מי אחראי לפיצוי בתביעה נזקי גוף

במדינת ישראל, ישנם ביטוחים לשלל דברים.

אחד הנפוצים שבתחום הביטוח הוא התחום של נזקי הגוף, שהוא תחום רחב היקף החולש כמעט על כל תחום בתקנות הנזיקין – תאונות דרכים, נזקי רשלנות מקצועית, נזקי עבודה ונזק עקב רשלנותו של אחר.

לא יודעים מספיק מי מספק לכם את הפיצוי? המאמר הבא בא לעשות לכם סדר בדברים, ולעזור לכם בקשר לתביעה בתחום נזקי הגוף .

 

מה זה אומר נזקי גוף?

תחום נזקי הגוף הינו תחום רחב שחולש על כל תחומי תביעות הנזיקין שיכולות להיגרם לאדם. בין אם זה בתאונות דרכים, תאונות עבודה, או תאונות באשמתו של מישהו אחר – כמו למשל נפילה מעץ, נפילה מהמידרכה בגלל מבנה לא תקין.  לעיתים קרובות פגיעת הגוף יכולה לעשות לנו נזק רב לגוף טרם האירוע, ובעקבות זאת ניתן לדרוש פיצויים כספיים בגין אותם נזקים פיזיים ונפשיים, שיוכלו לעזור לנו קצת יותר בגלל האירוע שקרה.

 

כיצד מוכיחים תביעה בנזקי גוף?

בנתבע בנזקי גוף ההוכחה יכולה להיות קצת מורכבת, כיוון שעל הנתבע להוכיח את הצדקתה של התביעה. מה שעושים בתחילתה של תביעה זו היא לקחת חוות דעת רפואית המומחה בתחום. חוות דעת רפואית יכולה להיות חשובה מאוד בתביעה ולהשפיע על תוצאותיה, שכן היא מכילה חוות דעת מקיפה לאופי הפגיעה, חומרתה, אחוזי נכות והקשר הסיבתי לבין עילת התביעה למצב הגופני והנפשי.

בתיקים של תאונות דרכים, המקרה יותר פשוט כיוון של כאן שאלה של אחריות, אלא רק כמה הפיצויים יהיו בגין הנזק שנגרם. בית המשפט ממנה מומחה מטעמו כדי שייבחן את הדברים ובכך מקל מאוד על התביעה שמוגשת ומקצר תהליכים רבים.

 

האם עדיף לקחת עורך דין מומחה?

עבודתו הנאמנה של עורך דין לנזקי גוף יכולה להשפיע רבות על התיק של התביעה. עבודה טובה ויסודית יכולה להקל על הרופא הממונה לקבל תמונת מצב ברורה ולקבוע שיעור פיצוי הולם. עורך דין נזקי גוף הבקיא ברזי המקצוע, יכול להשיג פיצוי מקסימלי באופן שמשקף את הפציעות שנגרמו לנפגע , וגם הסתכלות על האופן שבו האדם הנפגע יוכל לבצע את עבודתו בעתיד.

חשוב לציין שמקרים רבים הנזק רב מאוד ואינו ניתן לשיפור. הרצף התעסוקתי של אדם יכול להשתנות בצורה דרסטית כתוצאה מהפגיעה. לנפגעים רבים הנזק אינו נראה מיד, ולכן חשוב לקחת עורך דין שיכול לצפות את הנזקים העתידיים, כדי שלאדם הנפגע יהיה יותר קל כספית להתמודד עם הבעיה.

תביעות שבגינם תובעים נזקי גוף הינן תביעות מורכבות מאוד, לכן עורך הדין חייב להיות בעל נסיון מתאים ובעל ידע רחב הן בתחום המשפטי והן בתחום הרפואי,  כדי שיוכל לתבוע פיצוי הולם ומירבי בגין הנזקים שנגרמו לאדם הנפגע.

 

איש משפט

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,