשגרת חייהם התקינה.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

ייבוא זונות לישראל
ייבוא זונות לישראל
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות זנות
שידול לזנות

שידול לזנות נחשב כעבירה פלילית חמורה ביותר במדינת ישראל. זוהי תופעה אשר גורמת לפגיעה חמורה בגוף, בנפש ובצנעת הפרט ופרטיותם של קורבנותיה. לכן העונש הקבוע

קרא עוד
השכרת מקום לטובת מעשי זנות

השכרת מקום לטובת מעשי זנות, מוגדרת בחוק העונשין הישראלי בתור עבירה פלילית שתכליתה הינה ניהול או החזקתו של מקום למטרת עיסוק בזנות. החוק איננו מבחין

קרא עוד
ניצול קטינים למעשה זנות

תופעת הזנות בישראל היא תופעה חמורה בפן החוקי, המשפטי וכמובן גם המוסרי. זאת לאור העובדה שמלבד הפגיעה בחירותם ובגופם של “העוסקים במלאכה”, תעשיית הזנות מהווה

קרא עוד
עבירת סרסרות

עבירת סרסרות הינה עבירה פלילית אשר משמעותה היא להנות מזנות של אדם אחר, אם באמצעות שידול, תמיכה, תיווך בין גורמים שונים, ניהול עסק התומך בזנות

קרא עוד
עורך דין עבירות זנות ותועבה

עורך דין עבירות זנות ותועבה הינו עורך דין פלילי המתמחה בייצוג נאשמים בתיקים פליליים העוסקים באספקת שירותי מין בתמורה לתשלום כספי או טובות הנאה מכל

קרא עוד