פגיעה גופנית בזמן שיפוץ המטבח בבית

בזמן שיפוץ המטבח או כל חלק אחר בבית, יש לבדוק את הביטוח למקרה של פגיעה גופנית כתוצאה מנזק הנגרם במהלך השיפוץ למשפץ, ובכך למנוע תביעה משפטית. המאמר יעסוק בפגיעה גופנית בזמן שיפוץ המטבח.

 

כיצד מתרחשות פגיעות בשיפוץ מטבח?

שיפוץ מטבח כרוך בעבודה פיזית בה מפרקים את ארונות המטבח הישן והחיפויים. לעיתים צריך להרוס קיר או לבנות קיר, להחליף את הריצוף וכד'. גם התקנת שיש היא עסק מורכב כי החתיכות הן גדולות וכבדות, עלולות ליפול ולפגוע במשפץ מבחינה פיזית. פגיעה כזו עלולה להוביל לתביעה ואתם אלו שתצטרכו לשלם את הפיצוי שיכול להגיע לסכומים גבוהים מאוד. פציעות בעת שיפוץ המטבח ואזורים אחרים בבית הן דבר שבשגרה והתביעות זורמות לבתי המשפט בתדירות. לפיכך, חשוב לבדוק את מידת האחריות שלכם ואת אחריות הקבלן טרם התחלת השיפוץ.

 

מה חשוב לבדוק לפני שמשפצים את המטבח?

לפי החוק כאשר עורכים חוזה עם בעל מקצוע פטורים מנזקים שיכולים להיגרם לו כתוצאה מהשיפוץ. במידה והלקוח התרשל בבחירת בעל המקצוע הוא יישא בהוצאות במקרה של תביעה. כלומר, בעל מקצוע שאינו בעל תעודה והכשרה המגיע לשיפוץ אינו באמת בעל מקצוע. לדוגמה, חבר עם ידיים טובות מגיע לשפץ את המטבח שלכם בזול. אתם יודעים שאין לו תעודה ובכל זאת סוגרים איתו על השיפוץ. אם במהלך השיפוץ הוא נפצע, הוא יגיש תביעה נגדכם ואתם תהיו אחראים לפציעה שלו ולפיצוי. לכן, כאשר עומדים לשפץ את המטבח יש לבחור בעל מקצוע עם תעודות והכשרה מקצועית רלוונטית לתחום בו הוא עוסק וכך להיות מכוסים מבחינת ביטוח צד ג' לכל נזק שעלול לקרות. בקשו מבעל המקצוע להציג את הרישיון שלו ובדקו שהוא בתוקף. כשמזמינים קבלן שיפוצים למשל, ניתן לבדוק באמצעות האינטרנט אם הוא רשום ברשם הקבלנים ואם הרישיון שלו בתוקף. אך האם זה מספיק?

 

פוליסת ביטוח תקפה

בנוסף לבדיקת הרישיון ותעודות ההסמכה של איש המקצוע, יש לבדוק גם אם הוא מבוטח בפוליסה לנזקי גוף ורכוש. כאשר יש ביטוח כזה אתם מוגנים מתביעות ובמקרה של פגיעה הוא יתבע את חברת הביטוח בה הוא מבוטח. מעבר לכך, הפוליסה צריכה לכלול גם סעיף של ביטוח אחריות מקצועית במידה ומתרחש נזק ברכוש בביתכם בזמן השיפוץ. רוב המשפצים ואנשי המקצוע נושאים רישיון, תעודות ומכוסים בפוליסה של נזקי גוף ואחריות מקצועית. בשל השוק הפרוץ בתחום השיפוצים אתם עלולים להיתקל גם במתחזים לאנשי מקצוע. לכן הדרך הטובה ביותר לבחירת איש מקצוע לשיפוץ המטבח היא לבחור אותו באמצעות אינדקס לבעלי מקצוע בתחום השיפוצים. האינדקס כולל מבחר של אנשי מקצוע אשר נבדקו לפני שפורסמו, הם מכוסים מבחינת הביטוח ואינם מתחזים. ניתן לקרוא באתרים הללו גם חוות דעת ולקבל המלצות מלקוחות מרוצים.

 

פגיעה גופנית

 

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,