סחיטה מינית באינסטגרם

אינסטגרם – הפלטפורמה הפופולרית ברשת לשיתוף תמונות וסרטונים, הפכה בשנים האחרונות גם לזירת פשע דיגיטלית. התופעה של סחיטה מינית ברשתות החברתיות, הידועה גם במונח “סקסטורשן” (sextortion), לא פסחה גם על אינסטגרם, כאשר גורמים עוינים מאיימים להפיץ תמונות או סרטונים אינטימיים של קורבנותיהם על מנת להשיג מהם כספים וטובות הנאה שונות. במאמר זה נספק לכם מידע מקיף על סחיטה מינית באינסטגרם, וננחה אתכם כיצד לפעול במקרה וחוויתם פגיעה מסוג זה.

 

סחיטה מינית באינסטגרם – כל אחד עלול להיפגע מזה

סחיטה מינית באינסטגרם הפכה בשנים האחרונות לתופעה נפוצה ומטרידה במיוחד שאין משתמש באינסטגרם שאיננו חושש להיפגע ממנה. למרבה הצער, אנשים רבים בארץ ובעולם, כבר נפגעו מסחיטה מינית ברשת החברתית הפופולרית. נשים וגברים כאחד, ממשיכים ליפול מדי יום קורבן לסחיטה באיומים מצד משתמשי אינסטגרם שמאיימים להפיץ תמונות או סרטונים אינטימיים שלהם בפלטפורמה זו ונוספות.

 

כיצד מתייחס חוק העונשין הישראלי אל סחיטה מינית באינסטגרם?

סחיטה מינית באינסטגרם מהווה עבירה פלילית בדרגת חומרה גבוהה, לפי חוק העונשין הישראלי תשל”ז 1977. על פי סעיף 428 לחוק העונשין, סחיטה מינית באינסטגרם עונה להגדרה של עבירת סחיטה באיומים. עבירה זו מתקיימת כאשר אדם מאיים על אדם אחר בפגיעה שלא כדין בגופו, בחירותו, ברכושו או בשמו הטוב, במטרה להניעו לעשות מעשה או להימנע ממעשה מסוים, מה שמשרת את האינטרסים של הסוחט. לעניין זה, חשוב לציין כי גם אם הסחיטה לא צלחה, והקורבן לא נענה לדרישות הסוחט, עדיין ייתכן שהתנהגות הסוחט מהווה עבירה פלילית בראי הדין הפלילי ולכן כדאי להיוועץ בעורך דין פלילי על מנת לבחון את הסעדים הזמינים עבורכם כנפגעים.

למאמר המלא בנושא עונש עבירת סחיטה באיומים >>>

 

הטיפול המשפטי במקרים של סחיטה מינית באינסטגרם

הטיפול במקרים של סחיטה מינית באינסטגרם מחייב ידע משפטי מעמיק וניסיון מעשי בתחום. עורך דין פלילי המתמחה בנושא יוכל לסייע לקורבן בדרכים הבאות:

  • הערכת הראיות: עורך הדין יבחן את הראיות העומדות לרשות הקורבן, כגון תיעוד ההתכתבויות עם הסוחט, תמונות וסרטונים ששותפו, ועוד.
  • ייעוץ משפטי: עורך הדין יסביר לקורבן את זכויותיו ואת אפשרויות הפעולה העומדות לרשותו.
  • הגשת תלונה במשטרה: עורך הדין יכול לסייע לקורבן בהגשת תלונה במשטרה ובהכנה לחקירה, אם הסחיטה מבוצעת בידי אדם שהנפגע מכיר או גורם ישראלי.
  • ייצוג משפטי: עורך הדין יכול לייצג את הקורבן בבית המשפט, הן בשלב ההליך הפלילי כנגד הסוחט והן בהליכים אזרחיים לתביעת פיצויים.
הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

העונש על עבירות סחיטה מינית באינסטגרם

העונש בגין סחיטה מינית לפי חוק העונשין, עומד על 7 שנות מאסר ובמידה והתוכן שהסוחט איים לפרסם אכן פורסם – עונשו עשוי להגיע גם ל- 9 שנות מאסר. זאת ועוד – כנסת ישראל הוסיפה בשנת 2014, את תיקון 10 לחוק למניעת הטרדה מינית. תיקון זה נודע בשם “חוק הסרטונים” והוא קובע שסחיטה מינית באינטרנט ובכלל זה גם בפלטפורמות המדיה החברתית ובהן אינסטגרם או פייסבוק, היא בבחינת הטרדה מינית, כמו גם הפרה של חוק הגנת הפרטיות. פירושו כי כל מי שמאיים להפיץ סרטונים או תמונות של זולתו ללא הסכמתם, מסכן את עצמו בעונש מאסר של עד 5 שנים נוספות, בגין העבירות על סעיפים אלו.

עם זאת, במקרים רבים ישנה בעיה מהותית והיא שהסוחטים אינם תושבי ישראל, אלא חלק מכנופיות בין לאומיות מאורגנות שמפעילות מערכת משומנת שמטרתה להגיע לקורבנות תמימים ברחבי העולם, תוך שימוש בטקטיקות מתוחכמות. תפיסת כנופיות אלו אינה פשוטה, כיוון שהן מנוסות במרחב הווירטואלי ויודעות להסתיר את עקבותיהן. לכן גם היכולת לפעול מולם בערוצים משפטיים מוגבלת ביותר. עם זאת, קיימת פעילות בינלאומית למעקב אחר כנופיות הסוחטים הללו, וניתן להגיש תלונות דרך גופים כמו האינטרפול (המשטרה הבינלאומית).

 

מה ניתן לעשות כנגד סחיטה מינית באינסטגרם המבוצעת בידי משתמשים ממדינה זרה?

בהמשך לאמור לעיל, במקרה של סחיטה מינית באינסטגרם, חשוב לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין פלילי בעל ניסיון בתחום זה. עורך הדין יוכל לסייע לכם בהגשת תלונה לאינטרפול בצורה יעילה, תוך שמירה על זכויותיכם ופרטיותכם בתהליך.

 

מה לא כדאי לעשות במקרה של סחיטה מינית אינסטגרם?

בכל מקרה, אל תשלמו לסוחטים באינסטגרם, או בכל פלטפורמה אחרת! תשלום כופר לא יביא לפתרון הבעיה, ואף עלול להחמיר אותה. הסוחטים יבינו שאתם פגיעים ונוטים לשלם, וידרשו מכם סכומים גבוהים יותר בעתיד. זכרו, אתם לא לבד. ישנם גורמים מקצועיים שיכולים לסייע לכם להתמודד עם סחיטה ברשת ולהביא את העבריינים לדין. אל תהססו לפנות לעזרה.

 

לסיכום

חוויתם סחיטה מינית באינסטגרם? אל תתנו לפחד ולסוחטים לשלוט בכם. משרד עורכי דין “הפליליסט” כאן כדי להגן עליכם ולעזור לכם למצות את הדין עם מי שפוגע בכם. למה כדאי להתייעץ דווקא עם עורכי הדין במשרד “הפליליסט”?

  • ניסיון רב: לצוות עורכי הדין במשרדנו למעלה מ- 10 שנות ניסיון בתחום הפלילי, עם אינספור סיפורי הצלחה.
  • מומחיות: אנו מעסיקים צוות מובחר של עורכי דין פליליים מיומנים, יוצאי פרקליטות ושב”כ, בעלי מוניטין וידע נרחב בתחום הסחיטה המינית ברשת וההגנה על זכויות נפגעי התופעה.
  • מקצועיות: למשרדנו התמקדות בלעדית בתחום הפלילי, מה שמבטיח לכם ייצוג מקצועי ואמין.
  • יחס אישי: אנו נותנים לכל לקוח/ה את תשומת הלב והיחס המגיע להם, תוך ליווי צמוד לאורך כל התהליך.
  • דיסקרטיות: אנו מתחייבים לשמור על סודיות מוחלטת לאורך כל הטיפול בתיק.

לסיכום, אל תהססו לפנות אלינו עוד היום! אנו זמינים 24/7 לייעוץ ראשוני ללא התחייבות.
צוות “הפליליסט” ילווה אתכם לאורך כל הדרך, ידאג לזכויותיכם ויעשה כל שביכולתו כדי להביא את הפוגע לדין. לייצוג משפטי מקצועי, אכפתי ואמין – צלצלו עכשיו!

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות מיןועבירות סחיטה באיומיםופלילי
סחיטה באיומים בעולם ההייטק

עולם ההייטק הוא מנוע הצמיחה של הכלכלה העולמית במאה ה- 21. חברות טכנולוגיה מובילות מפתחות פתרונות חדשניים שמשנים את חיינו ומייצרות הון עתק. אולם ההצלחה

קרא עוד
סחיטה באיומים בגירושין

הליך גירושין, ידוע ככזה הטומן בחובו רגשות קשים, מתחים וכאב רב. במקרים קיצוניים, רגשות אלו עלולים להוביל להתנהגויות פוגעניות, ביניהן סחיטה באיומים בגירושין. עבירה זו,

קרא עוד
סחיטה באיומים ברשת

העולם הדיגיטלי פתח צוהר לאפשרויות חדשות, אך גם חשף אותנו לסכנות חדשות. אחת מהן היא סחיטה באיומים ברשת, תופעה רחבה ומתרחבת שמשפיעה על אנשים מכל

קרא עוד
סחיטה מינית בפייסבוק

פייסבוק הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו משתמשים בה כדי להתחבר עם חברים ומשפחה, לשתף רגעים מיוחדים, ולצרוך חדשות ומידע. אך לצד היתרונות הרבים, טמונה

קרא עוד
אישום פלילי

אישום פלילי מהווה ומייצג מרכיב קריטי ועיקרי מכלל העיסוקים של המערכת המשפטית. משמעותו של האישום הפלילי הוא האשמת הנתבע על ידי המדינה כתוצאה מעבירה שנעשתה

קרא עוד