3 סיבות ללמוד הגנה עצמית

הגנה עצמית היא שם כולל למגוון טכניקות ואסטרטגיות שנועדו, מין הסתם, להגן על עצמנו.

אנחנו חיים במציאות מורכבת שבה חשוב מאוד להיות ערניים לסביבה שלנו בכל פרמטר, ולצערנו, היום זה כבר נהיה בגדר לימודי חובה בעיקר למין הנשי שנאלץ להתמודד עם סיטואציות לא נעימות, טורדניות, ואלימות שהן לא יכולות להתמודד איתם בלי הכלים הנכונים.

אז למה ללמוד הגנה עצמית? איפה זה יכול לתרום לנו בחיים מעבר לרמה הבסיסית של הכרת התרגילים?

ואיך זה הפך להיות לתחום שמדורג כמוצר צריכה בסיסי היום?

 

1.בטחון עצמי

המון אנשים לא נתקלים בדברים קיצוניים ביום יום שלהם ולכן קשה להם לדמיין סיטואציה שבה הם יצטרכו לתרגל קרב מגע או אומנות לחימה מסוימת.

אבל מה יותר טוב מלדעת להגן על עצמך הגנה עצמית ולתת בוסט לביטחון העצמי שלך שתוכל להתמודד עם כל סיטואציה בכל זמן?

מדובר מסוג ביטחון שאפשר להשיג רק לאחר למידת מיומנויות לחימה ספציפיות, שמשאירות אותך רגוע בפני כל סיטואציה המאיימת להגיע, ונותנת לך את הביטחון והשקט שתוכל להגן על עצמך בכל סיטואציה קיימת. וככל שהאימונים נהיים מקצועיים ואיכותיים יותר, איתם תחושת החרדה יורדת ותחושת הביטחון שלנו עולה באופן אוטומטי וחד משמעי.

 

2.שיפור הכושר הגופני והנפשי

גם אם אתם מתאמנים במכון כושר או בסטודיו, שום דבר לא מכין אתכם לסוג האימונים שמאמנים להגנה עצמית. בלימוד הגנה עצמית תוכלו להביא את הגוף שלכם לקצה גבול היכולת ולהכין אותו למצבים הישרדותיים הדורשים מכם להלחם וכתוצאה מכך רמת האדרנלין מאוד גבוה בגוף מאימונים בסוג זה.

אתם תוכלו לשלוט בגוף שלכם כשהוא נכנס להלם, סטרס, או מצבי קיצון של תקיפה או אלימות כלפיכם, תוך כדי הכושר הגופני שלכם יעלה פלאים ותוכלו להתחבר באופן עמוק יותר לקשר האמיתי שבין הגוף לנפש ע"י כל הפרמטרים שמשפיעים על החרדה והסטרס בגוף במצבי לחץ וקיצון.

 

3.פיתוח אופי

זה אולי ישמע מופרך, אבל לימודי הגנה עצמית מלמדת אתכם המון על עצמכם גם בלי קשר לפן הפיזי שבדבר. היא דורשת מכם לפעול עם המון כבוד לעצמכם, לגוף שלכם, וגם לפרטנר שמולכם שאיתו אתם עובדים בשיתוף וצריכים לסמוך עליו ב100 אחוז. בנוסף לכך, האופי שלכם מתחשל ואתם הופכים לאנשים בעלי שליטה הלוקחים אחריות מלאה על החיים שלהם, ועם הזמן אתם תחשפו לזה לעוד תחומים בחיים שלא קשורים רק למהירות תגובה או לתרגיל כזה או אחר.

 

סיכום

אין ספק שללמוד הגנה עצמית זה מטרה חשובה לסמן עליה וי ברשימת המטרות שלנו, הלמידה תשפר את חייכם, ותוביל אתכם לגרסה הכי טובה ומשופרת שלכם. אל תתמהמהו ואל תחכו לרגע דרמטי שידרוש מכם לרכוש את המיומנויות האלו, אלא חפשו עוד היום סוג של אומנות לחימה שמדבר אליכם ותתחילו לפעול כדי להיות בטוחים, מוגנים, ומאושרים יותר.

ג'ודו

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא