מריחואנה: ההתמכרות הנפשית

בתקופה האחרונה אנו עדים למאבק ההולך וגובר ללגליזציה של סמים קלים כגון מריחואנה בטענה שהיא אינה גורמת נזק וששמן המריחואנה יכול להקל את סבלם של חולים חשוכי מרפא רבים. אולם יש לזכור שהמריחואנה מוגדרת כיום כסם ומחקרים רבים מצביעים על הנזקים לטווח קצר וארוך שהיא גורמת למשתמשים, גם בשימוש לא תדיר. במאמר זה נבחן כיצד נדע אם התמכרנו לחומר המערפל והשנוי במחלוקת הזה ומה ניתן לעשות?

 

סמים קשים וקלים

סמים הם למעשה תרופות שבמינונים מסויימים גורמים לתחושת אופוריה, ערפול והנאה, אך מצד שני עלולים לגרום לתופעת 'הטריפ הרע' שבו צפות ועולות חרדות קשות ועלולות לגרום להתקף פסיכוטי, ובמינוני יתר עלולים להביא למוות. ישנם קולות רבים הטוענים כי המריחואנה איננה ממכרת ולכן צריכה לצאת מהגדרת הסמים, אבל רופאים וחוקרים רבים עדיין מאמינים כי שימוש בה גורם לנזק בלתי הפיך וכמו כן גם להתמכרות. גמילה מסמים קלים וקשים הינו תהליך ממושך וקשה, אבל הוא בהחלט אפשרי.

 

גמילה מסמים

גמילה מסמים הינה תהליך ממושך המצריך מאמץ ומוטיבציה רבים מצד הנגמל. הקושי העיקרי הוא השילוב בין התלות הגופנית שבו הגוף עצמו זועק לתרופה או לסם שאליו הוא מכור וייסוריי הגמילה הקשים ובין התלות הנפשית, הצורך לברוח, לא להתמודד, לשוב אל החיק החם והחמים של תחושת האופוריה שהסם מעניק. אולם התחושה הזמנית הזו אינה שווה את ההרס הנורא שהיא מותירה בגוף האדם ובמערכות יחסיו עם משפחתו וחבריו. רבים וטובים נפלו לסמים מתוך כאב פיזי, נפשי, או שילוב של שניהם, אך רבים וטובים גם התגברו, נגמלו, והמשיכו הלאה בחייהם.

 

תמיכה נפשית ורגשית בזמן הגמילה

בין אם ההתמכרות היא לסם קשה ההופך את הגמילה לייסורים של ממש ובין אם ההתמכרות היא לסם קל שהגמילה ממנו מותירה בגוף סימנים קלים ולא מאד קשים להתגברות, החלק המשמעותי ביותר הוא התמיכה הרגשית והנפשית. המכור זקוק למשאבים רבים של תמיכה בזמן שהוא מנסה לחזור אל חייו, להבין מדוע התדרדר לשימוש בסמים ומה עליו לעשות על מנת שלא לחזור על כך לעולם.

 

היכן ניתן לקבל תמיכה רגשית במהלך הגמילה?

מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך הוקם בשנת 2008 על ידי רותי פרגר – מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה בעלת שלושים וחמש שנות וותק בטיפול בילדים ומבוגרים הסובלים מקשיים בתחום הלימודי והרגשי. הנסיון הרב שלנו והגישה המיוחדת שלנו הפכו אותנו לסיפור הצלחה. תוכלו לקבל אצלנו טיפול רגשי להקלה על סוגיות מורכבות ומשברים רגשיים עבור ילדים ומבוגרים ברגישות ובמקצועיות.

 

לסיכום

גמילה מסמים קשים וקלים הינה בהחלט אפשרית, תמיכה רגשית בזמן התהליך יכולה לעזור למכור להגיע לתוצאות מרשימות ולסייע לו שלא לחזור שוב לעולם הסמים. במכון דרור תוכלו לקבל תמיכה רגשית ולהבין כיצד להפטר מהשימוש בסמים פעם אחת ולתמיד.

ג'וינטים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,