מה קורה לירושה במידה ונמצאים בתהליך גירושין

אנחנו חיים מיום ליום מבלי לדעת מה צפוי לקרות בעתיד הקרוב והרחוק. הדבר מעלה בנו לא פעם סוגיות שונות שנוגעות להליכים שצפויים לקרות לנו בהמשך הדרך. אם אתם מכירים את המדריכים שלנו, אתם בטח יודעים שבכל פעם אנחנו בוחרים בסוגיה כלשהי שנוגעת לנושא זה ומרחיבים אודותיה. במדריך הנוכחי בחרנו להתמקד בשאלה שנוגעת להתנהלות עם ירושה במצב שבו בני זוג נמצאים בהליך של גירושין. הנה כל הפרטים בנושא:

 

מה חוק הירושה אומר?

כדי שנוכל לענות על הסוגיה המתבקשת, אנחנו צריכים קודם כל להציג בפניכם את חוק הירושה. חוק זה מציין כי כל עוד בני הזוג מופיעים ברישומים כזוג נשוי באופן פורמלי, בן הזוג שנותר בחיים הוא זה שיהיה היורש של העיזבון. הסיבה לכך נעוצב בעובדה שהנישואים עדיין קיימים. יכול להיות שאתם שואלים את עצמכם איך זה יכול להיות? הרי אם היינו שואלים את הנפטר אם הוא היה מסכים למצב הזה, סביר להניח שהוא לא היה מאשר זאת. אבל זה המצב וכך החוק קובע. אם בני הזוג נמצאים בהליך גירושין ואחד מהם מת, השני יקבל את הנכסים בטרם סיום של הליך הגירושים המדובר.

 

איך אפשר לשנות את המצב?

יכול להיות שאתם נשואים כעת ודואגים לעתיד שלכם או שאולי אתם נמצאים לקראת הליך גירושין ואתם תוהים איך תוכלו לשנות את המצב ולהביא לכך שבן או בת הזוג שלכם לא יירשו אתכם במצב שכזה. דעו שאתם יכולים לשנות את המצב ולקבוע מי יירש אתכם (ומי לא). כדי שתוכלו לעשות זאת, עליכם להכין מראש צוואה. במסגרת כתיבת הצוואה, תוכלו לכתוב מי יהיו היורשים שלכם. אתם יכולים לבחור למשל בקרובים האלו:

  • הילדים שלכם
  • נכדים
  • חברים קרובים וכו'

אם תרצו שבן או בת הזוג יירשו אתכם אבל באופן מסוים ביותר, תוכלו לציין זאת בצוואה. אנו ממליצים לכם ללחוץ על הקישור הבא ולקרוא פרטים חשובים נוספים בנושא: https://www.accordil.co.il.

 

ההמלצה הגורפת – ערכו צוואה

ההמלצה מצד עורכי דין ומשפטנים היא ששני בני הזוג יערכו צוואה. הסכם צוואה שכזה ימנע בסופו של דבר מצב של אי ודאות בכל הנוגע לזהות היורשים. אם אתם מתלבטים לגבי נושא זה, כדאי שתיצרו קשר עם עורך דין ותקבלו הנחיות ברורות בכל הנוגע לעריכת צוואה. אנחנו ממליצים שלא לוותר על הליך זה ולבצע אותו מהר ככל הניתן.

 

שימו לב שאתם יוצרים קשר עם עורך דין מומלץ

רגע לפני סיום אנחנו רוצים לבקש מכם – אל תתפשרו על עורך דין שאתם לא מכירים או שלא שמעתם עליו חוות דעת חיובית. תשאלו חברים, קרובי משפחה, קולגות או תגלשו ברשת ותחפשו פרטים אודות עורך הדין שאתם בוחרים לקבל ממנו סיוע. תעשו כל שנדרש כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות.

ירושה בהליך גירושין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים,