ביצוע מעשי סדום – עונש

מעשה סדום

מעשה בו אדם אחד החדיר איבר מין או חפץ לפי הטבעת או לפיו של אחר נחשב מעשה סדום. כלומר, מין אוראלי או אנאלי בקטין או בבוגר ללא הסכמה. בגלל שאונס מוגדר רק על ידי החדרת איבר מין גברי לאישה, מעשה סדום הוא העבירה החמורה שאישה יכולה לבצע בגבר, כל עוד החוק יישאר מגדרי כך. בכל מקרה, זה יכול להיות משני המינים לשני המינים בגלל שמדובר גם בהחדרת חפץ לפי טבעת או לפה של אחר.

 

עונש על מעשי סדום

העונש על מעשי סדום תלוי בכל מיני גורמים ונסיבות אשר מחמירים או מקלים את העונש. כמובן שמותר לבצע מין אוראלי או אנאלי באם הוא בהסכמה חופשית, אך כאשר הוא ללא הסכמה, או מבוצע באדם צעיר מאוד, ילד או קטין בגיל מסוים, הדבר לא חוקי.

בית המשפט יקבע את העונש בהתאם לנסיבות מחמירות בשילוב התייחסות לגיל הקורבן ולפרטי המקרה לעומק. בבסיס עונש הוא מספר מסוים של שנות מאסר הגדלות או קטנות כתלות במקרה.

 

מעשה סדום בקטין מתחת לגיל 16

העונשים בגין מעשה סדום מתחלקים בעיקר לפי גיל הקורבן, כלומר באם הוא קטין הוא בוגר. כאשר מעשה הסדום נעשה בקטין מתחת לגיל 16 מדובר במקרה חמור אשר יגרור עונש של 10 שנות מאסר בעבור הפוגע בסיטואציה. מדובר בחוק היבש והוא יכול להיות חמור יותר או קל יותר באם לדוגמא לא היה ניצול של יחסי מרות או הייתה משולבת התעללות במעשה.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

מעשה סדום בקטין מעל גיל 16

למרות שעדיין מדובר בקטין, ביחס לקטינים מתחת לגיל 16, קטינים מעל גיל 16 יותר בוגרים ועל כן פגיעה בהם פחות נתפסת בחומרה וגם העונש עליה. באם אדם ביצע מעשה סדום בקטין מעל גיל 16, מתחת לגיל 18, הוא צפוי לקבל עונש של 5 שנות מאסר, מחצית מאשר עונש על קטין קטן יותר. עדיין מדובר בהחמרה ביחס לקורבן שהוא בוגר, אך משמעותית פחות חמור מאשר קורבן קטן יותר.

 

מעשה סדום בבוגר

ביצוע מעשה סדום בבוגר תוך ניצול יחסי סמכות ומרות, נחשב עבירה על החוק והוא יגרור עונש של 3 שנות מאסר למי שביצע את העבירה. זאת ללא שילוב של נסיבות מחמירות כלל. אלו יכולות להביא לכדי הרשעה באונס לדוגמא אשר יגררו עונש כבד מבחינת שנות המאסר אשר ייתנו לנאשם כתלות באם הפגיעה הייתה מצדו של גבר לאישה, או מאישה לגבר אשר לא יכולה להיות מואשמת באונס על פי החוק.

 

טווח העונשים

ניתן לסכם כי ישנו טווח גדול מאוד בין העונש הקל ביותר ועד לעונש החמור ביותר בהקשר של מעשה סדום. העונש הקל ביותר יינתן למעשה בו היו מעורבים שני בוגרים עם קשר של תלות או יחסי מרות והוא עומד על 3 שנים. מעליו עונש של 5 שנים על פגיעה בקטין מעל גיל 16, ומעליו עונש של 10 שנים על פגיעה בקטין מתחת לגיל 16. באם יוכח כי היה מעורב אונס במעשה, העונש יכול להיות גם 20 שנות מאסר.

 

נסיבות מחמירות

טווח העונשים משתנה על פי גיל הקורבן, אך מה שבאמת משפיע על הטווח הוא הנסיבות אשר הופכות אותו לחמור יותר. אלו יכולות להפוך את עבירת מעשה הסדום לעבירת אונס ולגרור עונש של 20 שנות מאסר עבור הפוגע. בתוך הנסיבות המחמירות קיים גילו של הקורבן אך נוסף לכך ישנן נסיבות רבות שיכולות לבוא לידי ביטוי והוכחה כי היו במעשה משפיעות מאוד על העונש.

 

החמרת עונש במקרה של קורבן מוחלש

נוסף על פגיעה בקטין אשר ברור כי מעשה סדום בקטין הוא חמור יותר מאשר בבוגר בגלל המודעות והשיקול דעת הפגומים של הקטין, גם במקרה של קורבנות “מוחלשים” העונש חמור יותר ונחשב בנסיבות מחמירות. הכוונה לקורבנות אשר נתונים במצב של מחלת נפש או מוגבלות שכלית כלשהיא כך שהם בעלי שיקול דעת ויכולת להתנגד נמוכה מיותר משל אדם אחר.

 

החמרת עונש במקרה של חוסר הכרה

ברור כי מעשה סדום ללא הסכמה הוא חמור מאוד, אך מה קורה כאשר ההסכמה הושגה במרמה או שלא ניתן לקבל אותה? כמובן, העונש יהיה חמור יותר והמקרה ייחשב תחת נסיבות מחמירות. לדוגמא, במצב שאדם נתון בחוסר הכרה, הוא אינו יכול להביע דעתו או להתנגד והפוגע מנצל זאת במהלך ביצוע מעשה הסדום בו.

 

החמרת עונש במקרה של התעללות

החמרה נוספת בעונש תהיה כאשר משולבת במעשה הסדום מעשה של התעללות בקורבן, כלומר החמרת והחרפת הפגיעה על ידי פגיעות נוספות ומתמשכות. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בהתעללות מינית אשר מעצימה את הפגיעה ואת היעדר ההתחשבות והאכפתיות לאדם אחר.

 

החמרת העונש במקרה של איומים

על פניו, מעשה סדום אשר הייתה בו הסכמה מצד הקורבן הוא אינו נחשב מעשה סדום, אך זאת מתבטל כאשר במעשה משולבים איומים. כלומר כאשר הקורבן “הסכים” לביצוע מעשה הסדום בגלל שהפוגע איים עליו. כאן מדובר בעריה נוספת ועל כן, הנסיבות מחמירות והעונש חמור הרבה יותר. כמו כן, סחיטה באיומים נחשבת הטרדה מינית ועל כן, יכול להיות מדובר באישום נוסף אשר גורר עונש נוסף על בסיס מעשה הסדום שבו מואשם הפוגע.

הענישה על ביצוע מעשי סדום מתרכזת בגיל של הקורבן מתוך הבנה כי זאת משפיע מאוד על העונש שיקבל הפוגע במקרה זה. כמו כן, העונש הוא כמה שנות מאסר, החל מ-3 ועד ל-20 שנות מאסר באם ניתן להוכיח כי המעשה סדום היה בעצם אונס. בגלל שאישה לא יכולה לאנוס, מעשה סדום נחשב חמור מאוד אל מול החוק וגם כי מדובר במעשה עם מגע פיזי בכוח ללא הסכמה.

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שאלות ותשובות בנושא ביצוע מעשי סדום – עונש

מדובר בטווח עונשים רחב מאוד אשר תלוי בגילו של הקורבן ובנסיבות נוספות. באם לוקחים את המקרה של מעשה סדום בבוגר ללא הסכמתו ותוך ניצול יחסי מרות או תלות, העונש יהיה 3 שנות מאסר, אלא אם כן יוכח כי היה זה אונס.

יש משמעות גדולה לגילו של הקורבן במהלך מעשה סדום מתוך הבנה כי קטינים רגישים הרבה יותר למקרה ובעלי שיקול דעת בעייתי. על כן, עבור קטין מעל גיל 16 העונש יוחמר לפוגע, וקטינים מעל גיל 16 יהיה עונש קל יותר, אך חמור יותר מאשר עונש מול בוגר.

מעשה סדום הוא מעשה בו אדם מחדיר את איבר מינו או חפץ כלשהוא אל פי הטבעת או אל פיו של אחר, כלומר ביצוע מין אוראלי או אנאלי בקטין או תוך ניצול יחסי כוח ומרות, כמובן שללא הסכמתו של אחר.

אונס הוא מעשה שבו גבר מחדיר את איבר מינו לאיבר המין של אישה ללא הסכמתה, מעשה סדום יכול להתבצע גם על ידי אישה וגם על ידי גבר והוא החדרת איבר מין לפי הטבעת או לפיו של הקורבן.

מידע נוסף בנושא עבירות מין
סחיטה מינית באינסטגרם

אינסטגרם – הפלטפורמה הפופולרית ברשת לשיתוף תמונות וסרטונים, הפכה בשנים האחרונות גם לזירת פשע דיגיטלית. התופעה של סחיטה מינית ברשתות החברתיות, הידועה גם במונח “סקסטורשן”

קרא עוד
סחיטה מינית בפייסבוק

פייסבוק הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו משתמשים בה כדי להתחבר עם חברים ומשפחה, לשתף רגעים מיוחדים, ולצרוך חדשות ומידע. אך לצד היתרונות הרבים, טמונה

קרא עוד
סקסטורשן

סקסטורשן היא תופעה של סחיטה מינית ברשת, שבה אדם מאיים לפרסם תמונות או סרטונים אינטימיים של אדם אחר, אם הנסחט לא יעשה כמבוקשו. מדובר בתופעה

קרא עוד
תקיפה מינית

מתי הטרדה מינית תהיה תקיפה מינית? הטרדה מינית היא מעשה בו אדם אחד פוגע באחר במעשה בעל אופי מיני, כדוגמת כפיית מין, נגיעה ללא הסכמה

קרא עוד
מעשים מגונים

מה נחשב מעשה מגונה? עולם ההטרדות המיניות הוא עולם רחב מאוד ולא רק שמדובר בספקטרום של מעשים גם לחומרת המעשה יש משקל מאוד גדול בשאלה

קרא עוד