עבירת שוד בנסיבות מחמירות

אחד המעשים השפלים ביותר שיכול אדם לבצע באדם אחר הוא מעשה השוד. לקיחת רכוש או כסף של אדם אחר, עליהם הוא עמול במו ידיו, זהו אקט פחדני ואנוכי מאוד, אך כזה שהוא עדיין רלוונטי, בכל מיני דרכים, גם בימים אלו. יש מספר סוגים של עבירות שוד המגדירות גם את חומרת המעשה, אך דרגת השוד הגבוהה ביותר היא עבירת שוד בנסיבות מחמירות שהיא עבירה שעונשה יכול להגיע לכ – 20 שנות מאסר.

 

מהן עבירת שוד בנסיבות מחמירות

ישנם כאמור, שלושה סוגים של עבירות שוד וגניבה, בדרגות חומרה שונות. כדי להבין מה ההבדל בין הדרגות, יש להבין את ההבדל בין גניבה לבין שוד לבין עבירת שוד בנסיבות מחמירות ועל ההשלכות של כל אחת מהן:

  1. גניבה – גניבה היא למעשה מצב בו אדם גונב חפץ מאדם אחר ללא רשותו, תוך שימוש ברמייה, ומתוך כוונה לשלול את מושא הגניבה שלילת קבע. בגניבה נכנסים סעיפים של הפחדה או תחבולה, אך לא סעיפי אלימות.
  2. שוד – גניבה אשר מתבצעת תוך כדי אלימות, על מנת להשיג את מושא הגניבה או למנוע מהקורבן להגן על רכושו. גם איום יכול להתפרש כאלימות בפני החוק, וזה כולל העברת פתק לפקיד בדואר או בבנק.
  3. עבירת שוד בנסיבות מחמירות – מדובר על עבירת גניבה תוך כדי שימוש באלימות קשה, שכללה שימוש בנשק חם או קר, פגיעה באדם אחר, או אם השתתפו בשוד כמה אנשים כדי לייצר יתרון מספרי על הקורבן.

 

ההבדל בין עבירת שוד לבין עבירת שוד בנסיבות מחמירות

ההבדלים בין עבירות שוד לבין עבירת שוד בנסיבות מחמירות הם לא גדולים במיוחד וחלק ממקרי השוד נכנסים לקטגוריה של תחום אפור. לפעמים איום לא מתפרש כמו שצריך, או שיש שימוש בכלי שהוא אינו כלי נשק, אלא רק מתיימר להיות כזה. לכן, ההגדרות הן חשובות מאוד וכך גם הרשעת בית המשפט, שכן בעבירות שוד רגילות העונש המקסימלי הוא 14 שנים, בעוד בעבירת שוד בנסיבות מחמירות מדובר על עונשים שיכולים להגיע גם ל-20 שנים.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

עבירת שוד בנסיבות מחמירות – הטכנולוגיה בשירות השודדים

מקרים של עבירת שוד בנסיבות מחמירות תמיד היו קיימים בישראל, ולמעשה בכל מקום בעולם. ההבדל בין העת המודרנית לבין העבר, הוא שכיום בכל מקום יש מצלמות, והרבה מאוד מהשודדים נתפסים באמצעות צילומי אבטחה.

בהרבה מאוד מקרים, השודדים מגיעים עם מסיכות ובגדים ארוכים על מנת להקשות את הזיהוי, אך עבודת משטרה טובה לרוב מצליחה למצוא גורמים מזהים, לאשר את המידע מול גורמים בשטח ולתפוס את הפושעים. לא מדובר כאמור בעבודות גניבה רגילות, אלא עבירת שוד בנסיבות מחמירות אשר האנשים המבצעים אותם הם אנשים המסוכנים לציבור.

 

עבירת שוד בנסיבות מחמירות – פשע מתוכנן מראש

עבירת שוד בנסיבות מחמירות הן לרוב עבירות בהן הקורבנות “מטורגטים” באופן ספציפי. כלומר, מדובר על פשע מתוכנן מראש ולא על משהו מאולתר או חסר רקע. העבריינים יודעים בדיוק את מה הם מחפשים ומה הם צריכים לעשות כדי להשיג זאת.

ברוב המקרים, השודדים כאמור לא רוצים להתעסק עם אלימות, אלא פשוט לקחת את מבוקשם, אלא אם כן מדובר בפושעים לא חכמים או סדיסטים, שרוצים לגרום לקורבנות שלהם גם נזקים פיזיים ונפשיים.

 

ההבדל בין עבירת שוד לעבירת שוד בנסיבות מחמירות – תחום אפור מבחינה משפטית?

בשל העובדה שישנו תחום אפור בכל הנוגע להבדלים בין עבירות שוד לבין עבירת שוד בנסיבות מחמירות יש צורך בעורכי דין טובים אשר יסנגרו על הנאשמים. עורך דין עבירות שוד עם התמחות ספציפית בתחום, יידע לעזור ללקוחות שלו להפחית את האישומים, באמצעות עסקת טיעון או עבודה נכונה בין כותלי בית המשפט, ולהשיג עונש שהוא מינימלי ביחס לעבירה.

חשוב לזכור שגם לשודדים הקשים ביותר מגיע ייצוג משפטי, וגם כאן, כל עוד ישנו תחום אפור, אותם סניגורים צריכים לדעת לנצל את הפרצות הללו כדי לסייע ללקוחות שלהם להשיג את העסקה הטובה ביותר עבורם.

 

חשיבותו של עו”ד פלילי להפחתת העונש לנאשמים בעבירת שוד בנסיבות מחמירות

הסתייעות בשירותיו של עו”ד פלילי בתחום הזה היא חשובה מאוד, מכיוון שהיא מיועדת להפחית עד כמה שיותר את העונש, שהוא ברוב המקרים בלתי נמנע. היכולת של המשטרה לתפוס כיום את האנשים הנכונים ולהוכיח את הקשר שלהם לפשע היא גדולה מאוד, ולכן, אנשים זקוקים לעורך דין מתאים, הם התמחות, ידע וניסיון בתחום עבירות השוד.

עבירת שוד בנסיבות מחמירות יכולות ללכת לכמה כיוונים מבחינת ענישה, ולבטח אם אף אחד לא נפגע במהלך השוד, ולכן, השקעה בעורך דין הנכון יכולה להיות הקלה משמעותית בעונש.

 

מהי עבודתו של עורך דין עבירות שוד בתיקי שוד בנסיבות מחמירות

העבודה של עורך דין עבירות שוד היא לנסות ולהקטין את חלקו של הלקוח שלו בעבירה. להבין אם, ועד כמה היה שימוש בנשק, מה היה המקום של האיום, ועד כמה הוא הובן כהלכה על ידי הקורבן. יש פה הרבה ניואנסים קטנים שיכולים ללכת לכל מיני כיוונים, ולכן, עו”ד פלילי עם ידע וניסיון יכול בהחלט לעזור ללקוח שלו לצאת עם עונש קטן יחסית, מכמות הנזק שגרם בפועל.

 

לסיכום

עבירת שוד בנסיבות מחמירות אלו עבירות חמורות מאוד עם השלכות פיזיות ונפשיות על הקורבן. האנשים אשר מבצעים את העבירות הללו צריכים לבוא על עונשם, אם כי העונש הוא אינו ברור לחלוטין על פי החוק. עורך דין עבירות שוד עם יכולות טובות, יכול לסייע ולהוציא את המקסימום עבור הלקוח שלו.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שאלות ותשובות בנושא עבירת שוד בנסיבות מחמירות

עבירת הגניבה היא העבירה הקלה ביותר מבין שלוש העבירות, ומשמעה היא לקיחת כסף או רכוש מאדם אחר ללא רשותו ושלא כדין. עבירת השוד היא עבירת גניבה שמתבצעת תוך הפעלת אלימות או איומים להפעיל אלימות, ואילו עבירת השוד בנסיבות מחמירות היא עבירת שוד תוך שימוש בנשק או בכלים שנועדו לפגיעה בנפש.

על מנת שעבירת השוד תיחשב לעבירה נסיבות מחמירות, עליה לכלול מספר אלמנטים שמעלים את רמת המסוכנות הנשקפת מביצוע העבירה. אלמנטים אלו יכולים להיות שימוש בנשק חם או קר, במכשיר כלשהו שיכול לשלול את חייו או חירותו של הנשדד, ביצוע שוד בהשתתפות של מספר אנשים ועוד.

ביצוע שוד בנסיבות מחמירות זוהי העבירה החמורה ביותר בקטגוריה של ביצוע מעשי שוד וגניבה – לא מדובר רק על מעשה הגניבה עצמו, אלא על הנסיבות שאפפו את ביצוע המעשה (שימוש בנשק, השתתפות של מספר שודדים במעשה ועוד). העונש שעומד בצד עבירות אלו הוא עד 20 שנות מאסר בפועל.

עבירות שוד בנסיבות מחמירות אלו הן סוג העבירות המורכבות ביותר בקטגוריית עבירות השוד והגניבה, והעונש בצידן הוא הגבוה ביותר בקטגוריה זו. אי לכך, ישנה משמעות רבה לעורך דין פלילי – שיוכל לסייע לחשוד בביצוע עבירות אלו בהפחתת חומרת הנסיבות ובהפחתת העונש שעומד בצד העבירה.

מידע נוסף בנושא עבירות שוד
שוד מזויין – עונש

עבירות שוד מזוין הינן בין העבירות החמורות ביותר בחוק העונשין הישראלי. שוד מזויין הוא בעצם עבירת גניבה אשר מתבצעת תחת נסיבות מחמירות ביותר, ולכן העונש

קרא עוד
עבירות שוד – עונש

עבירת שוד היא עבירת גניבה לכל דבר ועניין אשר במסגרתה מבוצע שימוש בכוח, באמצעים אלימים או באיום באלימות (מפורש או מרומז) לשם ביצוע הגניבה. לאור

קרא עוד
עורך דין עבירות שוד

עבירת שוד, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בשוד מזויין, נמנית עם העבירות הפליליות החמורות ביותר הקיימות בחוק הישראלי. קשה להבין, לפיכך, את ההילה הרומנטית אשר

קרא עוד