ביטול רישיון נשק

אנשים רבים במדינת ישראל מחזיקים ברישיון לנשק. רישיון נשק נפוץ בשימוש בישראל בקרב אנשים הפעילים בשירות הביטחון או בתפקידים בטחוניים שונים, לרבות צה”ל ומשטרת ישראל.

כמובן, גם אנשים פרטיים מוציאים לעתים רישיון נשק כאשר הם מעוניינים להגן על עצמם, על בני ביתם או על רכושם. בישראל, בשונה ממדינות אחרות כדוגמת ארה”ב רישיון נשק אינו ניתן לכל דורש, וגם מי שמחזיקים ברישיון נשק עשויים בנסיבות מסוימות לגלות כי הם עומדים בפני ביטול רישיון נשק או במינוח המקביל לכך “התליית רישיון נשק”.

מאחר וביטול רישיון לנשק מהווה הליך שלרוב מצריך את מעורבותם של גורמים משטרתיים או משפטיים, עו”ד פלילי הוא איש המקצוע שראוי להסתייע בשירותיו לשם הגשת ערעור על ביטול רישיון הנשק.

 

ביטול רישיון נשק אינו מתבצע באופן מקרי

ביטול רישיון נשק אינו הליך שמתבצע באופן סתמי וללא כל הצדקה. הליך כזה יתבצע בדרך כלל בעקבות אירוע שמחייב זאת לשם השמירה על שלום הציבור. יחד עם זאת, במקרים רבים ניתן להגיש ערעור כנגד ההחלטה על ביטול רישיון נשק, וזאת בעזרתו של עורך דין פלילי שמתמחה בנושא.

 

הנסיבות שבהן עלול להתבצע ביטול רישיון נשק

ביטול רישיון נשק עלול להתבצע בנסיבות שונות כדוגמת:

  1. תרחיש בו בעל רישיון הנשק נחשד בביצועה של עבירה כלשהיא, בין אם מדובר בחשד לעבירה  הקשורה בנשק ובין אם העבירה המיוחסת לחשוד לא נוגעת לשימוש בכלי נשק בשום צורה.
  2. תרחיש בו בעל רישיון הנשק סובל מהידרדרות בבריאותו, העלולה להוביל את אותו אדם לכלל שימוש בלתי ראוי בכלי הנשק, כדוגמת פגיעה בחייו הוא או בחיי האנשים סביבו.
  3. תרחיש בו רישיון הנשק מבוטל עקב סיבות מנהליות.
הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

קיבלתם התראה על ביטול רישיון נשק? אל תתעלמו ממנה

היה וקיבלתם הודעה שמבשרת לכם על כך שרישיון הנשק שלכם בוטל, תידרשו להפקיד את הנשק שברשותכם באחת מתחנות המשטרה בהקדם. אדם בישראל שאינו מכבד את הודעת ביטול רישיון הנשק וממשיך להחזיק בו, מסכן עצמו בהליכים פליליים ומשפטיים בגין החזקת נשק ללא רישיון, שעלולים גם להוביל לעונשים חמורים ובהם דרישה לתשלום קנס ואף עונש מאסר בפועל.

 

הגשת ערעור לגבי ביטול רישיון נשק

חשוב לדעת כי על ביטול רישיון נשק ניתן לערער, במידה ואתם סבורים כי מהלך זה נעשה משיקולים שאינם ענייניים או אינם מוצדקים. הגשת ערעור על ביטול רישיון נשק מוטב שתתבצע בהדרכתו של עורך דין שמתמחה בנושא של רישוי נשקים בישראל על מנת לשפר את הסיכויים לכך שהערעור יתקבל.

 

כך מגישים ערעור על ביטול רישיון נשק

הגשת ערעור בנוגע לביטול רישיון נשק, יכולה להתבצע בתוך 45 יום ממועד קבלת ההתראה על ביטול רישיון הנשק, ולא יאוחר מכך. הערעור מוגש למשרד לבטחון פנים – אל ועדת הערעורים, שתכריע בעניין תוקפו של רישיון הנשק המדובר. התשובה הנוגעת לערעור עשויה להיות חיובית, ובעקבותיה תתבטל ההנחיה לביטול רישיון הנשק, אך באותה מידה, ועדת הערר עשויה גם לדחות את הערעור ולהותיר את הוראת ביטול רישיון הנשק על כנה.

 

כיצד ליווי משפטי מעורך דין פלילי מסייע בהגשת ערעור על ביטול רישיון נשק

מאחר והליך הגשת הערעור על הוראת ביטול רישיון הנשק הוא לרוב ההזדמנות האחרונה של בעל הנשק לשמור על רישיונו להחזקתו באופן חוקי, חשוב ומומלץ לערב בתהליך איש מקצוע מוסמך שמתמחה בהגשת ערעורים מסוג זה. זאת כדי לשפר את הסיכויים לכך שהערעור יתקבל וישיג את התוצאות הרצויות לכם.

עורך דין פלילי שמתמחה בנושא של עבירות נשק, הוא בין הגורמים המוסמכים לייצג בעלי רישיונות לנשק בעניין זה, ומפאת היכרותו עם הגורמים הרלוונטיים במערכת, הוא יכול לחסוך לכם בתור מיוצגיו הרבה בירוקרטיה מיותרת ועוגמת נפש בלתי רצויה.

 

מדוע עדיף להגיש ערעור על התליית רישיון נשק בעזרת עורך דין פלילי?

עורך דין פלילי הינו הגורם המקצועי שמומלץ כאמור להסתייע בו כאשר עולה הצורך בהגשת ערר על הוראת ביטול רישיון נשק. לעתים, ביטול רישיון הנשק מתבצע בהקשר לחשד במעורבות בעבירות פליליות, ומכאן חשוב שעו”ד הבקיא בעולם הפלילים ונבכי החוק יוכל לפעול למענכם באופן שישרת את האינטרסים שלכם בצורה הכי טובה.

היכרותו של עורך הדין הפלילי עם מערכת החוק והמשפט בישראל תוכל לסייע לכם גם בהיבט של הגשת ערעור שיראה מקצועי, וינוסח באופן מוקפד ומנומק, שיגידיל משמעותית את סיכוייו להיענות בחיוב בהשוואה לערעור המוגש באופן עצמאי

 

בשורה התחתונה

אם קיבלתם הודעה על ביטול רישיון נשק בעקבות חשד למעורבותכם בביצוע עבירה פלילית, מטבע הדברים – אתם זקוקים לשירותיו הטובים של עורך דין פלילי מעולה עשיר בייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. ביטול רישיון נשק הוא הליך סטנדרטי שמבצעת המשטרה כאשר קיים גם חשד זעיר לכך שאדם מעורב בפלילים, ולמרבה הצער, לעתים גם במקרים של סגירת התיק ללא הגשת כתב אישום, רישיון הנשק לא מחודש.

במצב כזה, סיוע משפטי בהגשת ערעור על ביטול רישיון הנשק הוא חיוני מאוד לקיצור תהליכים, והשבת הרישיון לבעליו החוקיים. לא אחת הנשק משמש כאמור ככלי עבודה שאדם זקוק לו לפרנסתו, ולכן חבל להמר על ערעור שמוגש באופן עצמאי ולא בהכרח ישיג את התוצאות המקוות לבעל הנשק שרישיונו נשלל ללא הצדקה.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

ביטול רישיון נשק
ביטול רישיון נשק
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות נשק
החזקת אקדח

אקדח הוא כלי נשק שהסיכון שכרוך בעצם החזקתו הוא גדול מאוד. במדינת ישראל, העונש הקבוע בחוק עבור החזקת אקדח הוא חמור בהרבה מכפי שמקובל בעבירות

קרא עוד
החזקת סכין או אגרופן

החזקת סכין או אגרופן נחשבות כעבירות נשק קר. עבירות מסוג זה הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין מבחינת החוק בישראל. מדובר במקרים שמתרחשים בתדירות גבוהה

קרא עוד
עורך דין סחר בנשק

החוק בישראל קובע נהלים חד משמעיים בתחום הנשק בארץ. בתי המשפט מתייחסים בחומרה לעבירות נשק מתוך מטרה לצמצם שימוש לא חוקי ומסוכן בנשק. עבירות סחר

קרא עוד