גרימת שריפה ברשלנות

הצתת אש מהווה עבירה קשה שיכולה לגרום לנזקים בלתי נתפסים. לכן, גם גרימת שריפה ברשלנות היא עבירה רצינית שיש לתת עליה את הדין.

 

גרימת שריפה ברשלנות – ממה נגרמת שריפה בשוגג?

יש הרבה גורמים שיכולים לגרום לשריפה ברשלנות, לרבות בדלי סיגריות, ניצוצות ממדורה, חיווט לקוי ואפילו טעויות בישול. עם זאת, האשמה המרכזית, וזו שלעתים קרובות מתעלמים ממנה, היא חוסר זהירות של אנשים. חוסר זהירות עם אש יכולה לנבוע מחוסר תשומת לב או הזנחה בעת התמודדות עם אש או חומרים דליקים אחרים. כשאנשים הם לא זהירים באש, הם מסכנים את עצמם, את יקיריהם ואת רכושם.

 

כיצד פעולות קטנות עלולות לגרום להצתה?

אחת הדרכים הנפוצות ביותר שבה חוסר זהירות יכול להצית שריפה היא על ידי השארת חומרים דליקים ליד מקורות חום. לדוגמה, השארת ערימה של עיתונים ליד מחמם חלל, השארת מגבת כלים על כיריים לוהטות או אחסון בנזין במוסך ללא אוורור מתאים הם כולם סכנת שריפה אפשרית.

כאשר חומרים אלו נחשפים לחום או להבות, הם עלולים להתלקח ולהתפשט במהירות. כאמור, יש המון דרכים שזה יכול לקרות, ואנשים כלל לא מודעים להשלכות של דברים קטנים שהם עושים, שנראים חסרי משמעות.

 

איך אפשר למנוע שריפות שנובעות מרשלנות?

מניעת שריפות הנגרמות כתוצאה מרשלנות היא קלה יחסית, שכן צריך רק לפעול תמיד לפי הנחיות הבטיחות בעת טיפול באש או בחומרים דליקים. חשוב להרחיק חומרים דליקים ממקורות חום ולכבות תמיד חומרי עישון ונרות לפני שיוצאים מהחדר או הולכים לישון.

חוסר תשומת לב הוא הגורם העיקרי לשריפות בשוגג. על ידי מודעות לסכנות פוטנציאליות ונקיטת אמצעי זהירות מתאימים, יהיה ניתן למנוע שריפות הנגרמות מרשלנות ולשמור על עצמנו, יקירינו ורכושנו בטוחים. מעט זהירות ותשומת לב יכולים לסייע רבות במניעת שריפות והשפעותיהן ההרסניות.

 

מה ההבדל בין גרימת שריפות ברשלנות לגרימת שריפה בזדון?

יש להפריד בין הצתה בזדון לבין הצתה ברשלנות, שכן עבירות הנוגע להצתת אש מתרכזות בתוצאות המעשה. הצתת אש בזדון היא עבירה פלילית שיכולה להתקיים כאשר רוצים לייצר נזק או להונות את הביטוח. עבירות הצתה יכולות להגיע לעד 20 שנות מאסר.

גרימת אש ברשלנות היא עבירה קלה יותר, אם כי נפוצה יותר, והעונש עליה היא עד 3 שנות מאסר, שכן מדובר באדם שלא נזהר ליד חומרים מסוכנים וגרם לנזק משמעותי ברכוש או בנפש.

 

גרימת שריפה ברשלנות – מתי חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי? סיכום

ברגע שאדם מואשם בעבירת של גרימת שריפה ברשלנות הוא צריך לפנות באופן מיידי לשירותיו של עורך דין פלילי עם התמחות בתחום. התחום הוא מאוד מורכב ויש תמיד שאלה לגבי מידת הרשלנות בהתאם למידת הנזק. עורך דין פלילי מנוסה יוכל לכוון את הדיון בצורה שתיטיב עם מרשו, לעזור עם ההיבטים הבירוקרטיים בהליך ובסופו של דבר, לסייע לו להשיג את התוצאה המשפטית הטובה ביותר עבורו.

לייצוג מעו”ד פלילי בנושא גרימת שריפה ברשלנות – צלצלו: 052-7999-799.

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שאלות ותשובות בנושא גרימת שריפה ברשלנות

מרבית האנשים הם פשוט חסרי תשומת לב ולא מבינים את ההשלכות של התמודדות עם אש. יש הרבה מאוד פרמטרים של זהירות שצריך לקחת בחשבון, ואנשים שמתחילים עם פעולה פשוטה, מסיימים עם הצתה שגורמת להרבה נזק.

הסיבה העיקרית לשריפות שנגמרות בצורה רשלנות היא השארת חומרים דליקים במקומות מסוכנים. בנוסף, הרבה אנשים משאירים סיגריות דלוקות במקומות שונים במרחב הציבורי, ויש אנשים רבים שמזניחים סירים על האש, ובכך גורמים לדליקות.

ובכן, ההשלכות תלויות בתוצאת השריפה. אם הנזק שנגרם הוא גדול, אדם הנאשם בגרימת שריפות ברשלנות יכול להיכלא ל-3 שנים. אדם שגרם נזק מועט יכול להסתפק גם בעבירות שירות. הרבה תלוי גם בעורך הדין שתבחרו לייצג אתכם.

החשיבות היא עצומה מכיוון שבתיקים של גרימת שריפה ברשלנות יש הרבה מקום לפרשנות. לכמה זמן השאיר הנאשם את הגז דולק, היכן הוא שם את הסיגריה והאם הוא ידע שהנפצים לא בטוחים לשימוש בשדה. לכן, עורך דין טוב יכול לנווט את דרככם לעונש קל או לביטול ההרשעה בכלל.

מידע נוסף בנושא פלילי
סחיטה מינית באינסטגרם

אינסטגרם – הפלטפורמה הפופולרית ברשת לשיתוף תמונות וסרטונים, הפכה בשנים האחרונות גם לזירת פשע דיגיטלית. התופעה של סחיטה מינית ברשתות החברתיות, הידועה גם במונח “סקסטורשן”

קרא עוד
סחיטה באיומים בגירושין

הליך גירושין, ידוע ככזה הטומן בחובו רגשות קשים, מתחים וכאב רב. במקרים קיצוניים, רגשות אלו עלולים להוביל להתנהגויות פוגעניות, ביניהן סחיטה באיומים בגירושין. עבירה זו,

קרא עוד
סחיטה באיומים ברשת

העולם הדיגיטלי פתח צוהר לאפשרויות חדשות, אך גם חשף אותנו לסכנות חדשות. אחת מהן היא סחיטה באיומים ברשת, תופעה רחבה ומתרחבת שמשפיעה על אנשים מכל

קרא עוד
סחיטה מינית בפייסבוק

פייסבוק הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו משתמשים בה כדי להתחבר עם חברים ומשפחה, לשתף רגעים מיוחדים, ולצרוך חדשות ומידע. אך לצד היתרונות הרבים, טמונה

קרא עוד
אישום פלילי

אישום פלילי מהווה ומייצג מרכיב קריטי ועיקרי מכלל העיסוקים של המערכת המשפטית. משמעותו של האישום הפלילי הוא האשמת הנתבע על ידי המדינה כתוצאה מעבירה שנעשתה

קרא עוד
סחיטה אלקטרונית

סחיטה אלקטרונית היא עבירה פלילית שהפכה נפוצה להפליא עם התפתחות האינטרנט וערוצי המדיה החברתית. למרבה הצער, ההשלכות של סחיטה ברשת – ובפרט של סחיטה מינית

קרא עוד