כיצד להתמודד עם עבירת אלימות חמורה

אחת הרעות החולות בחברה הישראלית, ולמעשה בכל חברה, זוהי האלימות. אלימות נובעת מטבע האדם, שהוא יצור אמוציונלי לעיתים, וכאשר הוא מאבד את עשתונותיו מכל סיבה שהיא, ישנם מקרים בהם האגרסיות יוצאות החוצה ופוגעות באנשים אחרים.

אלימות צריך לגנות, ואפילו לפעול כדי למגר אותה בצורה כזו או אחרת. אחת הדרכים למגר אלימות היא כמובן באמצעות ענישה חזקה שתייצר הרתעה. הרבה אנשים שואלים כיצד להתמודד עם עבירת אלימות חמורה שנגרמת להם ולכך יש כמה תשובות.

 

הדרכים להתמודדות עם עבירת אלימות חמורה וקשה

כל חברה חיה תחת סט של חוקים ונורמות שונות, ובכל מקום, עבירות אלימות הן עבירות חמורות. אנשים אשר מכים או גורמים נזק לאנשים אחרים הם עבריינים שצריכים להיענש על פי חוק. גם במקומות בהם האלימות היא לגיטימית בצורה כזו או אחרת, כמו בחקירות משטרה תחת לחץ, יש איזשהו סף שלא עוברים.

אלימות גורמת לנזק פיזי בצד השני, אשר בחלק גדול מהמקרים, גורם גם לצלקות נפשיות ולאנשים אשר מתקשים להתאושש מהנושא. לכן, חשוב לדעת כיצד להתמודד עם עבירת אלימות חמורה בצורה הנכונה ביותר.

 

כיצד להתמודד עם עבירת אלימות חמורה והצלקות שהיא מותירה בנפשו של הקורבן

גם במקרים שבהם מעשה האלימות שמהם נפגע אדם לא נחשבים כמקרה של אלימות קשה במיוחד וגם אם הנזק הגופני יחלוף, משקל הצלקת הנפשית שמותירות אחריהן עבירות אלימות – קלות כחמורות, הוא גדול מאוד. בנוסף, ההתמודדות עם ההליך המשפטי עבור נפגעי האלימות אינה קלה. היא דורשת תעצומות נפש ויכולת התמודדות עם גורמי אכיפת חוק ומערכת המשפט. מכאן מתבהרת ועולה חשיבות הייצוג המשפטי האיכותי לנפגעי עבירת אלימות חמורה.

 

כיצד להתמודד עם עבירת אלימות חמורה – השאלות החשובות

אדם אשר שואל את עצמו כיצד להתמודד עם עבירת אלימות חמורה צריך לשאול את עצמו כמה שאלות חשובות:

  1. מי מבצע העבירה – החוק כמובן מבדיל בין עבירות אלימות בין גבר בוגר בשנות ה – 30 לחייו לבין תקיפה של ילדים או נשים לצורך העניין
  2. מהי כוונת הפוגע – האם הפוגע התכוון ליצור את הנזק שיצר? האם הוא התכוון לייצר יותר או פחות נזק?
  3. מה רמת הנזק – האם הנזק הסופי הוא נזק קשה? האם הפצעים יחלימו?
  4. האם יש נזק נפשי – האם אנשים נחבלו גם ברמת הנפש, ויהיה להם קשה לקום מהמכה?
  5. ההשלכות הפרקטיות – האם האדם נעדר מהעבודה, האם הוא פספס הזדמנות כלכלית או זוגית ועוד.
הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

סוגים שונים של עבירות אלימות חמורה

עבירות אלימות חמורות הן לא רק עבירות הכוללות מכות ותקיפות, אלא גם עבירות מיניות כמו עבירות סדום, מעשים מגונים, וגם עבירות תחבורה ועוד. תחת המטריה של עבירת אלימות חמורה נכנסות הרבה מאוד עבירות שצריכות להילקח בחשבון, ובכל מקרה, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לפנות לשירותיו של עורך דין עבירות אלימות המתמחה בנושא באופן ספציפי ויודע כיצד לפעול בהליכים המובילים לבית המשפט ובמהלך המשפט עצמו.

 

כיצד להתמודד עם עבירת אלימות חמורה – שני הצדדים של המטבע

לעבירת אלימות חמורה יש כמובן שני צדדים ולרוב, צד אחד שמנסה להוכיח פגיעה וצד שני אשר מנסה להצדיק או להפריך את הטענות כנגדו. עו”ד פלילי איכותי יודע להתמודד עם שני הצדדים של המטבע ולספק ללקוחות שלו את השירות הטוב ביותר שאפשר לבקש.

קל יותר להיות בצד של הקורבן, ולהוכיח באמצעות מצלמות, התכתבויות ודפוסי התנהגות בעבר, את התקיפה עצמה. מנגד, הצד הסנגורי הוא כמובן מאתגר יותר, גם במצבים כאשר מוגשת תביעת שווא אותה צריך להפריך. לכן, העבודה של עורך דין פלילי היא מאוד מורכבת ומעניינת.

 

החשיבות של עורך דין עבירות אלימות עבור נאשמים בביצוע העבירה

המפתח להצלחה בהליך הפלילי הנסוב סביב אישומים בעבירות אלימות חמורות, הוא כמובן היכולת להוכיח את חפותו של הנאשם. הטכנולוגיה כיום היא מפותחת מאוד, וקל למצוא תיעוד של אלימות גם בסמטאות חשוכות יחסית.

עורך דין עבירות אלימות אשר מכיר את התחום, יוכל להשיג את החומרים הרלוונטיים על מנת לבסס את טיעוני ההגנה לטובת מרשו. המטרה של כל עו”ד פלילי היא להשיג את התוצאה הטובה ביותר ללקוח שלו, בין אם מדובר על עונש מופחת או על עונש שירתיע תוקפים עתידיים. לשם כך, יש צורך בעבודה עם עורך דין פלילי בעל ניסיון עשיר בתיקים מסוג זה.

 

עו”ד פלילי עם התמחות בתיקי אלימות משפר את הסיכוי להצלחה במשפט

כאשר אנשים שואלים את עצמם כיצד להתמודד עם עבירת אלימות חמורה הדבר החשוב ביותר הוא לפנות לעורך דין כמה שיותר מהר. פצעים נוטים מטבעם להחלים, ולכן, יש פקטור חשוב לפנייה מוקדמת, לתיעוד האלימות, וכמובן לתיעוד הטיפול בפצעים הפיזיים והנפשיים.

עורך דין עבירות אלימות אשר יהיה מעורב בשלב מוקדם יותר, יגדיל את הסיכוי למיצוי הדין עם הצד הפוגע במסגרת ההליך הפלילי ולעשיית צדק עם הנפגעים במסגרת הליכים אזרחיים.

 

עבירת אלימות חמורה – נגע בעייתי בחברה

עבירות אלימות חמורה הן כאמור נגע בעייתי מאוד בחברה שלנו, וזה משהו שהוא מאוד רלוונטי לחברה הישראלית באופן ספציפי. הישראלים ידועים כחמומי מוח, והלך הרוח במדינה הוא מאוד אלים, הן מילולית והן פיזית. ישנם מקרים שבהם עבירת אלימות חמורה מתרחשת בתצורה של עבירות מין קשות בעוד שבמקרים אחרים – מדובר בעבירות תקיפה.

כך או כך, לייצוג משפטי איכותי ישנה חשיבות מכרעת להגנה על זכויותיכם – בין אם אתם בצד הנפגע ממעשה האלימות ובין אם אתם בצד הנאשם. לכן אם הגעתם למצב שבו אתם אובדי עצות ותוהים כיצד להתמודד עם עבירות אלימות חמורה, זה הזמן לפנות לעזרה מעורך דין פלילי אמין.

כל המידע המוצג במסגרת מאמר זה מובא לידיעה כללית בלבד, איננו בגדר מידע משפטי מחייב, ואין לפעול על פיו או להסתמך עליו בשום פנים ואופן. במידה ונדרשים ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי או ליווי משפטי לטובת טיפול במקרה ספציפי, יש לפנות בהקדם לקבלת סיוע משפטי פרטני של עורך דין פלילי מורשה.

כיצד להתמודד עם עבירת אלימות חמורה
כיצד להתמודד עם עבירת אלימות חמורה
רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שאלות ותשובות בנושא כיצד להתמודד עם עבירת אלימות חמורה

כאשר מדובר על עבירות אלימות חמורות, אנשים לרוב ייטו לחשוב על עבירות שכוללות אלימות פיזית קשה, תוך שימוש בכוח ובאף באמצעים שונים כמו כלי נשק. עם זאת, ייתכנו מקרים נוספים שיוכלו להיכלל בגדר אלימות חמורה, למשל עבירות מיניות שונות וביצוע מעשי סדום.

כאשר בוצעה כנגד אדם עבירת אלימות חמורה כלשהי, בין הצעדים הראשונים שעליו לבצע הוא לדאוג להרחיק ממנו את מקור הסכנה – וזאת על ידי הגשת תלונה למשטרה, ואף על ידי סיוע משפטי בידי עורך דין פלילי. כך ניתן יהיה להוציא צו הרחקה או צו הגנה כנגד האדם התוקפן, ולמנוע סכנה מיידית.

לעיתים קרובות, נפגעי אלימות יחוו קשיים נפשיים ורגשיים שנובעים ממקרה האלימות הקשה שחוו. הקושי הנפשי עלול להיות לא רק עקב התקיפה עצמה, אלא גם עקב ההתמודדות עם ההליך המשפטי שכרוך בה. על מנת לנסות ולהתמודד עם קושי זה, ניתן לפנות לגורמי סיוע נפשיים שיוכלו להקל על ההתמודדות המורכבת עם נושא זה.

הסתייעות בעורך דין פלילי יכולה להגביר משמעותית את סיכויי התביעה של מי שהופנתה כנגדו אלימות חמורה, שכן עורך הדין ידע בדיוק כיצד לבסס את התביעה ולהוכיח את כל הנדרש. עורך הדין יוכל לסייע לנפגע להוציא צו הרחקה כנגד התוקף, ולדאוג לכך שיושת עליו עונש הולם לחומרת האירוע.

מידע נוסף בנושא עבירות אלימות
עורך דין עבירות אלימות

הסטטיסטיקה בישראל מדברת בעד עצמה, בשנה נפתחים בממוצע כ-130 אלף תיקים פליליים הנופלים בקטגוריה של אלימות. כשזהו המצב במדינה הקטנה שלנו, מדובר על אירועים שיכולים

קרא עוד
עבירת תקיפה סתם

עבירות תקיפה נחשבות לעבירות פליליות חמורות והן כוללות בתוכן מגוון רחב של סוגי תקיפה ופגיעה בזולת. כחלק מהחוק העונשין קיים גם סעיף עבירת תקיפה סתם

קרא עוד
אלימות שוטרים

המשטרה מוגדרת בתור גוף האכיפה המרכזי של מדינת ישראל. בתוך כל יש לה תפקיד מהותי בשמירה על הרגשת הביטחון שאזרחי ישראל מרגישים כשהם נמצאים במרחב

קרא עוד
עבירות תגרה

הרגשת הביטחון בעת הימצאות במרחב הציבורי הינה חלק מהותי מאוד מחייי היום יום של כל אחד מתושבי מדינת ישראל. בדיוק בשביל למנוע את החשש של

קרא עוד
עבירת חבלה חמורה

חבלה חמורה הינה עבירה פלילית אשר בגינה עלולים מבצעי העבירה להיכלא מאחורי סורג ובריח למשך תקופה ממושכת. מהי גרימת חבלה בעצם? אילו סוגים של עבירות

קרא עוד
תקיפה גורמת חבלה

תקיפה גורמת חבלה היא בגדר עבירה פלילית שהעונש בגינה עשוי להיות גם מאסר לתקופה ארוכה. במאמר זה נסביר אילו מעשים נחשבים כעבירת תקיפה, מהי תקיפה

קרא עוד