מה עושה עורך דין המתמחה בגירושין?

עבודתו של עורך דין לדיני משפחה המתמחה בגירושין, רבה ומגוונת. עבודת עורך הדין מתחילה עוד בשלבים שלפני הגירושין עצמם ונמשכת שנים רבות אחרי מתן הגט. ישנם מספר נושאים בהם עורך הדין עוסק באופן תדיר במיוחד. להלן נגלה מה הם אותם נושאים, מה תפקידו של עורך הדין בנושאים אלו והיכן תוכלו למצוא את עורכי הדין הטובים בתחום.

 

מתן הגט

עבודתו של עורך דין המתמחה בגירושין הינה רבה ומגוונת. ישנן מספר נקודות מהן ניתן לפתוח את הדיון אודות עבודת עורך הדין אך נראה כי המתאימה מכולן היא נקודת הגירושין עצמם.

עם זאת, עוד קודם שנצלול אל הגירושין נמליץ לכם לבקר באתר https://www.at-familylaw.co.il שם תוכלו למצוא את מיטב עורכי הדין ממשרד עו"ד טאוב ושות' אשר ינהלו את הליך הגירושין שלכם במקצועיות, באנושיות ובהוגנות תוך דאגה מובהקת לאינטרסים שלכם ושל בני משפחתכם.

גירושין עבור יהודים בישראל, צריכים להתבצע על פי הדין הדתי, דהיינו באמצעות מתן גט מידי הבעל לאשתו בפני בית הדין הרבני. מתן הגט לרצון הבעל ובהסכמת האישה הופך את הזוג מנשואים לגרושים. כאשר שני בני הזוג מעוניינים בגירושין, שלב זה יכול להיות פשוט יחסית. אולם כאשר רק אחד מהצדדים מעוניין בגירושין, העסק מסתבך.

כאשר רק אחד מבני הזוג מעוניין להתגרש ובן הזוג השני מסרב לגירושין, יהא עליו לנהל הליך בבית הדין, אשר מטרתו היא כי בסופו של יום בית הדין יורה לזוג להתגרש. שימו לב – בית הדין לא יכול לגרש את הצדדים בניגוד לרצונם, אלא לכל היותר לקבוע כי חובה על בני הזוג להתגרש זה מזו. פסק הדין אמנם אינו מגרש את הצדדים אך הוא מאפשר לבית הדין לנקוט בסנקציות כנגד הסרבן או הסרבנית.

תפקידו של עורך הדין בהליך זה יהיה לשכנע את בית הדין כי נכון לפסוק פסק לפיו מחובת הצדדים להתגרש. הדבר לא מובן מאליו, שכן בית הדין לא מזדרז לפסוק כי על בני הזוג להתגרש. מדובר במלאכת מחשבת משפטית המוטלת על עורך הדין.

עורך דין גירושין

ענייני משמורת

נושא נוסף בו עוסק עורך הדין, הוא נושא המשמורת. יחד עם הגירושין מוסדרים שלל נושאים בין בני הזוג, אשר צריכים להתנהל במציאות החדשה. בין היתר, יחליט בית המשפט למשפחה היכן ישהו הילדים, באיזה מסגרת ילמדו וכדומה. החלטות אלו הן החלטות המשמורת, בהן טובת הילד היא המנחה את המערכת המשפטית. עורך הדין יראה כי טובת הילד תואמת את טענתכם.

 

חלוקת הרכוש

נושא חשוב לא פחות הוא נושא חלוקת הרכוש בין בני הזוג. בני הזוג צוברים רכוש אשר יש לחלק עם הגירושין. עורך הדין ידאג לחלוקת הרכוש באופן צודק שלא יפגע בכם.

עורך דין גירושין

תשלומי מזונות

נושא נוסף בו עוסק עורך הדין הוא נושא המזונות – תשלומי מחיה לילדים. דיני המזונות עברו שינויים כבירים בשנים האחרונות ועורך הדין ידאג למימוש האינטרס שלכם בנושא.

 

ידועים בציבור ונשואים אזרחית

ישנם זוגות אשר אינם נשואים או שבני הזוג בני דתות שונות וממילא אינם נישאו בישראל. במקרים אלו, כל ההסדרים יהיו שונים במקצת. גם בזוגות שכאלו יטפל עורך דין המתמחה בגירושין תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות.

 

לסיכום

לסיכום, עורך דין המתמחה בדיני גירושין מטפל בשלל נושאים הקשורים בגירושין, בבית הדין או בבית המשפט. הנושאים הם הגירושין עצמם, ענייני משמורת, חלוקת רכוש ותשלומי מזונות. בחרו בעורך דין ממשרד עו"ד טאוב ושות' לקבלת ייצוד מהשורה הראשונה.

עורך דין גירושין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני