נהיגה בפסילה – מה המשמעות אם נתפסתם

כאשר אדם נוהג כאשר הוא מצוי תחת שלילת רישיון, מדובר על מצב מסוכן וחמור שמערכת המשפט מתייחסת אליו ברצינות רבה. לכן, יש להימנע כמה שיותר מסיטואציות מן הסוג הזה. במאמר זה תתואר הסיטואציה המשפטית והשלכותיה על הנהג.

מהי שלילת רישיון ?

על מנת להבין מהו ההסדר החוקי במצב של נהיגה תחת שלילת רישיון יש להבין תחילה מהי השלילה. מדובר על סיטואציה שבה בעקבות מצב חוקי מסוים (בין אם שוטר פסל זמנית את האפשרות לנהוג ובין אם בית המשפט) שאוסר על נהיגה ברכב. ישנן שתי סיטואציות עיקריות שבהן אין אפשרות לנהוג, שלילת רישיון ופסילת רישיון. אולם העיקר הוא שאסור חוקית לנהוג.

נהיגה תחת שלילת רישיון היא סיטואציה ובה הנהג מחליט להתעלם מהוראת השוטר או בית המשפט ולנהגו בכל זאת. מדובר על פעולה שהיא הלכה למעשה זלזול בהוראותיו של שולל הרישיון – דבר שמנסים לגנות ולהרתיע כמה שיותר מפניו.

 

האם נהיגה בשלילה או פסילת רישיון היא מעשה פלילי?

נהיגה בפסילה או בשלילה היא עבירה פלילית. לכן אם נתפסים כאשר נוהגים על אף השלילה ישנו שיקול דעת בפתיחת כתב אישום. בנוסף, חשוב לזכור שפעמים רבות השלילה עצמה היא תוצר של הליכים משפטיים קודמים (למשל בעקבות נהיגה בשכרות) – מה שרק מחריף את המצב ויכול להרע מאוד את מצבו המשפטי של הנהג.

באופן כללי, בית המשפט מושפע מאוד מההיסטוריה של הנהג – האם הוא נהג ללא עבירות קודמות או שעברו מוכתם בעבירות קודמות. מדובר על אינדיקציה חזקה על השפעת העונש. צריך לזכור שבית המשפט מעוניין להקל עם מי שזוהי עבירתו הראשונה ולהחמיר עם מי שלאו.

 

מהי הענישה על העבירה הפלילית של נהיגה תחת שלילה?

פקודת התעבורה (סעיף שישים ושבע) מגדירה את העונש המקסימלי במצב של נהיגה תחת שלילת רישיון עד שלוש שנות מאסר, בנוסף לשנתיים של פסילת רישיון – כפי שניתן לראות מדובר על עונש חמור מאוד שאמור להרתיע נהגים מביצוע של פעולה כזו.

מטבע הדברים, מדובר על סיטואציה משפטית המושפעת מנסיבות רבות – למשל בסיטואציות בהן שלילת הרישיון נעשתה לא כדין החומרה של נהיגה בשלילה היא אחרת מאשר מצב שבו השלילה היא תוצר של צו בית משפט.

 

כיצד ניתן להיערך?

כמו שניתן להבין, מדובר במצבים שיכולים להשתנות מאוד בהתאם לעובדות הקונקרטיות ולכן יש צורך להיעזר בעורך דין מומחה לדיני תעבורה. מדובר על תיק משפטי שמושתת על תקדימים (שיכולים להטות את הכף) ולכן בקיאות בהם היא הכרחית מאוד.

מומלץ להיוועץ בעורך דין תעבורה כמה שיותר מהר שכן ההתנהלות מול השוטרים יכולה לסייע מאוד בבית המשפט או אף למנוע את ההגעה לבית המשפט. במידה ורוצים להיוועץ, ניתן לקבל עוד פרטים על עו"ד תעבורה כאן – צרו קשר בהקדם.

נהיגה בפסילה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני