צו הרחקה בתואנת שווא – כיצד לפעול

הוצאת צו הרחקה זוהי פעולה שמבצעים במערכת החוק והמשפט לא מעט, בכדי להפריד בין שני צדדים שיש פוטנציאל לאלימות או נזק שהם עלולים להסב האחד לשני. אם יצא נגדכם צו הרחקה בתואנת שווא – כיצד לפעול זוהי השאלה הראשונה שכנראה מעסיקה אתכם ובה נעסוק במאמר זה.

 

צו הרחקה בתואנת שווא – כיצד לפעול במידה והוגש כנגדכם?

הגשת צו הרחקה בתואנת שווא היא עבירה חמורה שעלולה לגרום לפגיעה משמעותית בנאשמים, לרבות פגיעה בשמם הטוב, אובדן עבודה ומערכות יחסים מתוחות עם בני משפחה וחברים. זה גם יכול להעמיד את הנאשם בסיכון של מעצר והעמדה לדין, עם עונשים של קנסות, מאסר על תנאי ואפילו מאסר בפועל. אם הוצא כנגדכם צו הרחקה בתואנות שווא, הדבר החשוב ביותר שכדאי לעשות הוא לפנות לשירותיו של עורך דין איכותי המבין בתחום.

 

מה זה צו הרחקה בתואנת שווא?

צו מניעה הוא מסמך משפטי האוסר על אדם ליצור קשר עם אדם אחר או להתקרב אליו, לרוב במקרים של אלימות במשפחה או הטרדה. בעוד שצווי הרחקה יכולים להיות כלי קריטי להגנה על קורבנות, הם עלולים להיות שימוש לרעה גם על ידי אנשים המגישים תביעות שווא, וכתוצאה מכך לייצר תוצאות הרסניות עבור הנאשם.

 

הסיבות שבגינן מוצאים צווי הרחקה בתואנות שווא והדרך להתגונן מפניהם

אנשים מגישים תביעת שווא מכל מיני סיבות, גם נגד אנשים נורמטיביים. לפעמים תלונות השווא מגיעות בשוגג (אי הבנה של הנאמר) ואפילו בזדון, כדי לפגוע במכוון באדם השני. חשוב לזכור שגם אלימות כלכלית ומילולית היא אלימות, ויש לכך גם השלכות. כאשר אתם שואלים את עצמכם לגבי צו הרחקה בתואנת שווא – כיצד לפעול? חשוב לזכור אחד הדברים הראשונים שעושים במשטרה בסוג כזה של סכסוכים הוא צו הרחקה, שמפריד בין הניצים. לצו הרחקה יש משמעות גדולה, במיוחד בתיקי גירושין, כך שחשוב לדעת לפעול בזהירות למען הסכם גירושין נכון יותר עבור כל המעורבים.

 

מה עלולות להיות ההשלכות כלפי הצד המורחק עקב תלונת שווא?

בנוסף לנזק הרגשי והפסיכולוגי הנגרמים מצווי הרחקה כוזבים, הם עלולים לגרום גם לתוצאות משפטיות חמורות. אנשים יכולים גם לעמוד בפני תביעות אזרחיות, כאשר הנאשם יבקש פיצוי על נזקים כגון הוצאות משפט, הפסדי שכר והוצאות אחרות שנגרמו כתוצאה מהאשמה הכוזבת. לכן, חשוב לפעול בחוכמה.

 

לסיכום: מדוע חשוב ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בצווי הרחקה בהקדם האפשרי?

צווי הרחקה הם מורכבים, במיוחד כאשר יש בהם אלמנט של תביעת שווא. צריך לדעת לפעול בזהירות מירבית, ויש חשיבות עצומה לפנייה לשירותי של עורך דין פלילי עם התמחות בצווי הרחקה כבר מהרגע הראשון. עורך הדין ימליץ בראש ובראשונה להתרחק מהצד השני, לנסות לצלם ולתעד את ההתנהלות בין שני הצדדים, לשמור מסמכים רלוונטיים וכמובן – לא לפעול באימפולסיביות או באלימות. בנוסף, עורך הדין יידע לכוון את הלקוח שלו בהיבט המשפטי, לטפל בצד הלוגיסטי וגם לייצג אותו בבית המשפט אם העניין יגיע לכך.

לסיוע משפטי מקצועי מטעם עו”ד פלילי מנוסה לגבי צו הרחקה בתואנת שווא, פנו למשרדנו בהקדם: 052-7999-799.

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שאלות ותשובות בנושא צו הרחקה בתואנת שווא – כיצד לפעול

כן. צו הרחקה הוא מסמך מחייב בחוק ועבירה על התנאים שלו מהווה עבירה פלילית. חשוב לשמור על הצו, להתרחק מהצד השני ובמקביל, לפעול בדרכים המקובלות, עם עורך דין מתאים, כדי להימנע מבעיות בהמשך ואף לצלוח הסכמים עתידיים בצורה הטובה ביותר.

יש לשמור על קור רוח ולכבד את החלטת בית המשפט, וזאת למרות הכעס, התסכול והעצב של מה שקרה. הפנייה לעורך דין מתאים ברגע האמת היא קריטית ויש לעשות את זה בשלב המוקדם ביותר, למרות סערת הרגשות.

כן. מדובר באדם שעובר עבירה פלילית למעשה, ולאור העובדה שמגיש התלונה מבזבז משאבים ממשלתיים, הוא יכול להיענש. חשוב לזכור שנגד תלונות על אלימות מינית כמעט לא נפתחות חקירות על תלונות שווא, וזאת כדי לא למנוע מבנות להגיש תלונה בעתיד.

המשמעות היא עצומה, ועורך דין פלילי עם יכולת מוכחת, ידע וניסיון, יכול להסיר את הצו במהרה, ואף לתבוע את הצד השני. לעיתים, המקרים הללו לוקחים זמן, אך נוכחות של עורך דין איכותי שמכיר את המערכת תעזור לכם מאוד.

מידע נוסף בנושא פלילי
סחיטה מינית באינסטגרם

אינסטגרם – הפלטפורמה הפופולרית ברשת לשיתוף תמונות וסרטונים, הפכה בשנים האחרונות גם לזירת פשע דיגיטלית. התופעה של סחיטה מינית ברשתות החברתיות, הידועה גם במונח “סקסטורשן”

קרא עוד
סחיטה באיומים בגירושין

הליך גירושין, ידוע ככזה הטומן בחובו רגשות קשים, מתחים וכאב רב. במקרים קיצוניים, רגשות אלו עלולים להוביל להתנהגויות פוגעניות, ביניהן סחיטה באיומים בגירושין. עבירה זו,

קרא עוד
סחיטה באיומים ברשת

העולם הדיגיטלי פתח צוהר לאפשרויות חדשות, אך גם חשף אותנו לסכנות חדשות. אחת מהן היא סחיטה באיומים ברשת, תופעה רחבה ומתרחבת שמשפיעה על אנשים מכל

קרא עוד
סחיטה מינית בפייסבוק

פייסבוק הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו משתמשים בה כדי להתחבר עם חברים ומשפחה, לשתף רגעים מיוחדים, ולצרוך חדשות ומידע. אך לצד היתרונות הרבים, טמונה

קרא עוד
אישום פלילי

אישום פלילי מהווה ומייצג מרכיב קריטי ועיקרי מכלל העיסוקים של המערכת המשפטית. משמעותו של האישום הפלילי הוא האשמת הנתבע על ידי המדינה כתוצאה מעבירה שנעשתה

קרא עוד
סחיטה אלקטרונית

סחיטה אלקטרונית היא עבירה פלילית שהפכה נפוצה להפליא עם התפתחות האינטרנט וערוצי המדיה החברתית. למרבה הצער, ההשלכות של סחיטה ברשת – ובפרט של סחיטה מינית

קרא עוד