מעשה מגונה בפומבי

הטרדה מינית

הטרדה מינית היא עבירה על החוק אשר מוגדרת בחוק למניעת הטרדות מיניות. בחוק זה מפורטים מצבים בהם מעשים ייחשבו כעבירה מינית כך שבכולם יש שילוב בין מעשה בעל אופי מיני לבין אי הסכמה או חוסר התעניינות מהצד המחוזר או הנפגע לצורך העניין. כל אחד מהמקרים יכול להיות בדרגה קלה ועד חמורה ובכך גם יגרור עונש מתאים או התייחסות מתאימה. בתוך החוק מוגדרים 5 העונים לקטגוריה הטרדה מינית.

  1. מעשה מגונה – פעולה שאדם אחד מבצע באחר לצורך סיפוק, ביזוי או גירוי מיני ללא הסכמתו של האחר.
  2. התייחסויות חד פעמיות והתייחסויות חוזרות בעלות אופי מיני – התייחסות לאחר בצורה מינית באופן חד פעמי ויתרה מכך כאשר ההתייחסויות חוזרות על עצמן למרות שהצד המחוזר מראה חוסר עניין בכך.
  3. שיתוף מידע בעל אופי מיני ללא הסכמה – יהיה כאשר אדם משתף תמונות, סרטונים, תצלומים מיניים וכיוצא בזה, של אדם אחר ללא הסכמתו לדבר.
  4. איומים בסחיטה בעלי אופי מיני – כאשר הצד הסוחט מאיים על אחר בגין פעולה מינית או בקשה מינית ודורש ממנו באיומים לעשות מעשה בעל אופי מיני שהוא לא רוצה לעשות.

 

מעשה מגונה

על מנת להבין מה הוא מעשה מגונה בפומבי חשוב תחילה להעמיק יותר במושג מעשה מגונה אשר כאמור מוגדר כחלק מעבירת הטרדה מינית. מעשה מגונה לא חייב להיות מגע פיזי בין הפוגע לקורבן אלא כל מעשה אשר מטרתו להשיג סיפוק, ביזוי או גירוי מיני מאחר ללא הסכמתו. דוגמאות למעשים אלו יכולים להיות מגע באזורים אינטימיים של אחר ללא רשות, אוננות אל מול אחר או אפילו חיבוק ונשיקה בעלי אופי מיני ללא הסכמה.

 

מעשה מגונה בפומבי

על מנת שמעשה מגונה יוגדר כמעשה מגונה בפומבי יש הכרח כמובן שהוא יתבצע בציבור, כלומר שכל מי שנמצא בציבור באיזור המעשה יכול לראות את המעשה הזה. עבירה זאת יכולה להיות חמורה יותר מאשר מעשה מגונה שמתבצע לא בפומבי שכן יש כאן אלמנט של שיתוף הציבור בעבירה ובעצם אפשרות להטרדה מינית רחבה הרבה יותר, כלומר לא רק מול אדם אחד אלא מול כל הציבור באזור.

 

מעשה מגונה בפומבי – אוננות בציבור

המקרה הכי נפוץ, או לפחות הכי מוכר, של מעשה מגונה בפומבי הוא אוננות בציבור כך שלמרות שהאדם נוגע רק בעצמו ולא באחרים כלל, עצם העובדה שהוא מבצע מעשה אינטימי שכזה בציבור היא עבירה על החוק. חשוב להבין כי גם אם אף אחד בפועל לא ראה אותו, עדיין מדובר במעשה מגונה בפומבי אשר ניתן להישפט עליו ולקבל עונש למרות שעל פניו אף אחד לא נפגע.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

תוצאות מעשה מגונה בפומבי

כמובן שלא ניתן לעבור בשתיקה על עבירת מעשה מגונה בפומבי ועל כן, ישנן דרכים רבות שניתן לפעול החל מענישה חמורה בהתאם למעשה, ועד לשיקום וטיפול מתוך הבנה כי מעשה שכזה דורש התייחסות מיוחדת. בגלל שמדובר בעבירה על החוק הטיפול יוחלט ונוהל על ידי הרשויות ובית המשפט מתוך מטרה גם למצות את הדין אך גם לשקם ולאפשר טיפול לנאשם.

 

טיפול בעקבות מעשה מגונה בפומבי

יש שיאמרו כי מעשה מגונה בפומבי נעשה לצורך סיפוק מיני באותו הרגע מבלי יכולת להתאפק אך הוא בהחלט יכול לנבוע כתוצאה מנסיבות שונות לגמרי המתקשרות למצוקה נפשית שזאת נותן עליה מענה. על כן, נדרש טיפול מיוחד בעבור אלו על מנת לטפל ספציפית במצב הנפשי שהוביל למעשה. כמובן שהמטרה הנוספת של הטיפול היא גם קולקטיבית, למנוע מצב של פגיעה עתידית חוזרת בחברה.

 

ענישה בעקבות מעשה מגונה בפומבי

נוסף על הטיפול, אין מנוס מלתת עונש אך באם נראה כי הטיפול נדרש מאוד וכי באמת הגיע הנאשם לבצע את המעשה המגונה בפומבי לאור מצוקה נפשית חמורה, העונש יכול להיות קל יותר. ההתחשבות הזאת נעשית לאור העובדה כי מדובר בעבירה מיוחדת אשר בשונה מעבירות אחרות מצביעה על קשר למצב נפשי ורצון לבצע את העבירה לצורך תשומת לב ולא בהכרח לצורך פגיעה באחר.

 

מעשה מגונה בפומבי מול קטינים

מעשה מגונה בפומבי הוא עבירה חמורה לכשעצמו אך היא נעשית חמורה הרבה יותר כאשר מעורבים בצפייה במעשה קטינים. זאת נכון בעבור כל עבירה של הטרדה מינית, כלומר שילוב של קטינים ומעורבותם הופכת את האירוע למורכב הרבה יותר ובהתאם לכך גם את הענישה ואת ההתייחסות למקרה. המשמעות העיקרית היא בהקשר הסכמה, כלומר גם אם כביכול הקטין הסכים לביצוע המעשה, הוא עדיין ייחשב מגונה כי הקורבן קטין.

 

מודעות לכך שיש ציבור

מעשה מגונה בפומבי כמובן נעשה במקום ציבורי, אך חשוב להבין כי יש משמעות גדולה לכך שאדם מבין שהוא מבצע את הפעולה במקום ציבורי ובכל זאת עושה אותה. יכול להיות כי זאת על מנת למשוך תשומת לב או למלא רצון כלשהוא, אך הידיעה כאן היא קריטית. כזאת שהאדם מודע לכך שיש אופציה שמישהו יראה אותו הוא בכל זאת מבצע את העבירה בפומבי.

 

מתן שתן בפומבי – מעשה מגונה?

חשוב לדעת כי חשיפת איבר המין לצורך השתנה במקום ציבורי, לדוגמא במקום מוחבא כמו מאחורי עץ, אינה נחשבת מעשה מגונה בפומבי. אין לומר שהיא חוקית מכיוון שמדובר בזיהום האזור ויש מקומות מוסדרים לכך, אך היא לא נחשבת בגדר מעשה מגונה או הטרדה מינית אל מול החוק. גם אם כביכול הייתה חשיפה של איבר מין באופן פומבי בידיעה שמדובר במקום ציבורי.

מעשה מגונה הוא סוג של הטרדה מינית ומעשה מגונה בפומבי הוא בעם כאשר הפעולה נעשית במקום ציבורי בו אנשים יכולים לראות את האקטים המיניים ללא רצונם או הסכמתם. זאת נכון גם בעבור מבוגרים וכמובן שגם על אחת כמה וכמה על קטינים. באופן כללי המדינה מתייחסת בחומרה יותר לכל מעשה בקטינים. לגבי המשך ההליך, יוחלט טיפול בבית המשפט מבחינת ענישה במקבי לטיפול פסיכולוגי על מנת לטפל במקרה לגופו.

מעשה מגונה בפומבי
מעשה מגונה בפומבי
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שאלות ותשובות בנושא מעשה מגונה בפומבי

מעשה מגונה בפומבי הוא כזה אשר נעשה בציבור בידיעת האדם כי יש יכולת שיראו אותו בשילוב אי הסכמה מצד הרואים. במקרה בו מדובר בצופים קטינים, אין זה משנה אם הסכימו או לא, ייחשב המעשה כמגונה בפומבי.

כמובן שכן. מעשה מגונה הוא אחד מתוך הסעיפים לאישום בתוך החוק למניעת הטרדה מינית. כמו כן, מעשה מגונה הוא בעל אופי מיני, כזה שנעשה לצורך סיפוק, ביזוי או גירוי מיני מאחר ללא הסכמתו.

לא ניתן לקבוע עונש ודאי על מעשה מגונה בפומבי שכן יש כל מיני מקרים ונסיבות, אך בהחלט יכול להגיע העונש לכדי שנות מאסר לאור מצבים חמורים מאוד שיכולים להיות תחת כותרת זאת.

באם המעשה המגונה נעשה בפומבי מול קטין מתבטלת חשיבות ההסכמה במקרה, כלומר גם אם הקטין הסכים לחשיפת איבריו המוצנעים של נאשם בפומבי, לדוגמא, עדיין יחשב המעשה של הקטין כמעשה מגונה.

מידע נוסף בנושא עבירות מין
סחיטה מינית באינסטגרם

אינסטגרם – הפלטפורמה הפופולרית ברשת לשיתוף תמונות וסרטונים, הפכה בשנים האחרונות גם לזירת פשע דיגיטלית. התופעה של סחיטה מינית ברשתות החברתיות, הידועה גם במונח “סקסטורשן”

קרא עוד
סחיטה מינית בפייסבוק

פייסבוק הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו משתמשים בה כדי להתחבר עם חברים ומשפחה, לשתף רגעים מיוחדים, ולצרוך חדשות ומידע. אך לצד היתרונות הרבים, טמונה

קרא עוד
סקסטורשן

סקסטורשן היא תופעה של סחיטה מינית ברשת, שבה אדם מאיים לפרסם תמונות או סרטונים אינטימיים של אדם אחר, אם הנסחט לא יעשה כמבוקשו. מדובר בתופעה

קרא עוד
תקיפה מינית

מתי הטרדה מינית תהיה תקיפה מינית? הטרדה מינית היא מעשה בו אדם אחד פוגע באחר במעשה בעל אופי מיני, כדוגמת כפיית מין, נגיעה ללא הסכמה

קרא עוד
מעשים מגונים

מה נחשב מעשה מגונה? עולם ההטרדות המיניות הוא עולם רחב מאוד ולא רק שמדובר בספקטרום של מעשים גם לחומרת המעשה יש משקל מאוד גדול בשאלה

קרא עוד