כיצד עו”ד יעזור במקרה של סחיטה באיומים

סחיטה באיומים הינה עבירה פלילית חמורה שמטרתה לכפות על אדם לבצע או להימנע מביצוע מעשה מסוים, תוך איום והפחדה. הנפגעים מעבירות אלו חוששים לא פעם לפנות לעזרה וחשים מאוימים ופגיעים. במאמר זה נפרט כיצד עו”ד יעזור במקרה של סחיטה באיומים לעמוד על זכויות הנפגע ולהביא את הסוחטים לדין.

 

מהי עבירת סחיטה באיומים?

על פי סעיף 428 לחוק העונשין, עבירת סחיטה באיומים מתקיימת כאשר אדם מאיים על אחר בפגיעה שלא כדין בגופו, בחירותו, ברכושו, בפרנסתו, בשמו הטוב או בצנעת הפרט שלו או של אדם אחר, במטרה להניע את המאוים לעשות מעשה או להימנע ממעשה שהוא רשאי לעשותו. האיום יכול להיעשות בעל פה, בכתב או בכל דרך אחרת, והעונש המרבי על עבירה זו הוא 7 שנות מאסר. אם הנסחט נכנע לאיום ופעל בהתאם לבקשות הסוחט, העונש לסוחט עולה עד ל-9 שנים.

 

ההשלכות הקשות של סחיטה באיומים

הסחיטה באיומים פוגעת קשות בחופש הרצון של האדם ובחירותו לפעול על פי שיקול דעתו. היא יוצרת פחד ולחץ מתמידים שמשבשים את שגרת חייו ופעילותו של הקורבן. הסוחט מנצל את מצבו הרגיש של הקורבן כדי להשיג את מבוקשו. לא נדרש שהאיומים אכן יתממשו, אלא די בכוונת הסוחט להפחיד את הקורבן ולאלצו לציית לו, כדי לאפשר הרשעה בעבירת סחיטה באיומים.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

איזו עזרה יכול עו”ד פלילי להציע לנפגעי סחיטה באיומים?

מרגע שהנפגע פונה לעו”ד בעקבות סחיטה ואיומים, יש כמה צעדים חשובים שעורך הדין ינקוט כדי להגן עליו:

  • הערכת מצב ותמיכה ראשונית: בפגישה הראשונה, עורך הדין ישמע בקשב את סיפורו של הנפגע, יעריך את חומרתה של הסחיטה, את המניעים שלה ואת הנזקים והסכנות הכרוכים בה. במקביל, הוא ייתן לנפגע תמיכה נפשית ראשונית ויעודד אותו להתלונן על העבירה. חשוב שהנפגע ירגיש בטוח לשתף את עורך הדין בכל הפרטים וידע שהוא זכאי להגנה ולסעד משפטי.
  • ייעוץ משפטי והכוונה: עו”ד הפלילי יסביר לנפגע את ההשלכות המשפטיות של הסחיטה, את זכויותיו ואת הדרכים בהן ניתן להתמודד עמה. הוא יבהיר לו למשל מהם יסודותיה של עבירת הסחיטה, מה העונש הצפוי למבצעיה ואילו סעדים ניתן לבקש בבית המשפט כנגד הסוחט, כמו צווי הרחקה וצווי הגנה. עורך הדין ינחה את הנפגע כיצד לנהוג מול הסוחט ומול רשויות אכיפת החוק, כדי למזער את הנזק ולמנוע הסלמה של האיומים.
  • הגשת תלונה במשטרה ומעקב אחר החקירה: בהסכמת הנפגע, עו”ד פלילי יוכל להגיש בשמו תלונה רשמית במשטרה נגד הסוחט. הוא ידאג שכל הראיות הנדרשות, כמו טקסטים, הודעות קוליות, סרטונים וכד’, יימסרו לחוקרים. עורך הדין יוודא שהחקירה מתנהלת ביסודיות ובהגינות, מבלי לפגוע בפרטיות הנפגע ובשלומו. לפי הצורך, הוא יבקש צווים שיגנו על הנפגע בזמן החקירה, כגון איסור על הסוחט ליצור קשר או להתקרב אליו.
  • ייצוג בבית המשפט: אם יוגש כתב אישום נגד הסוחט, עורך הדין ימשיך ללוות את הנפגע וייצג אותו בכל שלבי ההליך הפלילי. הוא יוודא שהנפגע מקבל הזדמנות להשמיע את קולו, יגן על זכויותיו וירחיק אותו ככל הניתן מעימות עם הסוחט. במקרים מתאימים, עו”ד יפנה לתביעה בבקשה להגיע להסדר טיעון עם הנאשם, שיחסוך מהנפגע את הצורך להעיד ויבטיח ענישה מרתיעה. בשלב הטיעונים לעונש, עו”ד יציג בפני בית המשפט את השלכות הסחיטה על הנפגע וידרוש להחמיר בעונשו של הסוחט, כדי להרתיע אותו ואחרים מפני ביצוע עבירות דומות בעתיד.

 

מתי מומלץ לפנות לעורך דין פלילי במקרה של סחיטה באיומים?

כבר מהרגע שמתעורר חשד לעבירת סחיטה ואיומים, מומלץ מאוד לפנות להתייעצות עם עו”ד פלילי בעל ניסיון. עורך הדין מביא עימו ידע וכלים משפטיים להתמודדות עם הבעיה, ובה בעת גם מהווה כתובת אובייקטיבית ואמינה לתמיכה ולהכוונה. במצב כה מורכב ומלחיץ, עורך הדין יהווה מגן ודובר של הנפגע מול הרשויות ובפני הסוחט עצמו.

עורך הדין ידע איך להגיב לאיומים באופן מושכל מבלי להסלים את המצב, תוך איסוף הראיות הנדרשות לצורך ההליך הפלילי והגנה על שלומו של הנפגע. הוא יפעל לסיכול האיומים, יעקוב אחר התקדמות החקירה המשטרתית ויוודא שהיא מתנהלת ביעילות וללא דיחוי. במידת הצורך, הוא אף יוכל לערער על החלטות שגויות או מוטות של רשויות האכיפה.

עצם נוכחותו של עו”ד לצד הנפגע כבר מסייעת להפחית את תחושת האיום ומשדרת לסוחט שיש מי שמגן על הקורבן ושוקד על ענישתו.

 

לסיכום

סחיטה באיומים היא עבירה פלילית חמורה הפוגעת קשות בקורבנות ומותירה אותם חסרי אונים ומבוהלים. מעבר לתמיכה הנפשית שהם זקוקים לה, נפגעי סחיטה זקוקים גם להגנה משפטית מקצועית שתבטיח את ביטחונם, את ענישתם של האשמים ואת מיצוי זכויותיהם.

עורך דין פלילי מומחה ומנוסה מהווה כתובת אמינה ויעילה להתמודדות עם מצבים טראומטיים אלו. בליווי צמוד ונחוש של עו”ד פלילי מנוסה לאורך כל ההליך המשפטי, החל מהגשת התלונה במשטרה ועד לייצוג בבית המשפט, יוכלו נפגעי הסחיטה להיחלץ ממעגל האיומים, לזכות בפיצוי ולשקם את חייהם.

אם גם אתם סובלים מאיומים וסחיטה, אל תשתקו ואל תוותרו! צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי הדין הפליליים המוביל “הפליליסט”, לקבלת סיוע וייעוץ מידיים. בזכות הניסיון הרב, המומחיות הייחודית בתחום הפלילי, והמוניטין הבלתי מעורער של צוות משרדנו, “הפליליסט” הוא הכתובת הטובה ביותר עבורכם להתמודדות עם הסחיטה.

אלפי הלקוחות המרוצים וסיפורי ההצלחה הרבים שלנו, מוכיחים שאצל “הפליליסט” תזכו לליווי אישי ומסור עד לסיום ההליכים לשביעות רצונכם. העובדה שמשרד “הפליליסט” מתמחה אך ורק בתחום הפלילי ומעסיק עורכי דין שהינם יוצאי הפרקליטות והשב”כ, מבטיחה לכם ייצוג ברמה הגבוהה ביותר שיביא לתוצאות הטובות ביותר.

אל תתמודדו לבד – הפקידו את ענייניכם בידיים הטובות והמנוסות של עורכי הדין במשרדנו ותוכלו סוף סוף לנשום לרווחה!

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עבירות סחיטה באיומים
סחיטה באיומים בעולם ההייטק

עולם ההייטק הוא מנוע הצמיחה של הכלכלה העולמית במאה ה- 21. חברות טכנולוגיה מובילות מפתחות פתרונות חדשניים שמשנים את חיינו ומייצרות הון עתק. אולם ההצלחה

קרא עוד
סחיטה מינית באינסטגרם

אינסטגרם – הפלטפורמה הפופולרית ברשת לשיתוף תמונות וסרטונים, הפכה בשנים האחרונות גם לזירת פשע דיגיטלית. התופעה של סחיטה מינית ברשתות החברתיות, הידועה גם במונח “סקסטורשן”

קרא עוד
סחיטה באיומים בגירושין

הליך גירושין, ידוע ככזה הטומן בחובו רגשות קשים, מתחים וכאב רב. במקרים קיצוניים, רגשות אלו עלולים להוביל להתנהגויות פוגעניות, ביניהן סחיטה באיומים בגירושין. עבירה זו,

קרא עוד
סחיטה באיומים ברשת

העולם הדיגיטלי פתח צוהר לאפשרויות חדשות, אך גם חשף אותנו לסכנות חדשות. אחת מהן היא סחיטה באיומים ברשת, תופעה רחבה ומתרחבת שמשפיעה על אנשים מכל

קרא עוד
סחיטה מינית בפייסבוק

פייסבוק הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו משתמשים בה כדי להתחבר עם חברים ומשפחה, לשתף רגעים מיוחדים, ולצרוך חדשות ומידע. אך לצד היתרונות הרבים, טמונה

קרא עוד
איך להתמודד עם סחיטה ברשת?

בעידן שנשלט על ידי המדיה החברתית, נשאלת השאלה איך להתמודד עם סחיטה ברשת לעיתים קרובות. לצערנו הרב, האיום של סחיטה מקוונת הפך למציאות נפוצה ומדאיגה

קרא עוד