ביטול צו מעצר בינלאומי

האינטרפול הינו ארגון השיטור הבינלאומי. ארגון זה מספק שירות מודיעיני וסיוע בביצוע חקירות פליליות עבור משטרות ברוב מדינות העולם בהוצאת צו מעצר בינלאומי עבור עבריינים ופורעי חוק מסוגים שונים העוברים בין מדינות. צווי מעצר בינלאומיים אלו נקראים גם "הודעות אדומות". קראו על משמעותן של הודעות אדומות ועל אפשרויות הסיוע המשפטי בביטול צווי מעצר בינלאומיים.

ביטול צו מעצר בינלאומי
ביטול צו מעצר בינלאומי

מהם צווי מעצר בינלאומיים?

ארגוני אכיפה ומשטרה שונים ברחבי העולם עושים שימוש בצווי מעצר בינלאומיים עבור לכידת עבריינים נמלטים ברחבי העולם. הוצא צו מעצר בינלאומי נגדכם? מי מיקיריכם קיבל הודעה אדומה? אם אתם חוששים שהאינטרפול הוציא נגדכם הודעה אדומה כמו נגד אזרחים ישראלים נוספים באופן מוצדק או בלתי מוצדק, חשוב שתדעו כי קיימת אפשרות ביטול צו מעצר בינלאומי.

איך עושים זאת? במקרים רבים התנהלות מקצועית מחושבת בהליכי ביטול צווי מעצר בינלאומיים עשויה להוביל לתוצאות חיוביות מהירות וביעילות. סיוע משפטי בביטול צו מעצר בינלאומי מטעם עו"ד מומחה במשפט בינלאומי וכן ביצוע פעולות הקשורות בצווי מעצר בינלאומיים מול האינטרפול וגורמי משטרה עשויים לגמור את הפרשה כשאתם זכאים.

 

הודעה אדומה מטעם האינטרפול

רוב מדינות העולם חברות בארגון האינטרפול. הוצאת צו מעצר נגד חשוד מתבצעת לבקשת משטרה מקומית במדינה מסוימת המחפשת אחר חשודים בפלילים ועבריינים ומעוניינת להכניסם למעצר בתוך גבולות המדינה בה הוצא הצו. צו מעצר בינלאומי (Red Notice) מטעם האינטרפול, מיועד למצוא את מיקומם של החשודים לגביהם הופק צו המעצר וכן לדאוג להסגרתם לרשות המדינה שבקשה את קיום הצו.

 

משמעות הודעות נוספות מטעם האינטרפול

הודעה אדומה אינה ההודעה היחידה אותה שולח האינטרפול, ישנם צווים נוספים "הצבועים" בצבעים שונים ומסמלים מהות חוקית שונה. הודעה כחולה מטעם האינטרפול היא הודעה המיועדת לאיתור אדם נגדו מתנהלת חקירה בפלילים או שהוא קשור בה באחד מהאופנים הבאים: נאשם בעבירה פלילית, חשוד בביצוע עבירה פלילית, עד לביצוע העבירה, קרבן לביצוע העבירה?). בנוסף להודעות כחולות ואדומות קיימות הודעות המתויגות בצבעים אחרים ומציגות מטרות מודיעיניות ומטרות שיטור עולמי נוספות הקשורות בהיבטים שונים לפשיעה ברמה הגלובלית.

 

ערוצי הפרסום של צו מעצר בינלאומי

נחלק את צווי המעצר הבינלאומיים ל-2: צווי מעצר גלויים וצווי מעצר גלובליים חסויים (Diffusion). צווי המעצר החסויים מתפרסמים אך ורק ברשת התקשורת הנרחבת של האינטרפול (הכוללת משטרות מקומיות) וכן הרשויות הרלוונטיות בכל מדינות הארגון (כמו רשות ביקורת הגבולות ועוד). ואילו צווי מעצר בינלאומיים גלויים, מפורסמים גם מחוץ לארגון באופן ציבורי.

 

שימוש פוליטי בצו מעצר בינלאומי

חשוב לדעת בהקשר לצווי מעצר בינלאומיים, כי לעיתים המחלקות הייעודיות במשטרות מקומיות מוציאות בקשת הוצאת צו מעצר בינלאומי מהאינטרפול שלא במטרה לעצור חשודים בפלילים או עבריינים מסוגים שונים, אלא עבור מטרות פוליטיות כאלו ואחרות. מובן שהליך זה אינו מבוצע עבור מניעת פשיעה ואנשים חפים מפשע עלולים למצוא את עצמם תחת מעצר במדינה זרה. במקרים אלו ישנו צורך בקיום הליכי משפט והליכים רשמיים נוספים על מנת לסייע בביטול צו מעצר בינלאומי.

 

ביטול צו מעצר בינלאומי – סיוע משפטי

לאחר שהקדמנו להסביר את כל המונחים הקשורים בצו מעצר בינלאומי אנו מגיעים לפן המשפטי והמעשי הקשור ביטול צו מעצר בינלאומי. נציין כי קיימים מספר אפיקי פעולה לקידום והשגת ביטול צו מעצר בינלאומי. נדגיש כי התהליך צריך להיעשות בחכמה רבה, ביסודיות ובדיוק תוך התאמה מוחלטת למקרה המשפטי הספציפי והבנה מעמיקה מיהם הגורמים המעורבים בהטלת הצו.

  • פניה לרשות שהוציאה בקשה להנפקת צו המעצר

אפיק פעולה ראשון מתייחס למשטרה במדינה שהגישה את בקשת הוצאת צו המעצר. יש לשלוח פניה איכותית ומנומקת היטב על ידי עורך דין מומחה במטרה לבטל את צו המעצר. הבקשה צריכה להיות מנוסחת על פי חוקי ותקנות המדינה הזרה.

  • פניה למשטרת ישראל

במידה ומדינת ישראל היא זו שבקשה את הנפקת צו המעצר הבינלאומי וכן אם מדובר באזרח ישראלי בחו"ל, יש להיעזר בעו"ד פלילי מומחה במטרה לשלוח פניה רשמית ישירה לגורמים העוסקים בנושא במשטרת ישראל.

  • פניה לארגן האינטרפול

במקרים רבים דווקא פניה ישרה לאינטרפול היא האפקטיבית ביותר. יש לשלוח בקשה איכותית ומנומקת היטב המפרטת את כלל ההוכחות לזכאות הנאשם וכן י שלצרף את כל המסמכים העשויים לקדם את בקשת ביטול הצו. דווקא פניה ישירה לגוף המועצה המפקחת עשויה להתברר כיעילה ביותר.

הגשת בקשה למחיקה/ביצוע שינויים בתיק אינטרפול בקשה אישית לארגון אינטרפול תוגש רק על ידי עו"ד מוסמך שבידיו ייפוי כוח מטעם האדם שבעבורו מוגשת הבקשה. בנוסף, קיימים תנאי סף ספציפיים בהם האדם המעוניין לבצע בדיקה בתיק אינטרפול, חייב לעמוד. הגשת הבקשה חייבת לכלול בתוכה: מטרת הבקשה, פרטי מבקש הבקשה, ייפוי כוח לעו"ד המגיש בפועל את הבקשה לארגון, נתונים רלוונטיים הקשורים בבקשה וכו מסמכים ונתונים נוספים התומכים בהגשת הבקשה. יש לדעת כי הגשת בקשות לאינטרפול יכולה להתבצע רק באחת מהשפות הבאות: אנגלית, ספרדית, צרפתית וערבית.

 

איך ניתן לדעת על קיום צו מעצר מטעם אינטרפול?

לעיתים אדם כלל אינו מודע לצו מעצר שהוצא נגדו עד הגיעו למדינה זרה שם הוא מתבקש להגיע למעצר על פי הוראת האינטרפול וכלך הוא מתוודע לקיום הצו. במקרים אחרים ניתן לאמת או לשול חשד של קיום צו מעצר בינלאומי באמצעות הגשת פניה ישירות לארגון אינטרפול.

 

תיקי צו מעצר בינלאומי

תיקי צווי מעצר בינלאומיים נחשבים לתיקים סבוכים ומורכבים ביותר המערבים מספר מדינות על גורמי האכיפה השונים בכל אחת מהן. במסגרת החוק הבינלאומי נדרשת התנהלות פרוצדורלית לא פשוטה גם מול האינטרפול מה שמקשה עוד יותר על ניהול תיקים אלו. במצב של קיום צו מעצר חיוני לקבל סיוע משפטי מעו"ד מומחה לענייני צווי מעצר בינלאומיים ובעל ניסיון וותק בטיפול בתיקים מאתגרים אלו על מנת לנסח ולשלוח פניות לגורמים הרלוונטיים על פי מהות התיק ומשמעותו המשפטית. טיפול משפטי מקצועי עשוי לא רק להוביל לביטול של הצו אלא גם למהרו ולהקדימו בפרק זמן משמעותי.

 

עו"ד פלילי אייל שמולביץ לשירותכם

משרד עו"ד אייל שמולביץ עוסק בתחומי דינים פליליים, דיני משפחה ודיני תעבורה לצד טיפול בנושאים משפטיים נוספים כמו: משפט מנהלי, הכרה בנכויות ותביעות נזיקיות. אייל שמולביץ משרד עורכי דין נוחל הצלחה גדולה כבר משנת 2003 בהתחשב ב-22 שנות הניסיון של אייל, הוותק, המקצועיות והאנושיות המופלאה.

עו"ד אייל שמולביץ הוא סנגור פלילי ומאחוריו ניסיון עשיר של טיפול באלפי תיקים פליליים בנוסף לייצוג משפטי אסטרטגי ומקצועי.

עו"ד אייל שמולביץ עומד על ייצוג מדויק ומעניק חשיבות רבה ליחס אישי ואנושי מול הלקוח תוך השראת ביטחון ולקיחת אחריות מקסימלית. עו"ד אייל שמולביץ מחזיק בתעודה גישור רשמית ומטפל בהצלחה בתחומי הדין האישי ובתחומים נוספים.

אם הוצא נגדכם צו מעצר בינלאומי או שאתם מעוניינים לבדוק האם האינטרפול הנפיק הודעה אדומה נגדכם, משרד עו"ד אייל שמולביץ כאן כדי לתת לכם סיוע משפטי מקצועי בביטול צו המעצר במהירות וביעילות רבה ככל שניתן.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

ערעור על הסגרה

תהליך ההסגרה בישראל יכול להיות מורכב וארוך, ולא נדיר שחשודים יערערו על החלטת הסגרתם למדינה אחרת. הליך הערעור הוא היבט חשוב בחוק ההסגרה בישראל, שכן

הסגרה לצורך חקירה

בשיטת המשפט בישראל, הסגרה לחקירה מתייחסת לתהליך שבו אזרח זר מועבר לישראל לצורך חקירה בגין עבירה פלילית. תהליך ההסגרה כפוף לחוק ההסגרה משנת 1957, הקובע

חזרה לארץ אחרי מאסר בחול

תהליך החזרת אזרחים ישראלים שנכלאו בחו"ל הוא תהליך מורכב ורב ניואנסים המנוהל על ידי מגוון שיקולים משפטיים ודיפלומטיים. תהליך זה מנוהל על ידי משרד החוץ

הסכם הסגרה

אמנת הסגרה היא הסכם משפטי בין שתי מדינות המתאר את התהליך שבאמצעותו ניתן למסור למדינה השנייה אנשים שהואשמו או מורשעים בפשעים במדינה השנייה למשפט או

חוק ההסגרה

חוק ההסגרה בישראל הוא נושא מורכב שהיה נושא לוויכוחים רבים בשנים האחרונות. החוק, המסדיר את תהליך ההסגרה של אנשים מישראל למדינות אחרות, זכה לביקורת על

מעצר בחו״ל

בשנים האחרונות מציג משרד החוץ נתוני מעצר של ישראלים במדינות חוץ. ניתן להיעצר בחו"ל בחשד לעבירה פלילית גם אם בפועל לא בוצעה. יש לדעת כי