ביטול כתב אישום בגין האשמת שווא

יצר הנקמה או הרצון לפגוע באנשים אחרים ללא עוול בכפם זה משהו שקיים אצל לא מעט אנשים. יש אנשים שאף יקחו את זה צעד אחד קדימה ויגישו תלונה נגד זולתם, ובכך יגרמו לו לא מעט נזק, גם אם התלונה נטולת בסיס. כאשר האמת תתברר, יהיה צורך בהליך של ביטול כתב אישום בגין האשמת שווא שיש לעבור מול מערכת המשפט. על כך נסביר בשורות הבאות.

 

מתי מתעורר הצורך בביטול כתב אישום בגין האשמת שווא?

ביטול כתב אישום בגין האשמת שווא הינו נושא סבוך ורגיש שעלולות להיות לו השלכות קשות הן על המאשים והן על הנאשם. האשמות שווא עלולות להוביל להרשעות שגויות, לאובדן מוניטין ושם טוב ולפגיעה משמעותית ביחסים האישיים והמקצועיים. לכן, חיוני לטפל במקרים כאלה בזהירות וברגישות. חשוב לציין שיש מקרה יוצא דופן בחוק הישראלי, בו לא ניתן להעמיד מתלוננת שווא על עבירת מין לדין. זה נובע מהעובדה שאותן מתמודדות לעיתים נמצאות במצבים נפשיים לא פשוטים ותחת לחצים נפשיים גדולים, דבר שמניע אותן להאשמות שווא.

 

כיצד יכולים נפגעי האשמות שווא לפעול?

מערכת המשפט מספקת מנגנון מיוחד עבור אנשים שהואשמו בצורה כוזבת על מנת להגן על עצמם. עם זאת, לא מדובר בתהליך קל, שכן הנושא מצריך חקירה יסודית, שעלולה להיות ארוכה ויקרה. ובתוך כך, גם אם הנאשם חף מפשע, לא ניתן לבטל את הפגיעה בשמו הטוב ובחייהם שלו ושל משפחתו. חשוב לציין שהעונש על תלונת שווא הוא בין 3 ל-5 שנות מאסר.

 

מדוע אנשים מגישים תלונות שווא מלכתחילה?

ישנן סיבות רבות לכך שמועלות האשמות שווא בין אנשים שאפשר לחשוב עליהן:

  1. נקמה
  2. קנאה
  3. רווח כספי
  4. מחלת נפש. 
  5. פרשנות שגויה או אי הבנה של אירועים. 

 

מה עושים כאשר האשמת השווא היא תוצר של מחלת נפש או טראומה?

האשמות שווא לרוב מגיעות ממניע של נקמה או רצון לפגוע באדם שפגע באותו מאשים. גם מקרים רבים של קנאה נרשמים, לצד אנשים שרוצים להרוויח כסף בצורה כזו או אחרת. עם זאת, במקרים מסוימים, האשמות שווא עשויות להיות תוצאה של מחלת נפש או טראומה. במקרים כאלה, חיוני להעניק למאשים את העזרה והתמיכה הדרושים להם, לרבות ייעוץ וטיפול. 

 

האם הנאשם בהאשמת שווא חשוף לנזק גם אם הוא חף מפשע?

כאמור, ישנה לגיטימיות עבור אדם הנאשם לשווא, למצות את הדין עם המאשים שלו. לא רק מדובר ברקורד הפלילי, אלא גם בשם הטוב שנפגע, לצד שעות העבודה וההשקעה בעורך הדין. חשוב לשמור את כל המסמכים הרלוונטיים ולעבוד עם עורך דין המתמחה בתחום ויוכל לתת מענה שהוא נכון ואיכותי.

 

לסיכום: מדוע חשוב לפנות לעורך דין בנושא האשמות שווא למן הרגע הראשון?

כאשר אדם מואשם בצורה כוזבת בפשע, הצעד הראשון שהוא צריך לעשות הוא לפנות מיד לעורך דין המתמחה בנושא. במשרדינו תוכלו לקבל אנשי מקצוע אשר יכולים להדריך את הנאשם בהליך המשפטי ולייעץ לו כיצד לנהוג מול האדם שהאשים אותו ומול רשויות החוק. עורכי הדין שלנו גם יסייעו לנאשמים לאסוף ראיות להוכחת חפותם ולבנות הגנה מפני האשמות השווא.

זקוקים לעזרת עורך דין פלילי בביטול כתב אישום בגין האשמת שווא? חייגו עכשיו: 052-7999-799.

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שאלות ותשובות בנושא ביטול כתב אישום בגין האשמת שווא

מגוון סיבות, כגון שנאה, קנאה, בצע כסף וגם מחלות נפשיות. להרבה אנשים יש רצון לפגוע באנשים אחרים, והעניין בהגשת תלונה, הוא שגם אם היא לא נכונה, אפשר לייצר הרבה מאוד נזק לצד השני על לא עוול בכפו.

ראשית, תבוצע חקירה משטרתית, ואם במהלך החקירה יתגלה שמדובר בתביעת שווא, יהיה יכול הצד השני להגיש תלונה נגדית בגין האשמות שווא. גם כאן תתבצע חקירה, שיכול להסתכם בעונש למגיש התלונה המקורי.

העונשים נעים בין 3 ל-5 שנים, כאשר העונש קל יחסית אם לא מדובר על תלונת שווה של פשע. אם מדובר על פשע, והנאשם מתגלה אשם כדין, הוא יעמוד בפני עונש מקסימלי של 5 שנים בכלא.

עליו לפנות בראש ובראשונה לשירותיו של עורך דין פלילי המתמחה בנושא, ולהימנע משיחה או אינטראקציה כלשהי עם מגיש התלונה. הוא צריך לפנות בצינורות המקובלים ולדרוש את חקירת הנושא. כל פעולת תגמול כנגד המגיש תגרום לנזק רב לכל המעורבים. 

מידע נוסף בנושא פלילי
עורך דין פלילי בירושלים

ההליך הפלילי הוא מטבעו, אחד המצבים המשפטיים המורכבים והמלחיצים ביותר עבור כל אדם באשר הוא. לכן אם אתם ניצבים בפני חקירה, כתב אישום או משפט

קרא עוד
סחיטה מינית באינסטגרם

אינסטגרם – הפלטפורמה הפופולרית ברשת לשיתוף תמונות וסרטונים, הפכה בשנים האחרונות גם לזירת פשע דיגיטלית. התופעה של סחיטה מינית ברשתות החברתיות, הידועה גם במונח “סקסטורשן”

קרא עוד
סחיטה באיומים בגירושין

הליך גירושין, ידוע ככזה הטומן בחובו רגשות קשים, מתחים וכאב רב. במקרים קיצוניים, רגשות אלו עלולים להוביל להתנהגויות פוגעניות, ביניהן סחיטה באיומים בגירושין. עבירה זו,

קרא עוד
סחיטה באיומים ברשת

העולם הדיגיטלי פתח צוהר לאפשרויות חדשות, אך גם חשף אותנו לסכנות חדשות. אחת מהן היא סחיטה באיומים ברשת, תופעה רחבה ומתרחבת שמשפיעה על אנשים מכל

קרא עוד
סחיטה מינית בפייסבוק

פייסבוק הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו משתמשים בה כדי להתחבר עם חברים ומשפחה, לשתף רגעים מיוחדים, ולצרוך חדשות ומידע. אך לצד היתרונות הרבים, טמונה

קרא עוד
אישום פלילי

אישום פלילי מהווה ומייצג מרכיב קריטי ועיקרי מכלל העיסוקים של המערכת המשפטית. משמעותו של האישום הפלילי הוא האשמת הנתבע על ידי המדינה כתוצאה מעבירה שנעשתה

קרא עוד