עורך דין סחר בנשק

החוק בישראל קובע נהלים חד משמעיים בתחום הנשק בארץ. בתי המשפט מתייחסים בחומרה לעבירות נשק מתוך מטרה לצמצם שימוש לא חוקי ומסוכן בנשק. עבירות סחר בנשק הן עבירות פליליות בגינן ניתנים עונשי מאסר ממושכים.

התחום דורש התייחסות רצינית מצד חשודים ונאשמים בעבירות קלות וחמורות כאחת. במאמר זה נסביר מדוע חשוב להקדים תרופה למכה ולפנות אל עורך דין סחר בנשק מיד עם קבלת פנייה ראשונה מרשויות החוק.

 

מהו נשק?

כל כלי שמסוגל לפצוע או להמית אדם מוגדר כנשק (בין אם מדובר בקליע, פגז, פצצה, סכין, נבוט או עצמים קטלניים מסוגים אחרים). כל כלי או חלקיו שמסוגלים לפלוט חומרים שנועדו להזיק מבחינה פיזית לאדם נכללים תחת הגדרה זו גם כן. הבנת ההגדרה שקובע החוק לכלי נשק הכרחית לציות לחוק בעבור אלו הנושאים נשק באופן קבוע. כיום כאשר אנו מתבקשים להצהיר על החזקת נשק בכל כניסה למתחם ציבורי, בקיאות בסעיפי החוק נדרשת.

 

מהי עבירת נשק?

רשויות החוק בישראל ובעולם רואות בחומרה עבירות נשק בשל הסיכון לשלום הציבור. אלו הן עבירות מסוכנות עם פוטנציאל גבוה לפגיעה בחפים מפשע. כל כלי נשק שמגיע לידיים של אדם שאינו מיומן או מורשה בכך עלול להביא לתוצאות חמורות.

החזקה ונשיאה של נשק ללא רישיון מהווה עבירה על החוק. החזקה של אקדח ללא רישיון או רובה צבאי שנשמר כמזכרת מהשירות הצבאי מהווה עבירת נשק לכל דבר ועניין. עבירות נשק מטופלות בחומרה מתוך מטרה להרתיע עבריינים ולצמצם ככל האפשר שימוש לא חוקי בנשק.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

עבירות נשק נפוצות

הרשעה בעבירת החזקת נשק ללא רישיון (שלא כדין) תסתיים במאסר של עד 7 שנים. אם מדובר רק בהחזקת תחמושת או חלקי נשק העונש שייקבע יהיה מאסר של עד 3 שנים. עבירת נשיאת נשק או הובלה של נשק שלא כחוק עלולה להסתיים במאסר של עד 10 שנים. במידה ומדובר רק בנשיאת חלקי נשק או תחמושת עונש המאסר יהיה עד 3 שנים. עבירות סחר בנשק נחשבות חמורות יותר ובגינן ניתן לקבל עונש מאסר של עד 15 שנים.

 

על עבירות סחר בנשק בראי המשפט בישראל

בתי המשפט רואים בחומרה עבירות של סחר בנשק. ישנה אבחנה ברורה בין עבירות של החזקת נשק  או נשיאת נשק לבין עבירות של סחר בנשק. כל אישום או עבירה בתחום הנשק נבחנים בקפידה תוך התייחסות לפרטים הקטנים (כמות הנשק, סוגו, מטרת השימוש ורמת הסיכון).

ההגדרה של חומרת העבירה, היקפה וכוונת זדון / תום לב הן בעלות משמעות להליך כולו. עורך דין פלילי עם ניסיון בעבירות נשק יידע למזער את הנזק, להציג נכון את הנתונים ולפעול להקלה בעונש ואף לביטול כתב האישום.

 

רכישה בלתי חוקית של כלי נשק

החזקת נשק מותנית על פי חוק בקבלת רישיון. החוק אוסר על החזקת נשק ללא רישיון גם כאשר מדובר בהחזקה זמנית או בנשק למטרת הגנה עצמית. העבירה בוצעה מיד עם סגירת עסקת הרכישה גם במידה והקונה עדיין לא קיבל את הנשק לידיו. כל כלי נשק שאינו מוחזק ברישיון ואינו רשום על פי חוק יש להעביר מיד לידי הרשויות עם ליווי של עורך דין סחר בנשק.

 

חוקרים אותי בגין עבירת נשק – מה עליי לעשות?

במקרה בו זומנת לחקירה בעוון סחר בנשק, ישנה חשיבות רבה לפנייה מוקדמת ככל האפשר אל עורך דין סחר בנשק. הניסיון של עורך הדין הפלילי המתמחה בתחום זה, ההיכרות שלו עם אנשי המפתח בתחום והיכולת לנהל משא ומתן, יקדמו אתכם אל עבר הקלה בעונש, ביטול כתב האישום וזירוז ההליכים במידת האפשר.

עורך דין מומחה סחר בנשק הוא בראש ובראשונה עורך דין פלילי שיודע איך לנהל ראיות, לאתר כשלים בהתנהלות של חוקרי המשטרה, לנהל משא ומתן עם נציגי הפרקליטות, לשפר את תנאי המעצר שלכם ולסיים את ההליך במהרה עם עונש מינימלי עד כמה שהחוק מאפשר.

 

חקירה משטרתית בגין חשד לעבירות סחר בנשק – מה כדאי לספר לחוקרים?

רגע לפני שאתם ממהרים לשתף פעולה עם השוטר החביב שמנהל אתכם שיחה “חברית”, עליכם לזכור כי כל פיסת מידע שתמסרו לחוקרי המשטרה או לפרקליטות עלולה לשמש כראיה נגדכם בהמשך הדרך. לפיכך, מיד כאשר אתם מקבלים פנייה ראשונה מרשויות החוק כדאי ליצור קשר עם עורך דין סחר בנשק לטובת התייעצות ראשונית.

עורך הדין מחויב בדיסקרטיות כך שהמידע שתמסרו לו לא יוכל לשמש כנגדכם בעתיד. דעו כי אתם רשאים על פי חוק לשמור על זכות השתיקה במהלך החקירה ולמסור מידע רק לאחר התייעצות עם עורך הדין שלכם.

 

כיצד עורך דין סחר בנשק יכול לסייע במקרה של מעצר נאשם בעבירת בנשק

עבירות סחר בנשק מהוות עילה למעצר מיידי. זאת מאחר ומבחינה חוקית, אדם המחזיק בנשק או סוחר בנשק בניגוד לדין מהווה סכנה ממשית לשלום הציבור. עם הגשת כתב האישום בית המשפט רשאי לקבוע מעצר של הנאשם עד תום ההליכים. עברייני נשק עם דגש על עבירות סחר בנשק מוגדרים באופן חד משמעי כמסוכנים לציבור. המחוקק מחמיר בטיפול בעבירות הללו על מנת למגר ולצמצם ככל האפשר סחר לא חוקי בנשק.

על אף הנוקשות של החוק בכל הקשור לעבירות נשק חשוב לזכור שהנאשם הוא בגדר חף מפשע עד שהוכח אחרת. על בית המשפט לבחון כל מקרה לגופו ולהבדיל בין מקרים בהם אדם נורמטיבי נתפס עם נשק לא חוקי לבין מקרים בהם מעורבים עבריינים מוכרים למשטרה. זהו השלב בו מעורבות של עורך דין סחר בנשק מהווה את ההבדל בין עונש מאסר לבין שחרור של הנאשם בפיקוח. ניהול נכון של ההליך הפלילי הכרחי לטובת כל המעורבים בדבר.

 

על חשיבות הפניה המוקדמת להתייעצות מול עורך דין סחר בנשק

כל אדם במדינת ישראל המחזיק בנשק או סוחר בו בניגוד לחוק מבצע עבירה פלילית חמורה. עונשי מאסר ניתנו בעבר באופן אוטומטי גם במקרים בהם מדובר בפעולה שבוצעה למטרת הגנה עצמית או בתום לב. חשוב לדעת כי גם בפסיקות בתיקי סחר בנשק בשנים האחרונות, ניתנו הקלות במספר מקרים עם נסיבות מיוחדות.

הגורם לכך הוא אסטרטגיית הגנה נכונה שגרמה לבית המשפט לבחון מחדש את הדברים. מעורבות של עורך דין סחר בנשק היא המפתח להצגה מדויקת ונכונה של טיעונים להקלה בעונשם של נאשמים בעבירות סחר בנשק.

האמור במאמר זה אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי פרטני מטעם עורך דין פלילי, והוא מובא כמידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה מידע משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. לטיפול במקרים ספציפיים יש לפנות באופן ישיר לסיוע מקצועי מעו”ד פלילי.

עורך דין סחר בנשק
עורך דין סחר בנשק
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות נשק
ביטול רישיון נשק

אנשים רבים במדינת ישראל מחזיקים ברישיון לנשק. רישיון נשק נפוץ בשימוש בישראל בקרב אנשים הפעילים בשירות הביטחון או בתפקידים בטחוניים שונים, לרבות צה”ל ומשטרת ישראל.

קרא עוד
החזקת אקדח

אקדח הוא כלי נשק שהסיכון שכרוך בעצם החזקתו הוא גדול מאוד. במדינת ישראל, העונש הקבוע בחוק עבור החזקת אקדח הוא חמור בהרבה מכפי שמקובל בעבירות

קרא עוד
החזקת סכין או אגרופן

החזקת סכין או אגרופן נחשבות כעבירות נשק קר. עבירות מסוג זה הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין מבחינת החוק בישראל. מדובר במקרים שמתרחשים בתדירות גבוהה

קרא עוד