תקיפת בן או בת הזוג

היחסים בין בני זוג יכולים להיות מאוד מורכבים לעיתים. אנשים אשר מנהלים מערכת יחסים זוגית חווים הרבה מאוד עליות ומורדות, והאחוז הגבוה של המתגרשים במדינת ישראל מראה שלפחות שליש מהזוגות שמחליטים להתחתן, גם מפרקים את הקשר על מדרגות הרבנות.

הרוב המוחלט של מערכות היחסים, הן אלו שממשיכות והן אלו שנגמרות, כולל שני בני זוג נורמטיביים שיודעים להתנהל ואפילו לריב בצורה מכובדת. הבעיה מגיעה כאשר הריב חוצה את הקווים האדומים, ומגיע לכדי תקיפת בן או בת הזוג בצורה אלימה.

 

מתי מתרחשת תקיפת בן או בת הזוג

תקיפת בן או בת הזוג זהו אינו מצב רגיל או קביל בשום צורה ואופן. אנשים צריכים להבין שגם אם בן או בת הזוג שלהם לוקחים אותם למצבי קצה, שום דבר לא צריך להוביל לאלימות פיזית.

לצערנו, יש כמה מקרים מוכרים של תקיפת בת זוג, שכן הקורבנות הן לרוב נשים, לאור העליונות הפיזית של הגברים במערכת היחסים. עם זאת, ישנם מקרים בהם גם בת הזוג תוקפת באמצעים שונים, וכמובן שהנושא קיים גם במערכת יחסים להט”בית. את האלימות הזו יש למגר בדרך כזו או אחרת, לפני שיקרה אסון.

 

תקיפת בן או בת הזוג והכתובת על הקיר

המספרים של רצח של נשים בישראל בשנים האחרונות הם מרקיעי שחקים. המקרה המוכר והבולט ביותר הוא דווקא של אישה ששרדה את המתקפה, שירה איסקוב, שהצליחה להתאושש ולשקם את חייה למרות תקיפה חסרת כל עכבות של בעלה לשעבר. במקרה של איסקוב, בעלה הואשם בניסיון לרצח, אך תקיפה אלימה שלא מביאה לתוצאות חריגות כמו במקרה איסקוב, יכולה להסתיים במאסר של בין 4 ל – 8 שנים בכלא.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

הפרוטוקול במקרה של תקיפת בן או בת הזוג

הפרוטוקול במקרה של תקיפת בן או בת הזוג הוא ברור לכל המעורבים. ברגע שהשירותים הרפואיים מוזמנים למקום, הם מחוייבים לדווח על התקיפה לרשויות, דבר שיגרור מעצר של החשוד או החשודה ל-24 שעות, עד להתפתחות החקירה.

השעות הראשונות הן כמובן קריטיות ויכולות לפתור את המקרה, לפני שהפצעים מתאחים והתוקף יכול לטשטש ראיות, להיעלם, או לגרום לקורבן להעיד אחרת בבית המשפט. בכל מקרה, הפנייה לשירותיו של עורך דין עבירות אלימות עם התמחות ספציפית בתקיפות בין בני זוג היא חשובה מאוד.

 

תקיפת בן או בת הזוג – מה עושים ברגע האמת?

ההתייעצות עם עו”ד פלילי עם התמחות בנושא תכלול לרוב מספר שלבים עיקריים לפני ההגעה לבית המשפט. המטרה היא הרי לזכות במשפט, להכניס את התוקף מאחורי סורג ובריח, ואף לזכות בפיצויים שיעזרו להתמודד עם התקיפה בפן הפיזי והמנטלי.

להלן הקווים המנחים לפעולה במקרה של תקיפת בן או בת הזוג:

  1. פנייה לשירותיו של עורך דין עבירות אלימות עם התמחות ספציפית, עוד ביום התקיפה
  2. איסוף ראיות הנוגעות לתקיפה, כמו התכתבויות, מיילים או הקלטות בעלי אופי מאיים
  3. שמירת העדויות שניתנו לכוחות השיטור
  4. שמירת המסמכים לגבי התהליך הרפואי שנעשה במקום האירוע ולאחר מכן בבית החולים

 

שירותיו של עו”ד פלילי במקרים של תקיפת בן או בת הזוג

עו”ד פלילי שבידיו יש כמות גדולה של מידע, מגדיל את הסיכויים שלו לזכות במשפט באופן משמעותי מאוד. מידע יכול להראות על כוונה לפגוע, על איומים ישירים, ועל תיאורים של האלימות העתידה לבוא. כל אלו יכולים להגדיל את עונשו של התוקף, ולהביא שקט לקורבן. המטרה של הקורבן היא להרגיש בטוחים, וזה יכול לקרות רק כאשר התוקפים נמצאים מאחורי סורג ובריח להרבה מאוד זמן.

 

תקיפת בן או בת הזוג אל מול האידיאל במערכת היחסים

האידיאל במערכת יחסים כוללת בעיקר תקשורת שמתרחשת גם בעת כעס. יש הרבה מאוד גורמים שיכולים לעורר כעס אצל בן אדם, וזה כולל גם את העבודה והילדים. המציאות היא שהזעם הזה מופנה בהרבה מקרים אל בן או בת הזוג.

החוק מגדיר תקיפה במצב בו אדם מפעיל כוח נגד אדם אחר בלי הסכמתו. למעשה, גם דחיפה יכולה להיחשב תקיפה, מפני שמדובר באקט פיזי. בעבירות שבין בני משפחה, העבירה תהפוך להיות עבירת תקיפה בנסיבות מחמירות, דבר שיגדיל את העונש בהתאם לעבירה עצמה. זאת, יודע כל עורך דין עבירות אלימות מתחיל.

 

עורך דין עבירות אלימות – המפתח לצליחת ההליכים הפליליים

לבית המשפט יש הרבה כלים, באופן יחסי, להתמודד עם עבירות של תקיפת בן או בת הזוג וזה כולל בראש ובראשונה צו הרחקה. צו ההרחקה נועד להרחיק את התוקף המאיים מהקורבן, אך הוא רלוונטי אך ורק אם הוא נאכף על ידי המשטרה, דבר שכאמור לא תמיד קורה.

מעבר לכך, על התוקף יכולים להיות מוטלים קנסות כבדים, לצד הסכמי גידול ילדים חד צדדיים לטובת הקורבן ועוד. עו”ד פלילי עם ידע בנושא, יוכל להשיג את ההגנה המקסימלית ללקוחות שלו, גם אם זה אומר כניסה למתחם לנשים מוכות, הבריאות במקרים הללו צריכה להיות מעל לכל.

 

תקיפת בן או בת הזוג – למגר את התופעה

בני זוג בתוך מערכת יחסים צריכים להרגיש בטוחים אחד עם השני. הבית שלהם צריך להיות מקום מוגן בפני גורמים חיצוניים, ולבטח עבורם ועבור הילדים שלהם, אם יש כאלו. עם זאת, מקרים של תקיפת בן או בת הזוג הם די שכיחים בישראל, ואחת לכמה חודשים אנחנו גם שומעים על רצח אכזרי שהותיר ילדים יתומים.

מערכת המשפט מודעת לרעה החולה הזו ועם הגברת הענישה והחשיפה בתקשורת, לצד עבודה נכונה של עורך דין עבירות אלימות אפשר רק לקוות שהתופעה תדעך אט אט.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

תקיפת בן או בת הזוג
תקיפת בן או בת הזוג
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שאלות ותשובות בנושא תקיפת בן או בת הזוג

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מדאיגה, של עלייה במספר המקרים של אלימות בין בני זוג – כאשר במרבית המקרים עולה כי האישה היא המותקפת. המקרה המובהק ביותר של אירוע תקיפה הוא שימוש באלימות פיזית כנגד בן או בת הזוג, אך ייתכנו גם סוגי אלימות אחרים, כמו אלימות מינית למשל.

ישנן סיבות רבות להתרחשות תקיפה בין בני זוג, שאף אחת מהן אינה יכולה לשמש עילה או סיבה מוצדקת לשם תקיפה זו. בין הסיבות האפשריות ניתן למנות ריב בין בני הזוג, חיכוכים ומתחים שונים ביניהם, מצב כלכלי קשה, משברים אישיים שונים, אבטלה ממושכת של אחד מבני הזוג ועוד.

במידה והתרחשה תקיפה של בן או בת הזוג, על המותקף או מי מטעמו ליצור קשר עם שירותי הרפואה הדחופה, על מנת שיוכלו להגיש סיוע רפואי ראשוני. לאחר מכן, במיוחד אם מדובר על אירוע תקיפה קשה, תעורב בו גם המשטרה וגורמים משפטיים שונים שידאגו שמקרה כזה לא יחזור על עצמו שנית.

תפקידו של עורך הדין הפלילי הוא להוכיח את התקיפה ואת המסוכנות של בן או בת הזוג שתקפו, על מנת לדאוג שהם ייענשו על מעשיהם ושלא תהיה הישנות של המעשים. לעיתים הבקשה תכלול גם צו הרחקה מבן או בת הזוג שהותקפו ומהילדים שלהם, על מנת לשמור על תחושת הביטחון שלהם.

מידע נוסף בנושא עבירות אלימות
עורך דין עבירות אלימות

הסטטיסטיקה בישראל מדברת בעד עצמה, בשנה נפתחים בממוצע כ-130 אלף תיקים פליליים הנופלים בקטגוריה של אלימות. כשזהו המצב במדינה הקטנה שלנו, מדובר על אירועים שיכולים

קרא עוד
עבירת תקיפה סתם

עבירות תקיפה נחשבות לעבירות פליליות חמורות והן כוללות בתוכן מגוון רחב של סוגי תקיפה ופגיעה בזולת. כחלק מהחוק העונשין קיים גם סעיף עבירת תקיפה סתם

קרא עוד
אלימות שוטרים

המשטרה מוגדרת בתור גוף האכיפה המרכזי של מדינת ישראל. בתוך כל יש לה תפקיד מהותי בשמירה על הרגשת הביטחון שאזרחי ישראל מרגישים כשהם נמצאים במרחב

קרא עוד
עבירות תגרה

הרגשת הביטחון בעת הימצאות במרחב הציבורי הינה חלק מהותי מאוד מחייי היום יום של כל אחד מתושבי מדינת ישראל. בדיוק בשביל למנוע את החשש של

קרא עוד
עבירת חבלה חמורה

חבלה חמורה הינה עבירה פלילית אשר בגינה עלולים מבצעי העבירה להיכלא מאחורי סורג ובריח למשך תקופה ממושכת. מהי גרימת חבלה בעצם? אילו סוגים של עבירות

קרא עוד
תקיפה גורמת חבלה

תקיפה גורמת חבלה היא בגדר עבירה פלילית שהעונש בגינה עשוי להיות גם מאסר לתקופה ארוכה. במאמר זה נסביר אילו מעשים נחשבים כעבירת תקיפה, מהי תקיפה

קרא עוד