מתי ניתן להתחיל בהליכי הסדר חוב מול בנק

הסדרת חוב מול הבנק היא הליך לא פשוט כשרוב הבנקים לא מקלים ובאים לקראתנו, אנשים רבים בעלי עסקים או לא נתקלים בסוגייה זו וחשוב לעשות סדר בדברים. מתי צריך לפנות לעזרת עורך דין? מהו הסדר חוב ואיך מתמודדים איתו?

 

מהו הסדר חוב

החוב נוצר שבן אדם מפגר בתשלומיו לכל גוף או אדם אחר בעבור הלוואה או משכנתא שניתנה לו. הסדר חוב מול הבנק או כל גוף אחר הוא מעין הסכם שנחתם בין לווה הכספים לגוף המלווה והוא מאפשר התאמה של מצבו הכלכלי שלא מאפשר לו להחזיר את ההלוואה כפי שהוסכם בחוזה הראשוני. ניתן להסדיר הסכם זה מול כל נושה רלוונטי – המוסד לביטוח לאומי, בנקים, רשות ההוצאה לפועל ועוד.

 

איך מבקשים הסדר חוב מהבנק

על מנת להתחיל בתהליך של בקשת הסדר חוב בטח ובטח מבנקים יש להיעזר בעורך דין, ההליך אינו פשוט והוא מחייב היכרות מעמיקה עם כל השורות הקטנות ובנוסף יש לנקוט דרכים יצירתיות ומקצועיות על מנת להשיג את המבוקש. עילה לא משכנעת שלא מנוסחת היטב לא תקבל אישור להסדר חוב, במקרה של שלילת הבקשה ניתן לערער על כך בבית המשפט ולהמשיך להילחם עבור מה שמגיע לכם.

 

הסדר חוב בגין חוב משכנתא

אחת ההלוואות הפופולריות עבור לקוחות בנק פשוטים היא נטילת משכנתא עבור רכישה של בית מגורים, משכנתא זו ניתנת בתנאים טובים מתנאי ההלוואה הרגילים מאחר שמדובר בשעבוד זכויות בנכס קיים לטובת הבנק עד שההלוואה תוחזר במלואה. במקרים בהם הלקוח לא עמד בהחזרת התשלומים במשך 6 חודשי פיגור מצטברים הבנק עלול לנקוט באמצעים כמו הליכי מימוש נכס, פינוי נכס ומכירה שלו לצד שלישי.

 

הסדר חוב לעסק מול הבנק

עסקים קטנים או גדולים רבים בעצם חיים על מעין "ברז" אשראי של הבנק שמשחרר הלוואות בתנאים מסחריים שונים ולכן ברגע שהבנקים ייסגרו את הברז מכל סיבה העסק עלול להתמוטט בזמן קצר מאוד ולכן במקרים כאלו מומלץ להגיע להסדר חוב מול הבנק מבעוד מועד. מטרת הסדר החוב מול הבנק היא לאפשר לעסק להמשיך בפועלו ותוך כדי להצליח לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלו תוך מימוש מלא של זכויות המגיעות לחייב.

 

מתי אפשר להתחיל בהליכי הסדר חוב

ראשית שימו לב להתחייבויות הכספיות שלכם ובדקו בצורה מושכלת ומחושבת קדימה האם תוכלו לעמוד בהחזרים הכספיים, אם אתם מבינים שאינכם שקלו שנית את ההוצאה הכספית הזו. אם לא עומדת בפניכם ברירה מומלץ לנסות להגיע להסדר חוב עם לקיחת ההלוואה. במקרה אחר שלא צפיתם את הקושי שתתקלו בו – פנו לעורך דין מיד עם התשלום המאוחר הראשון שלכם.

 

לסיכום

עבודה מול גופים גדולים ובטח בנקים שצמאים לתשלומים של הלקוחות שלהם היא לא פשוטה ומומלץ בחום להיעזר בעורך דין מקצועי בנושאים אלו.

איש משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני