ייבוא וייצוא סמים

ייבוא וייצוא סמים היא בעיה מוכרת ונפוצה יחסית במדי. משטרת ישראל עושה מאמצים כבירים על מנת למגר את תופעת הסחר בסמים ובארץ ולפיכך מושקעים משאבים רבים גם במניעת ייבוא וייצוא סמים. מערכות החוק והמשפט בארץ נדרשות לא אחת להתמודד עם מקרים של ייבוא וייצוא סמים, וכדי לייצר אפקט הרתעה, ישנו צורך להעניש במלוא חומרת הדין את העבריינים שנתפסו בביצוע עבירות אלו.

היות וההרשעה בייבוא וייצוא סמים עלולה להוביל לעונשי מאסר כבדים מאוד, ייעוץ וליווי משפטי בהליכים הפליליים הנוגעים לעבירות הללו, הם כורח המציאות. היה ונעצרתם בגין ייבוא או ייצוא סמים, או שמי מיקיריכם נקלע למצב שכזה, ההמלצה שלנו אליכם היא להמשיך לשורות הבאות.

 

ייבוא וייצוא סמים – לא אירוע יוצא דופן במדינת ישראל

ייבוא וייצוא סמים איננו עניין חריג במיוחד או חדש במדינת ישראל. במרבית המקרים, כשמתבצעים מעצרים של יבואני ויצואני סמים שנתפסו בזמן ניסיון לביצוע משלוח, מתברר שהייבוא / הייצוא בוצעו לשם סחר בסמים, אשר נחשב כשלעצמו כעבירה פלילית בדרגת חומרה גבוהה ביותר.

העונשים על עבירות סחר בסמים הם כבדים מאוד וייתכן שאדם שנאשם בייבוא וייצוא סמים יאלץ להתמודד בין היתר גם עם סעיפי אישום על סחר בסמים. לאור ההשלכות החמורות של הפעילות בתעשיית הסחר בסמים, רשויות החוק והמשפט בישראל אינו מקלות ראש באישומים אלו ולכן נדרש סיוע מעו”ד פלילי במקרים של חשד לייבוא וייצוא סמים.

 

ייבוא וייצוא סמים – מאיפה ולאן?

ישנם מקומות שונים בעולם, שמהם משלוחי ענק של סמים משלל סוגים מגיעים לישראל.

יבשת דרום אמריקה היא מהמקומות העיקריים שייבוא סמים מתבצע מהם, בדרך הים או בדרכי אוויר. בדרך כלל עסקינן בסמים בכמות מסחרית שמגיעה גם לעשרות קילוגרמים ואפילו למאות קילוגרמים. משום שהסמים האלו, בסופו של יום מגיעים לשימושם של אזרחי המדינה – ואף לקטינים, ייבוא וייצוא סמים מטופל במלוא חומרת הדין.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

ייבוא וייצוא סמים על פי פקודת הסמים המסוכנים בישראל

דבר החקיקה אשר מסדיר את הנושא של ייבוא וייצוא סמים בישראל, הוא סעיף 13 בפקודת הסמים המסוכנים, הקובע בלשון זו:

“לא ייצא אדם סם מסוכן, לא ייבא אותו, לא יקל על יצואו וייבואו, לא ייסחר בו, לא יעשה בו אף עסקה אחרת, ולא יספקו בשום צורה, בין אם בתמורה ובין שלא בתמורה, אלא אם הדבר הותר בפקודה הזו או בתקנותיה או ברישיון מן המנהל”.

פירוש הדבר הינו כיי ייבוא וייצוא סמים מסוכנים מכל סוג ומין אסור בתכלית האיסור על פי החוק בישראל, למעט מקרים שבהם ליבואן או ליצואן ניתן היתר יעודי למטרה זו מטעם המנהל הכללי במשרד הבריאות (במקרה של ייבוא סמים לתחומי ישראל) או מטעם הסמכות הרלוונטית לעניין זה במדינת היעד.

 

הבסיס המשפטי להרשעה של נאשם בייבוא וייצוא סמים

על מנת שניתן יהיה להרשיע נאשם בעבירה של ייבוא סמים או ייצוא סמים, על התביעה להוכיח כי התקיים יסוד נפשי מצד מבצע העבירה לכאורה, קרי: מחשבה מודעת או רצון מסוים של הנאשם לביצוע המעשים המיוחסים לו, לצד יסוד עובדתי, שפירושו – ראיות מוחשיות שתומכות בטענות התביעה.

 

העונש בגין ייבוא וייצוא סמים

כשאדם בישראל מייבא או מייצא סמים, הוא חושף את עצמו לעונשים המחמירים הקבועים בחוק. העונש המרבי בחוק העונשין הישראלי בגין ייבוא וייצוא סמים, הוא 20 שנות מאסר, בהינתן שלתביעה יש הוכחות הקושרות את הנאשם לעבירות הללו. לאור חומרת הענישה בעבירות אלו, חשודים ונאשמים בעבירות יבוא סמים או ייצוא סמים, יעשו טוב אם יפנו בהקדם להתייעצות עם עו”ד פלילי עם מומחיות בתיקי ייבוא וייצוא סמים.

 

ייבוא וייצוא סמים – מתי כדאי לפנות לעורך דין פלילי?

במידה ונאשמתם בייבוא או ייצוא של סמים, זה הזמן לפנות לעורך דין מתחום הפלילים. בכוחו של איש מקצוע זה להבטיח את מיצוי הזכויות שלכם במסגרת ההליך הפלילי שיתקיים בעניינכם – בין אם נאשמתם בצדק בייבוא וייצוא סמים, ובין אם הובאתם למעצר למרות שלא ביצעתם את העבירות הללו בפועל.

חשודים שמוגש נגדם כתב אישום, יפיקו תועלת ממשית מן הייעוץ המשפטי שאותו מספק עורך הדין המייצג אותם, ומבנייה של אסטרטגיית הגנה מקצועית שתציג נסיבות מקלות אשר עשויות להפחית מחומרתם של סעיפי האישום בתיק. במקרים שבהם אדם נאשם בלי עוול בכפו, יכול עורך הדין הפלילי לעזור לו לרכז ראיות רלוונטיות שיגבו את גרסתו ויסייעו להוכחת חפותו בבית הדין הפלילי.

 

איזה מידע חשוב לשתף עם עורך הדין המייצג במקרה של אישומים בייבוא וייצוא סמים?

היכולת של עורך דין פלילי לסייע ללקוחותיו תלויה במידה רבה בשיתוף הפעולה מצידם. רק כשהלקוח מוכן לחשוף בפני עורך דינו את כל הפרטים הנוגעים למעשים המיוחסים לו, לעורך הדין המייצג יש אפשרות לבנות לעצמו תמונת מצב ברורה של השתלשלות האירועים אשר הובילה להיווצרות החשדות או האישומים כנגד מרשו.

האסטרטגיה המשפטית שעורך הדין יבנה עבור מרשו תלויה במידה רבה במידע זה ולכן חשוב לשתף כל פריט מידע שעלול להיות רלוונטי, גם אם הוא לא נראה לכם כזה. בסופו של דבר, ככל שהלקוח ישתף פעולה באופן הדוק יותר עם עורך הדין שאת שירותיו הוא שכר, כך גדל הסיכוי לכך שעורך הדין יוכל לחלץ אותו מההסתבכות שאליה הוא נקלע או לכל הפחות – לצמצם את ההשלכות הנגזרות מהמצב הנתון.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

ייבוא וייצוא סמים
ייבוא וייצוא סמים
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות סמים
הסדר מותנה

הסדר מותנה הוא פתרון משפטי המאפשר לרשויות התביעה להימנע מהגשת כתב אישום כנגד חשודים בעבירות מסוגים מסוימים, ובכך להקל בהשלכות הפליליות שחשודים נושאים בהן. הסדר

קרא עוד
סם אונס

אחת הרעות החולות ביותר של החברה האנושית הוא שימוש בסם אונס. סם אונס הוא למעשה סם, שיכול להופיע בכמה צורות שונות, שנועד כדי לטשטש ולערפל

קרא עוד
עבירות אספקת סמים

מעמד הסמים בדין הפלילי בישראל, הוא נושא מורכב ומעניין מאוד, שעובר שינויים רבים בשנים האחרונות. עבירות סמים בישראל נתפסות ביד קשה באופן מסורתי, והעונשים המרביים

קרא עוד
עבירות ייצור סמים

החזקת סמים וייצור סמים, אסורות על פי חוק במדינת ישראל. זאת למעט מקרים ספציפיים שבהם ניתן לגורמים מסוימים היתר מיוחד לכך. למעשה, ייצור סמים על

קרא עוד
סחר בסמים

בפקודת הסמים המסוכנים של מדיענת ישראל מוגדרות עבירות הסחר בסמים בתור עבירות פליליות בדרגת חומרה גבוהה מאוד, המהוות סכנה ממשית לציבור בישראל. בהתאם לכך, עבירות

קרא עוד
גידול קנאביס בגינה

אף על פי האיסור הגורף שעדיין קיים בדין הפלילי במדינת ישראל על גידול קנאביס – גם בשנת 2021, צמח הקנאביס עודנו נחשב בעיני רבים כגידול

קרא עוד