מהי עבירת תנועה פלילית?

כל עבירת תנועה מוגדרת בעיקרון כעבירה פלילית, אך יש הבדל בין עבירות קלות לחמורות.

היכרות עם ההבדל הזה יכולה לסייע לנאשם בביצוע עבירות תנועה, ואף להפחית מהעונש שיינתן לו על ידי בית המשפט או הרשויות.

אבל בשביל שזה יקרה, יש צורך להתייעץ עם בעלי מקצוע

החוק בישראל מתייחס בחומרה רבה לעבירות תנועה. בגלל שתאונות דרכים הן מהגורמים העיקריים למוות, נכות ומחלות קשות, המחוקק מפעיל שורה ארוכה של כלים על מנת לנסות למנוע אותן. בין היתר, אחד הכלים שבהם משתמשים הוא הרתעה. אך על מנת להשיג הרתעה, יש צורך להטיל עונשים כבדים בגין סוגים שונים של עבירות תנועה.

 

כל עבירת תנועה – היא עבירה פלילית

הדוגמה הכי טובה לחשיבות של מלחמה בתאונות דרכים בעיני החוק היא זו שקושרת בין עבירות תנועה לבין עבירות פליליות. בפועל, כל עבירת תנועה מוגדרת כעבירה פלילית. הגדרה כזו של עבירת תנועה כעבירה פלילית מציבה אותן ברף אחר לגמרי, גם מבחינת התייחסות הרשויות או בתי המשפט וגם מבחינת העונש.

סקירה קצרה של המידע באתר https://www.gordonsilver.com יכולה לשפוך אור על ההבדל בין סוגים שונים של עבירות תנועה. כך רואים לא רק את ההבדל בין סוגים שונים של עבירות תנועה, אלא לומדים מה אפשר לעשות כדי להתמודד איתן.

 

איך מתמודדים עם עבירת תנועה?

עבירת תנועה פלילית, או כאמור כל עבירת תנועה באשר היא, מחייבת התייעצות עם עורך דין ובעלי מקצוע. כאשר מערבים עורכי דין ובעלי מקצוע, יש סיכוי גבוה יותר להפחית את חומרת העבירה. הסיבה לכך היא שלמרות שכל עבירת תנועה מוגדרת בעיקרון כעבירה פלילית, יש הבדל בין עבירות קלות לחמורות.

מבחינת עונש, ההבדל בין עבירות קלות וחמורות יכול לבוא לידי ביטוי במאסר או קנס כספי. בעבירות תנועה קלות למשל יכול להיות שהנאשם יקבל עונש מינימאלי של קנס או צבירת נקודות. לעומת זאת, בעבירות תנועה חמורות שמעורבת בהן פגיעה בחיי אדם – העונש הוא לעיתים קרובות מאסר.

 

הייתם מעורבים בתאונה? זה מה שעליכם לעשות

כל מי שהיה מעורב בכל סוג של תאונת דרכים צריך למהר ולהתייעץ עם בעלי מקצוע. התייעצות עם עורך דין עוזרת להצביע על ההבדל בין עבירות תנועה קלות וחמורות והיא גם יכולה לסייע במיצוי הזכויות. מלבד התייעצות עם עורך דין לצורך התנהלות בין כתלי בית המשפט, זהו אקט אזרחי מומלץ גם לטובת התנהלות מול רשויות האכיפה ובראשן משטרת התנועה.

לסיכום, כל עבירת תנועה נחשבת עבירה פלילית ונידונה לפי החוק הפלילי. הגדרה כזו של עבירות תנועה מנסה לייצר הרתעה, אך יש עדיין הבדלים מסוימים בין עבירות קלות וחמורות. מבחינת מעורבים בתאונות דרכים, הפתרון הכי טוב הוא לערב עורך דין כמה שיותר מוקדם ולהתייעץ איתו בנושא.

 

רכב מתנגש באישה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני