עבירות נהיגה בשכרות והעונשים עליהן

למרות החוק הברור הנוגע לנהיגה בשכרות, צעירים רבים החוזרים מבילוי ממסיבות, אירועים או פאבים, נוהגים גם אם שתו כוסית אחת, ולעיתים נעצרים בדרכים ועשויים לעבור בדיקת ינשוף. אם הבדיקה מראה ששתו קצת יותר מדי, הם נחשבים כנהגים בשכרות. המאמר יתאר את העבירה, האכיפה והעונש הצפוי.

 

אילו בדיקות נעשות במקרים של חשד לנהיגה תחת שכרות?

הבדיקה הפופולרית ביותר היא בדיקת ינשוף. הנהג צריך להסכים לעשות את הבדיקה ולנשוף לתוך מכשיר המראה אם מצוי אלכוהול בגופו. בדיקה זו בלבד אינה מספיקה. השוטר צריך לבחון את ההתנהגות של הנהג, ההליכה, הדיבור, הריח, הימצאות אלכוהול ברכב ועוד. הוא יבקש מהנהג לעצום עיניים ולגעת באף, לצעוד בקו ישר, לעמוד כמה רגעים על רגל אחת ועוד. על אף זאת, החוק לא מורה לשוטר לעשות את הבדיקות הללו והנהגים אינם מחויבים לעשות אותן. כדי למצוא כמות אלכוהול בדם, הבדיקה המהימנה ביותר היא בדיקת דם. את הבדיקה יכול לעשות אך ורק רופא ואין לעשותה בשטח. כאשר נהג נחשד בנהיגה בשכרות לאחר תאונת דרכים בה היה מעורב, השוטר רשאי לשלוח אותו לבדיקת דם.

 

כיצד הבדיקות משפיעות על תוצאות המשפט?

נהיגה בשכרות שלאחריה מקבלים זימון לבית הדין, בדרך כלל מסתיימת בזיכוי או בעונש קל אם מעורבת בה בדיקת ינשוף. הסיבות לכך נעוצות במהימנות הבדיקה. עורך דין לענייני תעבורה יוכל להוכיח את חוסר האמינות בבדיקה בשל ניסיונו הרב. כשמדובר בנהג חדש או נהג צעיר, החוק מחמיר יותר אך בהתאם לבדיקה ולתוצאות שלה ניתן להוכיח את חוסר האמינות שלה.

 

העונשים על עבירת נהיגה תחת שכרות

כאשר המשטרה מוכיחה שהנהג נתפס תחת שכרות זוהי עבירה פלילית לכל דבר והעונשים הצפויים בחוק הם פסילת רישיון לשנתיים או יותר, פסילה מנהלית לחודש הנעשית במקום והשבתת הרכב לאותו הזמן. במקרים בהם הנהג תחת שכרות מעורב בתאונת דרכים ובעיקר אם יש נפגעים, העונש הצפוי הוא מאסר בפועל.

 

כיצד עורך דיני לענייני תעבורה יכול לעזור?

מתוקף ניסיונו ומומחיותו בתחום, עורך דין לענייני תעבורה יכול להקל על העונש ובמקרים רבים גם להביא לזיכויו של החשוד. הוא מכיר את הנהלים, את אמצעי האכיפה, את התקנות אליהן השוטרים מחויבים וכיצד להוכיח שהבדיקות שלהם לא תמיד אמינות. לפיכך, בית המשפט בוחן כל מקרה לגופו. במקרים בהם נקבעת פסילת רישיון למשך שנתיים או יותר, לאחר שפג תוקפה, הנהג יקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים על מנת לעבור בדיקת כשרות נהיגה. בעזרת עורך דין לדיני תעבורה המכיר את החוקים ניתן יהיה להגיע להסדר עם המכון הרפואי ולא לפסול את הרישיון לגמרי. לגבי נהג חדש, אם בית המשפט קובע פסילה ליותר מ-3 חודשים, הוא יהיה מחויב לעבור מבחן תיאוריה בשנית ויקבל זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

שכרות

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני