על פי אילו חוקים חייבים לעבוד בעלי מקצוע כאשר הם עובדים בביתך

כל אחד הזמין לפחות פעם אחת במהלך חייו בעל מקצוע שערך תיקון או ביצע פעולה אחרת כלשהי בביתו. מדובר במצב שעשוי להביא לשני סוגים של חוויות. האחת, שלילית והשנייה – חיובית. הדבר תלוי בעיקר ביישום של חוקים בלתי כתובים שנוגעים לבעלי המקצוע. במדריך הנוכחי נציין בפניכם את החוקים הללו, כדי שתוכלו לעקוב שהם מיושמים בשטח. כך תוכלו להבטיח לעצמכם חוויה חיובית בעת שהותו ולאחר עזיבתו של בעל המקצוע.

 

על מה אנחנו מדברים בכלל?

רגע לפני שניכנס לעובי החוקים, חשוב לנו להסביר באופן מעמיק אודות הפירוט שהצגנו בפניכם בפסקת הפתיחה. לא מזמן, הזמן צבעי שצבע לנו את כל הבית, מבפנים ומבחוץ. בסופו של ההליך, גילינו כי הצבעי השאיר אחריו את הדברים הבאים:

  • דליים ריקים של צבע בפינות הבית השונות
  • שקיות אוכל זרוקות
  • שאריות צבע על הרצפה

הדברים הללו, כמו שאתם וודאי מבינים, הוציאו אותנו מדעתנו. שכן, כשאנחנו מזמינים בעל מקצוע, אנחנו מצפים שבסיום ההליך הוא ישאיר את הבית כפי שהיה קודם לכן, ולא ישאיר לנו עבודת ניקיון אחריו. זו עבירה על ה"חוקים" שאנחנו מדברים עליהם. כעת נציין אותם בפניכם.

 

חוק מספר 1 – לנקות אחרי כל הליך

זה לא משנה אם הזמנתם בעל מקצוע שמבצע אצלכם הליך של פתיחת סתימה בביוב או הליך של ייבוש תת רצפתי. בכל מצב שהוא, בעל המקצוע צריך לנקות אחריו. ראוי לציין כי אין מדובר בעת ההליך. כך שאם למשל הזמנתם בעל מקצוע שמבצע הליך של איתור נזילות מים והדבר הוביל לנזילה משמעותית של מים ברחבי הבית, אין הכוונה שהוא צריך לנקות את זה באותו הרגע, אלא, בסיום הטיפול בתקלה המדוברת.

 

חוק מספר 2 – שיתוף

בעל מקצוע צריך להיות אדיב כלפיכם ולשתף אתכם בפעולות שהוא מבצע. כפי שאנחנו מצפים שרופא השיניים ישתף אותנו בעת הליך רפואי שהוא מבצע, שלב אחר שלב, כך אנחנו מצפים לא פעם לשיתוף מצד בעלי המקצוע השונים. הדבר נכון למגוון רחב של בעלי מקצוע, למשל:

  • צבעי
  • אינסטלטור
  • מתקין גגות ועוד

 

חוק מספר 3 – אדיבות

אתם מן הסתם רוצים להיות בטוחים שמגיע אליכם בעל מקצוע אדיב. כזה שבא לטפל בתקלה במקצועיות ולא לצעוק עליכם, להשפיל אתכם שאתם לא מבינים דבר בתחום הזה או להתנהל כלפיכם באופן מעליב ופוגעני. כך שבעצם, אתם צריכים לשים לב שמדובר בבעל מקצוע שחייב לעבוד לפי חוק האדיבות שנקרא גם "חוק חיוך חובה" לעיתים.

 

כמה מילים לקראת סיום

עד כאן כל החוקים שבעלי המקצוע חייבים ליישם כשהם עובדים בבית שלכם. עכשיו, כשאתם יודעים מהם החוקים הללו, כדאי שתשימו לב שבעל המקצוע עומד בהם. במידה והוא עובר על אחד מהם, כדאי שתחשבו עליכם לעשות.

עורך דין

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני