האם פלילי להפעיל מנגל במקומות ציבוריים?

מתכננים להפעיל מנגל במקום ציבורי לכבוד חגיגות יום הולדת? מפגש משפחתי או בעקבות כל סיבה אחרת? רגע לפני שתצאו לקנות את הבשרים האהובים שלכם ואת כל הציוד הדרוש, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותגלו האם הפעלה של מנגל במקומות ציבוריים עלולה לסבך אתכם מבחינה פלילית. הנה כל הפרטים שאתם צריכים לדעת בנושא:

 

האם הפעלה של מנגל במקום ציבורי עשויה להיות עניין פלילי?

כן, במקרים מסוימים הדבר עלול להוות עניין פלילי. נערכו שינויים בחוק בכל הנוגע להדלקת מנגל במקומות ציבוריים בשנים האחרונות והדבר נובע בעקבות התרחשותן של שריפות חורש גדולות שכילו שטחי חורש גדולים, פגעו בחיות בר ובמקרים מסוימים אף פגעו בבתים.

השריפות הללו התפתחו בעקבות אנשים שהדליקו אש בשטחים פתוחים ולא ערכו כיבוי הולם או שזרקו פחמים לשטח מתוך מחשבה שהם כבר כבויים.  כדי להימנע מהישנות של מקרים מסוג זה, הובאו שינויים משמעותיים בחוק.

 

איך אפשר להדליק אש למטרת מנגל במקום ציבורי מבלי שהעניין ייחשב לפלילי?

אם אתם אנשים שומרי חוק, אוהבי טיולים ואוהבי בשר, אתם יכולים להיות רגועים. החוק מאפשר לכם להדליק מנגל במקומות המיועדים לכך. ישנם לא מעט פארקים ושטחים פתוחים שבהם ניתן להבעיר אש למטרת בישול בתוך מתקנים שמיועדים להכנת אוכל (כדי להימנע מהתלקחות של האש). כך שאם אתם רוצים להכין את הבשר שלכם ולשמור על החוק, עליכם לעשות זאת בהתאם לשלטים שנמצאים במקום.

 

מהם כללי הבטיחות שחשוב להכיר?

הכלל שיאפשר לכם להיות בטוחים שאתם לא מבצעים הליך פלילי זה לפעול בהתאם לשילוט. אם ראיתם שילוט שמורה על איסור הדלקת מנגל, עליכם לציית. שכן, הוא נמצא שם מסיבה מסוימת ומטרתו לשמור עליכם ועל הטבע. בנוסף לכך, יש כמה כללים שחשוב להקפיד עליהם בכל פעם שמבעירים אש בשטח פתוח:

  1. תציבו את המנגל במקום שנמצא במרחק מה מעצים, חורשות או מצמחייה שעשויה להידלק
  2. הרחיקו את הילדים מהאש ומחומרים דליקים
  3. בסיום המנגל, תבדקו שאתם עורכים כיבוי מוחלט ושפכו מים על הגחלים

לפרטים ולקבלת מידע נוסף בנושא, לחצו על הקישור הבא: https://www.beshekel.org.il/יש-מקומות-שאסור-להדליק-בהם-מנגל-מה-אומר.

 

מה לעשות אם אינכם בטוחים מה מותר ומה אסור?

אם אתם לא יודעים אם מותר או אסור להפעיל מנגל במקום שבו אתם מטיילים, אל תחליטו על דעת עצמכם מה נכון ומה לא. צרו קשר עם מפקד המחוז של כבאות האש וההצלה לישראל ותבררו מולו האם מותר להבעיר אש באזור שבו אתם נמצאים. כך תוכלו להימנע מעוגמת נפש, מקבלת קנס ולעיתים, במקרים חריגים, גם מהליך פלילי. שמרו על הטבע ופעלו בהתאם לחוק.

 

סיכום

כעת אתם יודעים כי עשוי להיפתח נגדכם הליך פלילי אם תפעילו מנגל במקום ציבורי. לכן, חשוב שתשימו לב לחוקים והכללים שצוינו לעיל ותצייתו להם בהתאם. בתיאבון וטיול נעים!

מנגל במקומות ציבוריים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני