מתי הליך של גביית חובות יכול להפוך לפלילי

תופעת סרבני תשלום, או במילים אחרות אנשים החייבים כספים ואינם משלמים אותם בטענות שנות, ידועה לכל אדם, וכן לגופים מסחריים. אם נקלעתם למצב כזה, עורך דין גביית חובות היא הפתרון עבורכם. מהו ההליך של גביית חובות ומתי הליך של גביית חובות יכול להפוך לפלילי? זאת ועוד במאמר הבא. 

 

גביית חובות

אנשים רבים, וכן חברות בעלות קהל רב, מוצאים עצמם מתמודדים עם אנשים החייבים כספים ומתנערים מהתשלום. גביית החוב עלולה לקחת זמן רב, משכך, רבים בוחרים לפנות לשירותיו של עורך דין לגביית חובות. עורך דין גבייה יעניק לכם סיוע משפטי, אשר בסופו של דבר, יוביל לגביית החוב, בצורה מהירה ובטוחה.

 

עורך דין לגביית חובות

עורך דין לגביית חובות מספק שירותים רבים, הן בעבור אדם פרטי והן בעבור חברות בעלות קהל לקוחות. להלן כמה מהשירותים הבולטים:

  • גביית חוב – כאשר אדם או לקוח חייב כספים ונמנע מתשלום, עורך דין גביית חובות מסייע לאתר את האדם או הלקוח, ופותח בהליך לגביית חובות, עד החזרת החוב כולו.
  • גביית שיקים – במידה ושיקים שקיבלתם חוזרים, עורך דין לגביית חובות יוכל לסייע לכם באיתור האדם או הלקוח, ויפתח בהליך לגביית החוב עד למיצוי התהליך והסדרת החוב.
  • איתור – במקרה בו אדם או לקוח אשר חייב כספים נעלם מבלי לשלם את חובו, עורך דין לגביית חובות יפעל לאיתור החייב, ויגבה את החוב.
  • גבייה לאחר פטירה של החייב – גם לאחר שאדם החייב נפטר, הוא מחויב בחובותיו. במקרים אלו עורך דין לגביית חובות יכול לסייע לכם על אף המורכבות הגדולה של גביית חוב מאדם שנפטר.
הכר את הפליליסטים
אלעד
אלעד​ - יוצא פרקליטות מחוז ת"א
נעם
נעם - בעל מעל 25 שנות ניסיון
נדב
נדב - תובע עירוני לשעבר
אהרון
אהרון - יוצא הפרקליטות והשב"כ

 

הליך גביית חובות – איך זה עובד

הליך גביית חובות על ידי עורך דין לגביית חובות כולל שלושה שלבים. הראשון, שליחת מכתב התראה. במכתב יצוין כי הטיפול בחוב הועבר לידי עורך דין, וכי עליו לשלם את החוב. כמו כן, במכתב ההתראה יצוין כי במידה והחייב אינו ישלם את החוב, ינקטו הליכים משפטיים נגדו. השני, תובענה לבית המשפט. במידה והחייב אינו השיב למכתב ההתראה מוגשת תובענה לבית המשפט.

במידה והחייב מתגונן, מתקיים בירור משפטי. במידה ולא, עורך הדין מגיש בקשה למתן פסק דין. השלישי, הוצאה לפועל. בשלב זה, פותחים תיק בהוצאה לפועל, על מנת לגבות את פסק הדין. בפתיחת תיק בהוצאה לפועל, מופעלים הליכים נגד החייב, וכן נגד רכושו, לרבות, צו מאסר, עיכוב יציאה מהארץ, עיקולים, וכן הגבלות כאלו ואחרות ביניהן הגבלות בבנק וברישיון הנהיגה.

 

עיקרי הדברים – הליך גביית חובות

אם נקלעתם למצב בו אדם או לקוח נמנע מתשלום חוב, תוכלו לפנות לעורך דין לגביית חובות. עורך דין לגביית חובות מסייע לגבות חוב, שיקים שחזרו, איתור חייבים, וכן גביית חוב לאחר פטירה. עורך דין לגביית חוב יסייע להסדיר את החוב בדרך מהירה ובטוחה.

עורך דין לגביית חובות

רוצה לשלוח את המאמר לחבר?
שתף בוואטסאפ
אודות המחבר
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף בנושא עריכת דין
העונש על האזנות סתר

האזנת סתר אסורה כוללת כל הקלטה או העתקה של שיחה ללא ידיעת האנשים הנמצאים בתוכה. מותר לאדם להקליט כל שיחה בה הוא משתתף והדבר לא

קרא עוד
מהו חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות מתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו המעניק לכל אדם באשר הוא את הזכות לפרטיות מוגנת. הפגיעה בפרטיות מהווה עוולה נזיקית אשר

קרא עוד