עורך דין עבירות שוד

עבירת שוד, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בשוד מזויין, נמנית עם העבירות הפליליות החמורות ביותר הקיימות בחוק הישראלי. קשה להבין, לפיכך, את ההילה הרומנטית אשר אופפת את העיסוק המסוכן הזה. מהו בעצם שוד ומה בינו לבין גניבה רגילה? מהי הענישה בגין שוד מזוין?

איך קרה שהשודדים, שהם לרוב אלימים ואינם נרתעים מפגיעה בקורבנות תמימים וחפים מפשע, זוכים לסוג של יחס מועדף ואפילו רומנטי במקצת? איך יכול עורך דין פלילי המתמחה בעבירות עבירות שוד לעזור ללקוח שלו לזכות בגזר דין ובעקבותיו בפסק דין קל יחסית? בשורות הבאות נעסוק בהרחבה בנושא שיש לו קשר הדוק עם חוסן חברתי ועם היכולת של גורמי האכיפה והשיפוט לכפות את קיומו של סדר חברתי תקין.

 

שוד, גניבה ומה שביניהם

באופן עקרוני, שוד וגניבה הן שתי פעולות שהמטרה שלהן דומה. הן הגנב והן השודד מעוניינים לקחת במרמה או בכוח את כספו או רכושו של הקורבן. זאת, שלא כדין ושלא בהסכמה של קורבן העבירה. עם זאת, בין שתי הפעולות הללו יש הבדל עצום. הגנב מנסה לגזול את רכוש הקורבן במרמה או בעת שתשומת ליבו מוסחת, ולרוב ללא אלימות. מנגד, השודד עושה בדיוק את אותו הדבר אבל תוך הפעלת כוח ושימוש באיומים כנגד הקורבן או הקורבנות.

אם השודד עושה שימוש גם בנשק, השוד הופך לשוד מזוין אשר העונשים בגינו הם חמורים במיוחד. במקרה של גניבה, ובתנאי שהקורבן מגלה את המזימה מבעוד מועד, הוא עלול להתנגד ולמנוע את הגניבה.

ואולם במקרה של שוד, כל גילוי התנגדות מצד הקורבן למעשה עלולה להביא להחמרת המצב ולפגיעה משמעותית בקורבן או בסובבים אותו, עד כדי אובדן חיים. אין פלא, לפיכך, שמלאכתו של עורך דין עבירות שוד היא קשה ודורשת תחכום וניסיון רב.

 

מהי הענישה על שוד מזוין בחוק הפלילי בישראל?

מפאת האופי הכוחני והמסוכן של עבירת שוד, ובעיקר כאשר מדובר בשוד מזוין, נוטה המחוקק במדינת ישראל, כמו גם בכל המדינות המתוקנות בעולם, להחמיר בדין עם מי שהורשעו בביצוע עבירות מהסוג האמור לעיל. אם העונש בגין גניבה יכול להגיע לכדי שלוש שנות מאסר, הרי שכאשר מדובר בשוד מזוין העונש עלול להיות משמעותי פי כמה ויכול להגיע עד לפסיקה של עשרים שנות מאסר למבצע העבירה.

שוד אלים ובלתי מזוין יכול להסתיים במאסר של עד ארבע עשרה שנים, שגם זה עונש משמעותי ומרתיע מאוד. הענישה בגין שוד מזוין יכולה להגיע גם לעשרים שנות מאסר. עם זאת, עורך דין עבירות שוד המכיר את הנושא, יכול לפעול במטרה להפחית את חומרת גזר הדין ואיתו את העונש שייפסק למבצע העבירה.

נקודת המוצא היא שבכל עבירה מהסוג הזה אפשר למצוא נסיבות מקלות. דוגמה טובה לכך היא שוד שבוצע על ידי מספר אנשים, שחלק מהם רק נגררו למעשה ולא יזמו אותו. וכמובן, יש נסיבות מקלות אחרות שעורך דין עבירות שוד מיומן יכול להעלות לאורך המשפט ולתמוך בהן.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

איך קרה ששוד מזוין זוכה בציבור לאהדה

לכל אורך ההיסטוריה היו מקרים של אנשים שהפכו שודדים מכורח המציאות והנסיבות. אחד השודדים המפורסמים בהיסטוריה הוא רובין הוד, שגנב מעשירים וחילק לעניים. ייתכן בהחלט שאת הדימוי הרומנטי לעיסוק אלים, כוחני ומסוכן זה, יצרו בעידן המודרני סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה העוסקות בתחום.

הסרטים הללו מציגים את הפן האישי של העבריינים, מה שעשוי לעורר הבנה למעשים שלהם. בנוסף, מקרים חריגים שבהם זכו שודדים ליחס אוהד באופן כללי, חיזקו ככל הנראה את התדמית השגויה הזאת.

האופנובנק, השודד שבשנות התשעים היתל בכוחות המשטרה ושדד שוב ושוב בנקים בישראל, זכה לאהדה כללית של חלקים גדולים מקרב הציבור בישראל. עם זאת, למרות האהדה הוא לא זכה לתמיכה פעילה ובוודאי שלא לשיתוף פעולה. בסיכומו של עניין, מדובר בעבירה קשה ואלימה אשר מי שנופל קורבן לה, לא מוסיף לאהוד שודדים עד סוף ימיו.

 

עורך דין עבירות שוד והגנה על מבצע העבירה

כאמור לעיל הענישה במקרים של שוד, ועל אחת כמה וכמה אם מדובר בשוד מזוין, היא מחמירה. מי שנחשד בעבירות שוד, חייב לשכור את שירותיו הטובים של עורך דין פלילי מנוסה. מבחינת אותו עורך דין שוד מזוין שביצע מרשו איננו מחייב בהכרח ענישה מחמירה.

זאת, אם אותו עורך דין מצליח למצוא סיבות מקלות כפי שכבר הוזכר לעיל. אמנם החוק בישראל מחמיר ביחס שלו למקרי שוד, אבל למרבה השמחה השופטים בישראל הם בראש ובראשונה בני אדם.

אם מצליח עורך הדין למצוא סיבות משמעותיות להקלה בגזר הדין או בענישה, יכול בית המשפט להתחשב בהן. הניסיון מראה שזה בדיוק מה שבית המשפט בישראל עושה. תפקידו של השופט הוא לאזן בין זכויותיו של הקורבן, לבין זכותו של מבצע העבירה למשפט הוגן. ואכן, השופטים בישראל מבצעים את מלאכת האיזון בצורה הטובה ביותר האפשרית.

 

מה חשוב לדעת כשפונים לעורך דין עבירות שוד

אחד הדברים שכל מי שחשוד בביצוע עבירת שוד חייב לדעת, הוא שעורך דין פלילי הוא עוגן ההצלה שלו. ככל ששיתוף הפעולה בין הצדדים טוב יותר, כך יוכל עורך הדין למלא טוב יותר את התפקיד שלו בייצוג חשודים או נאשמים בעבירות שוד לסוגיהן.

עורך דין פלילי המתמחה בפשעים מהסוג האמור לעיל, ידע למצוא את נקודות האור גם בתיק עבירות השוד הסבוך ביותר ולנצל כל הזדמנות וכל דרך חוקית לסייע למרשו לזכות בעונש מקל ככל האפשר בנסיבות הקיימות. זוהי בדיוק הכוונה של המחוקק, כאשר קבע שכל נאשם זכאי להגנה. שיתוף פעולה עם עורך הדין, פירושה גילוי לב מלא ותיאור נסיבות המקרה בצורה גלויה.

 

מה עושה עורך דין עבירות שוד כשנאשם בעבירת שוד פונה אליו לייצוג?

עורך הדין יחקור את הנאשם וישתמש בכל החומרים ובכל המסמכים הקיימים, על מנת לבנות בסיכומו של עניין הגנה משפטית נאותה, מבוססת וכזאת שתוכל לזכות בסיומו של עניין ליחס אוהד מצידם של השופטים. במדינה מתוקנת המגמה צריכה להיות ענישה מרתיעה, אבל במקביל ניסיון לשקם את הנאשם שהורשע ולהעניק לו הזדמנות לפתוח בחיים תקינים בסיום תקופת המאסר.

 

זקוקים לשירותיו של עורך דין עבירות שוד?

אם יש לכם עניין להעמיק את הידע שלכם בנושא עבירות שוד ואם יש לכם צורך בשירותיו של עורך דין פלילי המתמחה בטיפול בתיקי עבירות שוד, הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות, הוא ליצור עם עורך דין עבירות שוד קשר כבר כעת ולהתחיל תהליך שיסייע לכם בדרך לסיום מוצלח של ההליך הפלילי בו אתם מעורבים.

האמור במאמר זה אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי פרטני מטעם עורך דין פלילי, והוא מובא כמידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה מידע משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. לטיפול במקרים ספציפיים יש לפנות באופן ישיר לסיוע מקצועי מעו”ד פלילי.

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שאלות ותשובות בנושא עורך דין עבירות שוד

פעמים רבות נוטים להתייחס לשוד ולגניבה כעבירה זהה. אמנם יש דמיון רב בין השתיים, שכן בשני המקרים מדובר על אדם שמטרתו לקחת את כספו או רכושו של אדם אחר. עם זאת, שוד מתבצע לרוב תוך שימוש באיומים והפעלת כוח, ובגניבה המצב לרוב לא כך.

בהחלט. עבירת השוד המזוין, שבו מתבצע השוד תוך הפעלת כוח ושימוש בנשק, העונשים שנמצאים בצד העבירה חמורים ביותר, ויכולים להגיע גם לעשרים שנות מאסר. עבירת הגניבה היא עבירה שבגינה ניתן לקבל עונש של שלוש שנות מאסר, כיוון שלרוב אין בה אלמנט של שימוש בנשק והפעלת כוח.

עורך דין עבירות שוד הוא עורך דין פלילי, שמתמחה בעיסוק בעבירות השוד השונות, לרבות שוד מזוין. תפקידו של עורך הדין הוא לנסות ולהקל עד כמה שניתן על גזר הדין שהחשוד עתיד לקבל, וכן לנסות ולהפחית מחומרת העבירה עצמה ומהנסיבות שאפפו את ביצועה.

עבירות השוד נחשבות בין העבירות החמורות שקיימות בחוק העונשין הישראלי, והעונש עליהן יכול להגיע לכדי שנות מאסר רבות. כאשר אדם חשוד בביצוע עבירות שוד, עורך הדין נחשב במובנים רבים ל”גלגל ההצלה” שלו, ויוכל לנסות ולהמתיק את העונש הצפוי לו.

מידע נוסף בנושא עבירות שוד
שוד מזויין – עונש

עבירות שוד מזוין הינן בין העבירות החמורות ביותר בחוק העונשין הישראלי. שוד מזויין הוא בעצם עבירת גניבה אשר מתבצעת תחת נסיבות מחמירות ביותר, ולכן העונש

קרא עוד
עבירות שוד – עונש

עבירת שוד היא עבירת גניבה לכל דבר ועניין אשר במסגרתה מבוצע שימוש בכוח, באמצעים אלימים או באיום באלימות (מפורש או מרומז) לשם ביצוע הגניבה. לאור

קרא עוד