3 שלבים עיקריים בתביעת גירושין

ההחלטה להתגרש היא מורכבת ומבלבלת, אך אתם ואתן לא לבד! מאיפה מתחילים? הנה שלושת השלבים העיקריים בתביעת גירושין

הליך גירושין מכיל בתוכו הליך דתי (במקרה שהנישואין היו ברבנות) והליך משפטי. במידה ולזוג יש נכסים משותפים או רכוש משותף כדאי לפנות לעורך דין גירושין מומלץ כדי לעבור את ההליך בצורה מיטבית. בכל מקרה בו ניגשים לתביעת גירושין חשוב להכיר את שלושת השלבים העיקרים, ושוב, להשתמש בליווי עורך דין מנוסה.

 

שלב ראשון – פניה למגשר

לאחר שבני זוג מקבלים החלטה להתגרש מתחיל הליך גירושין שהוא הליך משפטי לכל דבר ולכן כולל תביעת גירושין בבית דין. בשלב הראשון מומלץ לפנות למגשר כדי להגיע להסכמה מחוץ לכותלי בית המשפט על הסדר חלוקת הרכוש והנכסים. המגשר הוא צד שלישי בהליך ולכן בהכרח אובייקטיבי, תפקידו לדאוג לאינטרסים של שני הצדדים ולסייע להם להגיע להסדר שוויוני בעניין חלוקת הרכוש, הנכסים והמשמורת על הילדים. בעזרת המגשר בני הזוג אמורים להגיע להסכם גירושין, אך בשלב זה עדיין אין לו תוקף משפטי.

 

שלב שני – בית משפט לענייני משפחה

לאחר ניסוח ההסכם בני הזוג עוברים לאשר אותו בבית משפט לענייני משפחה. בעיקרון בני הזוג יכלו גם לנסח את ההסכם ללא עזרת מגשר, אך תמיד מומלץ לפנות לצד שלישי על מנת למנוע חיכוכים ומשקעים נוספים מיותרים, נוסף על כך שמגשר הוא אדם מקצועי ובעל ניסיון בתחום.

בני הזוג מגיעים לבית המשפט לענייני משפחה עם ההסכם, שם הוא יאושר על ידי שופט (ניתן גם לגשת עם ההסכם ישר לבית הדין הרבני). הצורך באישור בית משפט הוא כדאי לתת תוקף משפטי כך שהמסמך יהיה מחייב מאוחר יותר מול גופים מדיניים כגון ביטוח לאומי ומס הכנסה.

 

שלב שלישי – ההליך הדתי

נישואין ברבנות מחייבים גם גירושין ברבנות, כלומר בבית דין רבני על ידי פתיחת תיק ברבנות. ההליך הדתי אכן מתחיל בפתיחת תיק לאחר תשלום אגרה לבית הדין. הבקשה לפתיחת תיק וגירושין עצמם כוללת מילוי טפסים הכוללים פרטים אישים, צילומי תעודות זהות ונישואין וכמובן כתב תביעה לגירושין אשר בתוכם יש לפרט מה הסיבות לגירושין.

בשלב זה גם מחליטים על חלוקת הנכסים והרכוש, בפועל החלוקה יכולה להתבצע מחוץ לכותלי בית הדין הדתי, במידה ואכן כך היה בשלב זה יש להציג את ההסדר שהתקבל בבית המשפט לענייני משפחה או שערכו לבד בני הזוג.

מרגע שהתקבלה ההחלטה להתגרש יש להתחיל לפעול מול בית הדין הרבני, לשלם אגרה ולפתוח תיק לתביעת גירושין. לפני ההגעה לבית הדין הרבני מומלץ לפנות למגשר או ישירות לעורך דין, על מנת לנסח הסכם חלוקת רכוש ונכסים אותו יש להציג ולאשר בבית משפט לענייני משפחה ולאחר מכן בבית הדין הרבני.

 

הורים וילדים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני