ממה מורכב מחיר של חוקר פרטי וכמה זה עולה בפועל?

חקירה של חוקר פרטי היא הליך שפעמים רבות יכול לעזור לכם לגלות מידע שחשוב לכם מאוד.

בין אם מדובר על מערכת יחסים או אפילו הסתרת מידע מצד השותפים בעבודה, לעבודה של החוקר הפרטי ישנה משמעות רבה עבורכם.

העבודה של החוקר הפרטי דורשת מכם הוצאה לא מבוטלת של כסף, וחשוב שתהיו מודעים לכך.

 

עלות של חוקר פרטי:

חוקר פרטי, כמו כל בעל מקצוע נועד כדי לתת לכם שירות. השירות שאותו החוקר הפרטי נותן לכם הוא השגה של מידע, שאתם בכוחות עצמכם לא מסוגלים להשיג. דווקא בגלל זה חשוב שתבינו את החשיבות שלו, ומדוע מחירון חוקר פרטי יכול להיראות למתבונן מהצד מעט יקר.

המחיר של חוקר פרטי משתנה לפי מספר רב של גורמים, שרובם לא תלויים לא בחוקר ולא בכם אלא במושא של החקירה. ישנם כמה משתנים מרכזיים שהם מה שייקבע את העלות הסופית של החקירה:

 

  1. זמן החקירה:

הנתון הראשון והחשוב ביותר הוא הזמן שהחקירה אורכת. ככל שהחקירה אורכת זמן רב יותר אזי המחיר שלה יהיה יקר יותר. לא דומה חקירה שלאחר 3 ימים הסתיימה לחקירה שהתפרסה על פני שבועות רבים. עם זאת, אסור לדרוש מהחוקר לבצע את החקירה כמה שיותר מהר כיון שזה עלול לגרום לפגיעה באיכות של העבודה שלו.

 

  1. האמצעים שהופעלו בחקירה:

לעיתים, כדי להגיע לממצאים ברורים במהלך חקירה, החוקרים עושים שימוש באמצעים שונים שיסייעו להם. האמצעים יכולים להיות אמצעים אלקטרוניים רגישים שנועדו לאפשר להם לעקוב ולהשיג מידע בצורות פחות מוכרות. חקירה שדורשת שימוש באמצעים כאלו תעלה סכום רב יותר מאשר חקירה שבה האמצעים שבהם נעשה שימוש היו פשוטים יותר.

 

  1. מספר האובייקטים:

נתון נוסף שיש לו השפעה לא מבוטלת על עלות החקירה הוא מספר האנשים שאחריהם החקירה מתנהלת. אינה דומה חקירה שדורשת מעקב אחרי אדם אחד לזו שדורשת מעקב אחרי שלושה. כל אובייקט בחקירה מקבל יחס בפני עצמו כנחקר, ולאור זאת הצוות שיעסוק בחקירה כזו יהיה גדול יותר מה שישפיע באופן ישיר על עלות החקירה.

 

  1. מעורבות משפטית בחקירה:

אם החקירה שלכם נועדה רק לצורך גילוי של מידע שאין לו משמעות משפטית, כגון בדיקת רקע למועמד למקום עבודה אזי אין צורך בגורמים נוספים מעבר לחוקר עצמו. מנגד, לחקירה שלממצאים שלה עלולות להיות השלכות משפטיות, יש צורך בעבודה עם אישיות משפטית שתעזור לחוקר לגרום לכך שהמידע יהיה קביל בבית משפט. כמובן שהנתון הזה מכניס הוצאה נוספת לעלות החקירה.

 

לסיכום:

עלויות חקירה של חוקר פרטי משתנות ביחס למספר נתונים, שלא לחוקר ולא למזמין החקירה יש השפעה עליהם. מספר האובייקטים ומשך זמן החקירה באים לידי ביטוי במחיר הסופי שלה, כמו גם האמצעים השונים שבהם נעשה שימוש במשך זמן החקירה.

 

סכין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני