מתי סכסוך משפטי יכול להגיע למשפט פלילי

עבור מי שלא מגיע מעולם המשפטים, המושגים השונים יכולים להיות מבלבלים ולא ברורים. מה ההבדל בין משפט אזרחי למשפט פלילי? מהו סכסוך משפטי? היא ניתן לשפוט אותו נאשם על אותו מעשה גם במשפט פלילי וגם במשפט אזרחי? עולם המשפט מעלה המון שאלות ותהיות אך גם מעורר סקרנות גדולה ורצון לדעת. אנחנו ננסה היום לתת מענה על אחת מהשאלות הרבות הללו.

 

מהו סכסוך משפטי

אז לפני שנענה על השאלה הגדולה – מתי סכסוך משפטי הופך לסכסוך פלילי, נתחיל בלהסביר את שני המושגים בנפרד. אז מהו סכסוך משפטי? סכסוך משפטי מתייחס בדרך כלל לסכסוך משפחתי שיכול להיות בין בני זוג, גרושים, הורים עם ילדים משותפים או עם הילד עצמו, על רקע סיבות מסוימות המוגדרות בחוק, כגון ענייני ממון, מזונות, נישואין וגירושין וכל מה שקשור לילד משותף.

במשפט ינסו בני הזוג בעזרת עורכי דינם להגיע לפשרה על מנת לא להגיע למצב של הגשת תביעה. אם אתם נמצאים במצב דומה ומחפשים עורך דין מומלץ לענייני משפחה, לחצו כאן למעבר לאתר של עורכת דין לענייני משפחה בקרית אונו.

 

מהו משפט פלילי

משפט פלילי מתבצע כנגד כל אדם שעבר על החוק הפלילי אשר קובע את העבירות והעונשים הצפויים למי שעבר עבירות אלו. בכל חברה החוק הפלילי משתנה ויש ביכולתה לקבוע מה מהווה סכנה על ביטחונה ועל קיומה על מנת שייחשב כעבירה פלילית. במשפט הפלילי המדינה היא זאת שתובעת את העבריין, ואילו הנפגע אינו צד במשפט אלא מיוצג על ידי המדינה במהלך המשפט.

הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

תהליך גישור סכסוך

כיום בישראל ישנו חוק הקובע כי כל אדם שרוצה להגיש תביעה נגד אדם קרוב אליו כפי שפרטנו מקודם, מחוייב להגיש כל בקשה ליישוב סכסוך על מנת ליישב את הבעיה בדרכי שלום ולהגיע לפתרון משותף בעזרת עורכי דין ואנשי מקצוע, לפני שפונים לתביעות. לא כל התהליך, שלוקח כ-60 ימים, אין באפשרותו של אף אחד מהצדדים להגיש תביעה כנגד השני, וזאת על מנת לתת הזדמנות אמיתית לתהליך הגישור.

את הבקשה לגישור הסכסוך יגיש אחד הצדדים בעצמו או בעזרת עורך דינו, אותה מפנים לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. את המיקום בוחרים על מקום מגוריהם המשותף, או על פי מקום מגוריהם האחרון.

 

מתי ניתן לעבור למשפט פלילי?

במידה ולאחר סיום התהליך או תקופת ההמתנה שבה לא ניתן להגיש תביעה כנגד הצד השני של הסכסוך, האדם עדיין מעוניין להגיש תביעה באחת מהערכאות במדינה, הוא יוכל לעשות זאת ולהיכנס להליך משפטי למול הצד השני. במקרה כזה, במידה והתביעה עוסקת באישום פלילי, הוא יוכל לגשת לבית דין שעוסק בתביעות פליליות ושם להגיש את התביעה כנגד הנאשם בבית משפט השלום את בבית משפט מחוזי על פי חומרת כתב האישום.

בלשים פליליים

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עריכת דין
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד